Kære kloge hoveder
Først må I gerne lige sige tillykke – efter et par års tilløb har jeg nu købt min første SAAB ;o)
Det er en 9-3 SportCombi 2,0 T fra 2007, som jeg gerne vil have Hirsch-tunet. I den forbindelse har jeg hørt, at de laver tuningen til omkring det halve i Tyskland.
Er der nogen af jer, der kender et godt og billigt sted tæt på grænsen, hvor man også får certifikat med, så det bliver en ægte Hirsch?
Meget venlig hilsen
Peter
Tuning i Tyskland?
Redaktør: Bestyrelsen
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Har de tilladelse til at syne bilen i Danmark.
Mener det er fast pris i dk, så regner med det er fast i tysk også.
Mener det er fast pris i dk, så regner med det er fast i tysk også.
- bolsen
Hej Peter
Tillykke med vognen
den bliver du garanteret rigtig glad for. Hvis du går ind på hirsch´s hjemmeside http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... s/Leistung er det nu ikke den store prisforskel fra danmark til tyskland - ca 1000 kr billigere i tyskland. Alternativ f.eks : http://www.maptun.com/ eller http://shop.speedparts.se/sv/ eller http://www.nordictuning.com/
Tillykke med vognen
- AndersF
- Kontakt:
Jeg ville gå efter en omgang MapTun - giver dig flere heste til ca samme pris og du skal ikke alt det bøvl igennem som du skal med Hirsch og syn og dokumenter osv 
Men da det lyder som om, at du er på Hirsch, så er prisen stort set det samme som i Danmark
Men da det lyder som om, at du er på Hirsch, så er prisen stort set det samme som i Danmark
Mvh Anders Frantsen
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
- swolff
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Vores 2 SAAB'er er forøvrigt begge i Hirsch trim, som passer fantastisk til bilerne
Re: Tuning i Tyskland?
Man skal vel også have sin bil synet, hvis man vælger en af de andre tuningsfirmaer eller hvad??AndersF skrev:Jeg ville gå efter en omgang MapTun - giver dig flere heste til ca samme pris og du skal ikke alt det bøvl igennem som du skal med Hirsch og syn og dokumenter osv
:mrcool
Vores 2 SAAB'er er forøvrigt begge i Hirsch trim, som passer fantastisk til bilerne
----------------------------------------------------------------------
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
Smart 453 Passion 2016
Cadillac STS 3.6 V6 Sport Luxury 2006 - LY7
#nofacebook #notmee #saabforlife #andnowcadillac #;-)
AL magt til tvivlerne.................måske!
- usthomsen
- SUPER SAAB FREAK
Får skat fat i din bil vanker der i værste tilfælde en ny afgift beregning, men det er kun måske da det afhænger af bilens ombygningsgrad. Bøden fra politiet er på 1000kr samt inddraget plader og så skal bilen synes igen.
Alt hvad Maptun BSR mv laver er egentlig ikke lovligt på en gadebil. Efter de nye regler kan de også blive straffet hvis de ikke tydeligt har gjort dig bekendt med at tuningen er ulovlig til gadekørsel. Dette kan fremgå af "certifikatet" som de udsteder, eller på anden måde kunne dokumenteres. Gør det ikke det vil de også blive straffet. Det samme gælder forhandleren som sælger en tunet bil uden han gør opmærksom på det i købskontrakten.
Talte med en bilinspektør den anden dag og han forklarede alt dette.
Landberg.dk der sælger tuningsbokse gør tydelig opmærksom på det på hans hjemmeside. Ved der var en del snak om dieseltuning for nogle år siden og at det var ulovligt at sælge tuningsbokse uden godkendelse uden at gøre opmærksom på det. Det har bare aldrig været så udbredt hos benzinbiler da de ikke er så udbredte som TD er.
I praksis vil det kun ske, hvis man optræder til gaderæs og politiet fanger en. Er de bekendt med proceduren får du den helt store tur med bilinspektør (ingeniør) rullefelttest og til sidst afgiftberegning fra Skat.
Re: Tuning i Tyskland?
Alt over 20% effekt forøgelse skal synes og godkendes. I princippet er det umuligt da tallene for bilens co2 mv ikke stemmer overens med det bilen er godkendt med. Så bilen skal til Tyskland og testet på et bestemt institut. Dette koster i nærheden af 50t kr. Jeps 50.000kr. Det er det du undgår med Hirsch da de har fået lavet denne godkendelse i Tyskland på de specifikke modeller.swolff skrev:Man skal vel også have sin bil synet, hvis man vælger en af de andre tuningsfirmaer eller hvad??AndersF skrev:Jeg ville gå efter en omgang MapTun - giver dig flere heste til ca samme pris og du skal ikke alt det bøvl igennem som du skal med Hirsch og syn og dokumenter osv
:mrcool
Får skat fat i din bil vanker der i værste tilfælde en ny afgift beregning, men det er kun måske da det afhænger af bilens ombygningsgrad. Bøden fra politiet er på 1000kr samt inddraget plader og så skal bilen synes igen.
Alt hvad Maptun BSR mv laver er egentlig ikke lovligt på en gadebil. Efter de nye regler kan de også blive straffet hvis de ikke tydeligt har gjort dig bekendt med at tuningen er ulovlig til gadekørsel. Dette kan fremgå af "certifikatet" som de udsteder, eller på anden måde kunne dokumenteres. Gør det ikke det vil de også blive straffet. Det samme gælder forhandleren som sælger en tunet bil uden han gør opmærksom på det i købskontrakten.
Talte med en bilinspektør den anden dag og han forklarede alt dette.
Landberg.dk der sælger tuningsbokse gør tydelig opmærksom på det på hans hjemmeside. Ved der var en del snak om dieseltuning for nogle år siden og at det var ulovligt at sælge tuningsbokse uden godkendelse uden at gøre opmærksom på det. Det har bare aldrig været så udbredt hos benzinbiler da de ikke er så udbredte som TD er.
I praksis vil det kun ske, hvis man optræder til gaderæs og politiet fanger en. Er de bekendt med proceduren får du den helt store tur med bilinspektør (ingeniør) rullefelttest og til sidst afgiftberegning fra Skat.
KØR SAAB KØR SIKKERT
Saab 9-5 2.3t 1998
Nissan Terrano 2,7 TDI 1998
Saab 9-5 2.3t 1998
Nissan Terrano 2,7 TDI 1998
- scrittore
- SAAB NET NYBEGYNDER
Tak til alle, der har taget sig tid til at skrive. Til info kan jeg oplyse, at jeg følger i Mads66's hjulspor og kører ned til Autohaus Heidemann i Flensborg. De Hirsch-tuner for ca. 7.000 kroner, har lørdagsåbent og et godt ry (så vidt jeg har kunnet læse mig til).
Tak til alle, der har taget sig tid til at skrive. Til info kan jeg oplyse, at jeg følger i Mads66's hjulspor og kører ned til Autohaus Heidemann i Flensborg. De Hirsch-tuner for ca. 7.000 kroner, har lørdagsåbent og et godt ry (så vidt jeg har kunnet læse mig til).
- Kenned7000
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Ifølge Hirsch Performance hjemmeside, køres der pt. tilbud til alle MY07 og ældre, så prisen er 5450 kr. excl. montering dette skulle dog ikke tage dem mere end ca. 30 minutter. men har du snakket med nogen af forhandlerne herhjemme.? For medmindre det også er for turen og de billige bajere så burde de kunne konkurrere med de danske priser, hvis du tager Broafgift og brændstof med i dine beregninger... Men ellers så er Flensborg en ganske hyggelig by og altid et besøg værd.. ;o)
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006825
Ifølge Hirsch Performance hjemmeside, køres der pt. tilbud til alle MY07 og ældre, så prisen er 5450 kr. excl. montering dette skulle dog ikke tage dem mere end ca. 30 minutter. men har du snakket med nogen af forhandlerne herhjemme.? For medmindre det også er for turen og de billige bajere så burde de kunne konkurrere med de danske priser, hvis du tager Broafgift og brændstof med i dine beregninger... Men ellers så er Flensborg en ganske hyggelig by og altid et besøg værd.. ;o)
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... F270006825
Kenneth Hyldahl Jørgensen
Saab 9-3 1,8t MY2007 Sportscombi
medlemsnummer: 696
Saab 9-3 1,8t MY2007 Sportscombi
medlemsnummer: 696