Det tager i første omgang udgangspunkt i kontakter for vindueshejs, bag, i en M96 9000:
Step 1:
Adskillelse og kontrol af kontaktens tilstand. Er der plads til LED´en?

I dette tilfælde JA! Dermed videre til:
Step 2.
Tilskæring/modificering af kontaktens indre, herunder pæreholderen.

...for at levne plads til den noget større LED top.
Step 3.
Operation ilodning af LED.

Der er lige akkurat plads til modstanden, som det ses. BEMÆRK! Kontaktstykkerne er her både blevet rengjorte og nyinfedtede i dette stads, som der ses på "operationsbordet" ->

For at undgå kortslutninger, er det vigtigt, at LED´ens ben bøjes ud så langt oppe, som det er muligt:

Step 4.
Samling af kontakt og afprøvning i mørke via mit 12V Varta bil-test-batteri:

Her er rammen monteret omkring kontakten, som det er i en 9000:

Lyset er fint men for skarpt efter min smag. Dette var forventeligt, så jeg prøvede med en "hvid" LED og bevarelse af det grønne lysfilter i kontakt:

... egentligt meget fint, men man aner den typiske turkisblå farve, som fremkommer ved disse LED typer. Hmmm...ikke godt. Kan det ikke gøres grønnere og samtidigt dæmpet? JO, DET KAN SÅ! Næste fase kan indledes:
Step 5.
Montering af hj.lavet filter!

...som gav flg. resultat:

Meget svært at gengive her, faktisk, men det er stadig for skarpt, så derfor dette:

- sirligt klippet ud af...ja, mellemlægspapir, såmænd :Hvadhulen
En direkte sammenligning mellem én med og én uden hj.lavet filter, ses her:

- ligeledes besværligt at gengive, men med lidt god vilje...
Jeg blev meget tilfreds og valgte at sige "mission completed" og tog et sidste shot, inden endelig montage i bil:

Step 6.
Slutmontering/afprøvning.
Efter mørkets frembrud ->

...og et enkelt i dagslys:

Ja, jeg ved det. De ser stadig for skarpe ud - og de lyser naturligvis også lidt mere op ifht. tidligere - men det har desværre ikke været helt let at gengive herinde. Et utal af fotos er blevet skrottet undervejs, da de var fuldstændigt håbløse. Der er eksperimenteret med lukketider og ting på kameraet under hele sessionen, inden disse så nogenlunde acceptable billeder kunne præsenteres. Når der tages billeder af LED´ere under drift, ser kameraet åbenbart ikke det samme som det menneskelige øje
Slutteligt et lille view ud over det føromtalte operationsbord. Der skal alligevel bruges et par ting til noget så enkelt som dette:

Bemærk i øvrigt den gule stjerne! Hvad mon der befinder sig under den? Nogle bud? Hvem er skarp?
GOD FORNØJELSE OG GLÆDELIG JUL!!!
Mvh.
/"Nørden"