Maptun neobros
Redaktør: Bestyrelsen
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Hej SKD
Overvejer at få maptun på min bil, og har snakket med maptun Danmark. Prisen for opgraderingen er 5750 kr, men ser så på neobrothers hjemmeside, at jeg kan få samme opgradering til 450 pund, eller omregnet 3950 kr.
Hvorfor skulle man ikke købe den der istedet?
Overvejer at få maptun på min bil, og har snakket med maptun Danmark. Prisen for opgraderingen er 5750 kr, men ser så på neobrothers hjemmeside, at jeg kan få samme opgradering til 450 pund, eller omregnet 3950 kr.
Hvorfor skulle man ikke købe den der istedet?
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Tak for svaret, du har givet mig en del at tænke over;)andersø skrev:tja!
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det skulle være for supportens skyld - købe ved maptun i DK giver DK support vs engelsk support... Og så for at støtte de danske forhandlere.
Men ellers kan jeg ikke se der skulle være andre grunde...
Hvilken bil har du?
For er det med Trionic 5, så er der andre muligheder i landet end de autoriserede forhandlere - eller du kan gøre det selv: http://ecuproject.com/index.html
/Daniel
Hvilken bil har du?
For er det med Trionic 5, så er der andre muligheder i landet end de autoriserede forhandlere - eller du kan gøre det selv: http://ecuproject.com/index.html
/Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Det er T7 jeg har. Neobros sender desværre ikke software til Danmark, men jeg har en bekendt i UK, som kan sende det til mig hvis det er...Saab-daniel skrev:Det skulle være for supportens skyld - købe ved maptun i DK giver DK support vs engelsk support... Og så for at støtte de danske forhandlere.
Hvilken bil har du?
/Daniel
- SGT
- SAAB-MANIAC
Måske skulle du prøve ekstra bladet i stedet for hvis du føler dig så uretfærdigt behandlet....
Re: Maptun neobros
Så gør da det! Regner du med at kunne få en special rabat ved at rette henvendelse herinde?LasseG skrev:Det er T7 jeg har. Neobros sender desværre ikke software til Danmark, men jeg har en bekendt i UK, som kan sende det til mig hvis det er...Saab-daniel skrev:Det skulle være for supportens skyld - købe ved maptun i DK giver DK support vs engelsk support... Og så for at støtte de danske forhandlere.
Hvilken bil har du?
/Daniel
Måske skulle du prøve ekstra bladet i stedet for hvis du føler dig så uretfærdigt behandlet....
SAAB är bra!
9000CC 2.0I 1987 hvid, sommerbil
9-5 2.0t Sedan 2001 metal, vinterbil
9-5 2.0t Sedan 1999 sølv, nysynet
9-5 2.0t Estate 2005 metal, nysynet
- ulrichstefan
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Tag det nu lige roligt, manden har da hverken brokket sig eller anklaget nogen!
Han spørger i god tone, måske fordi han ikke ved, om der kan være forskel på de 2 produkter.
Mvh. Stefan
Tag det nu lige roligt, manden har da hverken brokket sig eller anklaget nogen!
Han spørger i god tone, måske fordi han ikke ved, om der kan være forskel på de 2 produkter.
Mvh. Stefan
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Ja rolig nu da. Lasse spørger jo bare efter erfaring med trim.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Lasse hvis du ringer til jacob ( Jensen Racing ) så er der support hele vejen
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Kan bare ikke lige se idéen i, at betale mere for samme vare, som ellers skulle være problemfri. Jeg har da før købt i Danmark, p.g.a den danske support, men det har været produkter hvor jeg tvivlede på effekten, og der har prisforskellen været nogen få hundrede kroner, men når man snakker 1800 kr, så kan jeg godt leve med den engelske support...
Du var da en hidsig lille én:)SGT skrev:Så gør da det! Regner du med at kunne få en special rabat ved at rette henvendelse herinde?LasseG skrev:Det er T7 jeg har. Neobros sender desværre ikke software til Danmark, men jeg har en bekendt i UK, som kan sende det til mig hvis det er...Saab-daniel skrev:Det skulle være for supportens skyld - købe ved maptun i DK giver DK support vs engelsk support... Og så for at støtte de danske forhandlere.
Hvilken bil har du?
/Daniel
Kan bare ikke lige se idéen i, at betale mere for samme vare, som ellers skulle være problemfri. Jeg har da før købt i Danmark, p.g.a den danske support, men det har været produkter hvor jeg tvivlede på effekten, og der har prisforskellen været nogen få hundrede kroner, men når man snakker 1800 kr, så kan jeg godt leve med den engelske support...
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Hvilket trim køber du så ?
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Jo jo men hk tænkte jeg på
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Det er en 2.3t 185 hk jeg har nu, men eftersom den tidligere ejere monterede en T15 turbo, kan jeg få den chippet til 265 hk, så det bliver spændende:)casper-fischer skrev:Jo jo men hk tænkte jeg på
- SGT
- SAAB-MANIAC
Jeg var måske for hurtig på aftrækkeren, men jeg syntes bare at det er provokerende at lave alle de krumspring for at spare penge og dermed ikke støtte danske forhandlere. Særligt når man ved at den danske maptun forhandler har SAAB blod i årene.LasseG skrev:Du var da en hidsig lille én:)SGT skrev:Så gør da det! Regner du med at kunne få en special rabat ved at rette henvendelse herinde?LasseG skrev: Det er T7 jeg har. Neobros sender desværre ikke software til Danmark, men jeg har en bekendt i UK, som kan sende det til mig hvis det er...
SAAB är bra!
- ulrichstefan
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ahh syntes da at 1800kr er en stor pose penge "bare" for at støtte en dansk forhandler.
Jeg køber da også mine stumper i England osv. Jeg har ikke et træ i haven hvor jeg kan plukke penge til at støtte danske forhandlere. På nogle ting sparer man hurtigt 30% ved at handle i bla. England og Sverige.
Men er enig i at det er vigtigt at handle lokalt, men ikke for alt i verden.
Så er der råd til gode bøffer og rødvin købt i DK i stedet;-)
Mvh. Stefan
Jeg køber da også mine stumper i England osv. Jeg har ikke et træ i haven hvor jeg kan plukke penge til at støtte danske forhandlere. På nogle ting sparer man hurtigt 30% ved at handle i bla. England og Sverige.
Men er enig i at det er vigtigt at handle lokalt, men ikke for alt i verden.
Så er der råd til gode bøffer og rødvin købt i DK i stedet;-)
Mvh. Stefan
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Det er ærgeligt du føler dig provokeret. Krumspringet er, at min tante sender mig boksen, så det er intet andet end et mellemled i leveringen... Alle danske fysiske butikker er blevet meget presset af den øgede danske nethandel. Resultatet har været meget billigere priser i de danske butikker. Mange af dem kan sagtens konkurrere med internetpriser idag, og de tjener stadig penge... Hvad grunden er til danske maptuns højere priser, kender jeg ikke, men hvis de ønsker at sælge må de sætte prisen derefter. Jeg køber gerne hos maptun i DK hvis de kan matche prisen...SGT skrev:Jeg var måske for hurtig på aftrækkeren, men jeg syntes bare at det er provokerende at lave alle de krumspring for at spare penge og dermed ikke støtte danske forhandlere. Særligt når man ved at den danske maptun forhandler har SAAB blod i årene.LasseG skrev:Du var da en hidsig lille én:)SGT skrev: Så gør da det! Regner du med at kunne få en special rabat ved at rette henvendelse herinde?
- khrisdk
- Webmaster
Jeg kan da sige det meget simpelt
Momsforskel, og så det faktum at NeoBrothers har et meget tæt samarbejde med Maptun på alle leder og kanter.og i princippet ikke behøver at tjene på lige det produkt i deres udvalg.
Jeg ville som forhandler ikke gide diskutere pris med en kunde der ønsker at få det eneste produkt jeg solgte uden fortjeneste men med service
Så du skal bare købe i UK eller SE hvis prisen er altafgørende.
.
Momsforskel, og så det faktum at NeoBrothers har et meget tæt samarbejde med Maptun på alle leder og kanter.og i princippet ikke behøver at tjene på lige det produkt i deres udvalg.
Jeg ville som forhandler ikke gide diskutere pris med en kunde der ønsker at få det eneste produkt jeg solgte uden fortjeneste men med service
.
For Those About To Rock..We Salute You..
Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- LasseG
- SUPER SAAB FREAK
Men det er da bestemt prisværdigt, at du ville give 1600 kr. mere for det samme produkt... Mht. til fortjeneste eller ej på maptun produkter hos neo, så går jeg ud fra at dine argumenter er spekulationer?
Momsforskellen er 5%, så det er 200 kr... Prisen er ikke altafgørende, men produktet er fuldstændigt det samme, og supporten vil også være den samme, blot på engelsk.khrisdk skrev:Jeg kan da sige det meget simpelt
.
Men det er da bestemt prisværdigt, at du ville give 1600 kr. mere for det samme produkt... Mht. til fortjeneste eller ej på maptun produkter hos neo, så går jeg ud fra at dine argumenter er spekulationer?
- khrisdk
- Webmaster
Du kan jo sammenligne med Maptuns egne priser.
Og læse op på Saabsunited omkring Maptun og Neobrothers.
Som sagt så er det ligegyldigt.
Hvis prisen er dit mål så køber du hvor du køber.
Og ja supporten er den samme.
Men den vil blive varetaget andre steder end DK.
Jeg kører ikke med Maptun, så det er hvad det er.
Og læse op på Saabsunited omkring Maptun og Neobrothers.
Som sagt så er det ligegyldigt.
Hvis prisen er dit mål så køber du hvor du køber.
Og ja supporten er den samme.
Men den vil blive varetaget andre steder end DK.
Jeg kører ikke med Maptun, så det er hvad det er.
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Her er en generel observation, mht. patriotisme og støtte af den nationale industri:
Cimber Sterling lavede en undersøgelse af de danske flygæsters trofasthed og støtte: Folk ville gerne flyve dansk, men hvis billetten hos Tampax-flyene, altså hundep*kkene, AKA Norwegian, var 25 dask billigere, sked Dansken på kammesjukkerne her i landet og satte sig i det Norske fly.
- Avancen på autoreservedele her i landet, går laangt ud over momsforskellen. Den er herostratisk ENORM.
Jeg Googler tit autostumper, for at finde ud af, hvad de i virkeligheden koster, fra f.eks. UK eller Tyskland. Så finder jeg så ud af at samme reservedel, måske dog ikke samme fabrikant, er 4-6 gange dyrere herhjemme. Disse beløbsstørrelser går nogenting ud over momsforskellen. Når forretninger her i landet går ned, fordi jeg og andre ikke lader sig fuppe, får jeg ikke engang våde øjne..
Cimber Sterling lavede en undersøgelse af de danske flygæsters trofasthed og støtte: Folk ville gerne flyve dansk, men hvis billetten hos Tampax-flyene, altså hundep*kkene, AKA Norwegian, var 25 dask billigere, sked Dansken på kammesjukkerne her i landet og satte sig i det Norske fly.
- Avancen på autoreservedele her i landet, går laangt ud over momsforskellen. Den er herostratisk ENORM.
Jeg Googler tit autostumper, for at finde ud af, hvad de i virkeligheden koster, fra f.eks. UK eller Tyskland. Så finder jeg så ud af at samme reservedel, måske dog ikke samme fabrikant, er 4-6 gange dyrere herhjemme. Disse beløbsstørrelser går nogenting ud over momsforskellen. Når forretninger her i landet går ned, fordi jeg og andre ikke lader sig fuppe, får jeg ikke engang våde øjne..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- khrisdk
- Webmaster
Nu tror jeg nu altså ikke jeg vil betegne Maptun som en reservedel.
Selv om det næsten er obligatorisk ekstraudstyr.
Jeg køber også dele i udlandet. Til min MC som er så gammel at de er svære at skaffe i DK.
men ja. loyaliteten ovefor det nationale sidder i tegnebogen.
Det er derfor Kina har det så godt
Selv om det næsten er obligatorisk ekstraudstyr.
Jeg køber også dele i udlandet. Til min MC som er så gammel at de er svære at skaffe i DK.
men ja. loyaliteten ovefor det nationale sidder i tegnebogen.
Det er derfor Kina har det så godt
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
Den Sure Gamle mand
Christian W
Medlem Nr. 349
- Edwins

- Kontakt:
Nu skriver du dele, som er svære at skaffe i Danmark. Når du kan skaffe dem selv, kan en forhandler jo også, og billigere end du kan. Men det kan så bare ikke være rigtigt at han skal have 2000+ for noget som du selv kan skaffe til en plovmand. 
Tillad mig at gentage flosklen: Fruens bil skulle bruge en ABS-sensor. Jeg konsulterede en for SAAB folk kendt Jysk stumpepusher: 1187 slag i ansigtet, + fragt. Jeg købte den på eBay UK for 320,- leveret i postkassen. Originalt ATE-grej. Denne tilstødelse gav mig for alvor nej-hatten på overfor danske bildelsforhandlere.
Jeg må med skam indrømme at jeg er for fattig: Jeg har simpelthen ikke råd til at finansiere deres, havnens største slagskib..
Det andet plattenslageritrick er forhåbentligt også på retur: Bilforhandlere og reservedelsforhandlere giver priser uden moms, og man får ikke den sande pris, medmindre man specifikt spørger om den. Man indgår så handlen, og kniven drives så helt ind, når kunden står med tegnedrengen på den ene side af disken, mens den forretningsdrivende står og spiller på kasseapparatet, som var det en harmonika: 25% oven i det der var aftalt.
- Men hvis jeg ringer til købmanden og spørger hvad en pakke spaghetti koster, giver han mig den pris jeg skal betale, når jeg henter spaghettien hos ham.
Tillad mig at gentage flosklen: Fruens bil skulle bruge en ABS-sensor. Jeg konsulterede en for SAAB folk kendt Jysk stumpepusher: 1187 slag i ansigtet, + fragt. Jeg købte den på eBay UK for 320,- leveret i postkassen. Originalt ATE-grej. Denne tilstødelse gav mig for alvor nej-hatten på overfor danske bildelsforhandlere.
Jeg må med skam indrømme at jeg er for fattig: Jeg har simpelthen ikke råd til at finansiere deres, havnens største slagskib..
Det andet plattenslageritrick er forhåbentligt også på retur: Bilforhandlere og reservedelsforhandlere giver priser uden moms, og man får ikke den sande pris, medmindre man specifikt spørger om den. Man indgår så handlen, og kniven drives så helt ind, når kunden står med tegnedrengen på den ene side af disken, mens den forretningsdrivende står og spiller på kasseapparatet, som var det en harmonika: 25% oven i det der var aftalt.
- Men hvis jeg ringer til købmanden og spørger hvad en pakke spaghetti koster, giver han mig den pris jeg skal betale, når jeg henter spaghettien hos ham.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg mener også prisniveauet i i Danmark er meget højt, og køber også selv i udlandet i ny og næ.
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det er sådan herhjemme, men det har vi vel experterne til..
Jeg ved dog at flere og flere i vores nabolande bliver nød til at påtage sig mere end et job for at få pengen til at nå i rundt
Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det er sådan herhjemme, men det har vi vel experterne til..
Jeg ved dog at flere og flere i vores nabolande bliver nød til at påtage sig mere end et job for at få pengen til at nå i rundt
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- Edwins

- Kontakt:
Jeg tror bare at de erhvervsdrivende er vant til de høje avancer, som de selv satte for mange år siden, så Dansken har vænnet sig til at det er dyrt.
Jeg dribler på sommerferie til Chicago-upstate Illinois og Wisconsin om ikke så længe. Med næsten tomme kufferter igen. Deres cowboybukser og alt muligt andet tøj koster 1/4 del af hvad det koster herhjemme.
Jeg vil ikke give 900-1000 kr. for et vred blåt bomuld til benene, i Danmark, som er fremstillet i Vietnam for en skål ris.
Jeg dribler på sommerferie til Chicago-upstate Illinois og Wisconsin om ikke så længe. Med næsten tomme kufferter igen. Deres cowboybukser og alt muligt andet tøj koster 1/4 del af hvad det koster herhjemme.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Jensen
- Administrator
Man kan se en var på to måder: Enten er det en fysisk vare eller også er det en serviceydelse. En fysisk vare køber jeg hvor den er billigst. Dog er købeloven forskellig fra land til land, så derfor tages dette også med i beslutningen.
Serviceydelser køber jeg som regel lokalt, eller hvor jeg ved at servicen er i orden. Har jeg dårlig erfaring med service et sted, så finder jeg et andet sted næste gang. Ingen brok.
Maptun er en kombination af service og hardware, da der følger en smart boks med. Man kan vælge at se tuning af en bil som ren hardware, men det er nok i højeste grad en serviceydelse eller software.
Som programmør ved jeg at software altid indeholder fejl, da den jo er lavet af mennesker. Derfor er der mere tale om en slags garanti eller forsikring på at man kan få hjælp hvis produktet skulle vise sig at have en fejl.
Så er spørgsmålet igen: Hvor meget vil man betale for denne forsikring, der jo bør være den samme, men blot varetages i et andet land? Det er vel individuelt fra person til person.
Jeg har også haft kaskoforsikring på min bil i de ca. 5 år jeg har ejet den, det var der nok mange der ikke ville have på en nu 15 år gammel bil. Så det er smag og behag.
Kunne jeg finde på at sende min bil til reparation i Polen? Tja hvis det var væsentligt billigere end i Danmark og med samme garanterede kvalitet, så hvorfor ikke? Men der følger jo lidt mere usikkerhed med som man økonomisk belønnes for at tage.
Derfor er det svært at svare på dit spørgsmål, og Anders Ø's svar er nok det mest præcise du får i denne tråd
MVH Mads
Serviceydelser køber jeg som regel lokalt, eller hvor jeg ved at servicen er i orden. Har jeg dårlig erfaring med service et sted, så finder jeg et andet sted næste gang. Ingen brok.
Maptun er en kombination af service og hardware, da der følger en smart boks med. Man kan vælge at se tuning af en bil som ren hardware, men det er nok i højeste grad en serviceydelse eller software.
Som programmør ved jeg at software altid indeholder fejl, da den jo er lavet af mennesker. Derfor er der mere tale om en slags garanti eller forsikring på at man kan få hjælp hvis produktet skulle vise sig at have en fejl.
Så er spørgsmålet igen: Hvor meget vil man betale for denne forsikring, der jo bør være den samme, men blot varetages i et andet land? Det er vel individuelt fra person til person.
Jeg har også haft kaskoforsikring på min bil i de ca. 5 år jeg har ejet den, det var der nok mange der ikke ville have på en nu 15 år gammel bil. Så det er smag og behag.
Kunne jeg finde på at sende min bil til reparation i Polen? Tja hvis det var væsentligt billigere end i Danmark og med samme garanterede kvalitet, så hvorfor ikke? Men der følger jo lidt mere usikkerhed med som man økonomisk belønnes for at tage.
Derfor er det svært at svare på dit spørgsmål, og Anders Ø's svar er nok det mest præcise du får i denne tråd
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- usthomsen
- SUPER SAAB FREAK
Det er ikke lovligt. De SKAL oplyse inkl moms. Det er kun overfor andre forretningsførende de må oplyse pris + moms.Edwins skrev:Nu skriver du dele, som er svære at skaffe i Danmark. Når du kan skaffe dem selv, kan en forhandler jo også, og billigere end du kan. Men det kan så bare ikke være rigtigt at han skal have 2000+ for noget som du selv kan skaffe til en plovmand.
KØR SAAB KØR SIKKERT
Saab 9-5 2.3t 1998
Nissan Terrano 2,7 TDI 1998
Saab 9-5 2.3t 1998
Nissan Terrano 2,7 TDI 1998
- Edwins

- Kontakt:
Man ser det også herinde, når folk fortæller at de købte en himstregims til 2200,- + moms. Så laver jeg gerne regnestykket færdigt for dem, så folk kan se hvad reservedelen i virkeligheden kostede.
For maange år siden skulle jeg bruge en hovedcylinder til en '61 totakter. Jeg blev tvunget til at gå til aut. SAAB værksted, det var sgu en bét. Det viser sig at han ringede til Bruncke på Als.
Han snakkede, og tog røret væk fra øret, og spurgte: " Vil du give 1000 for den?" Jeg nikkede og stumpen bestiltes. Hans spørgsmål var helt utvetydigt for mig, jeg skulle løfte en tusindlap op af baglommen, når jeg hentede delen, hverken mere eller mindre.
Men næhh, nej. Da han spurgte om jeg ville betale 1000, var det da uden moms, og jeg lemmede 1250 ved afhentning. Jeg skummede af raseri, og kom der aldrig mere.
Man skal vide det, og sådan er det: Når man skal købe et par sko, og ringer om en pris, får man den pris der betales ved disken når skoene afhentes. Når man ringer om pris på en autoreservedel, skal man huske at spørge om prisen er med eller uden moms. De vil da skrupskide på hvad der er lovlig praktik eller ej.
Uden moms er et plattenslagertrick og udstråler uvederhæftighed og lumpen attitude, længere er dén ikke.
Man ser det også herinde, når folk fortæller at de købte en himstregims til 2200,- + moms. Så laver jeg gerne regnestykket færdigt for dem, så folk kan se hvad reservedelen i virkeligheden kostede.
For maange år siden skulle jeg bruge en hovedcylinder til en '61 totakter. Jeg blev tvunget til at gå til aut. SAAB værksted, det var sgu en bét. Det viser sig at han ringede til Bruncke på Als.
Han snakkede, og tog røret væk fra øret, og spurgte: " Vil du give 1000 for den?" Jeg nikkede og stumpen bestiltes. Hans spørgsmål var helt utvetydigt for mig, jeg skulle løfte en tusindlap op af baglommen, når jeg hentede delen, hverken mere eller mindre.
Men næhh, nej. Da han spurgte om jeg ville betale 1000, var det da uden moms, og jeg lemmede 1250 ved afhentning. Jeg skummede af raseri, og kom der aldrig mere.
Man skal vide det, og sådan er det: Når man skal købe et par sko, og ringer om en pris, får man den pris der betales ved disken når skoene afhentes. Når man ringer om pris på en autoreservedel, skal man huske at spørge om prisen er med eller uden moms. De vil da skrupskide på hvad der er lovlig praktik eller ej.
Uden moms er et plattenslagertrick og udstråler uvederhæftighed og lumpen attitude, længere er dén ikke.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262