Banner cycler

er chip en god ide?

Diskussion omkring tuning og trimning - f.eks. megasqiurt.

Redaktør: Bestyrelsen

kh
SAAB NET NYBEGYNDER

er chip en god ide?

20. jul 2013, 14:27

Hej alle sammen jeg har en 9-5 2,0t fra 98 der har rundet 380000km den kører fint men kunne da være rart med lidt extra træk men kan den holde til det med de km på bagen eller skal jeg stille mig tilfreds med de 150 hk den har ville gerne høre hvor langt jeres biler har kørt med chip ville være dumt at bruge penge på at dræbe den ik :-)

Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

20. jul 2013, 14:32

Hvis den er vedligeholdt og har fået skifte olie regelmæssigt samt intet fejler, så kan den sagtens tåle at blive software opgraderet, via maptun/bsr/etc.
Det afhænger selvfølgelig af hvor mange kræfter du forventer at hive ud af den før der skal mere end software/chip til.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
LarsJ
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

21. jul 2013, 14:23

Det er altid en god ide at kontrollere alle slanger rundt omkring, de kan vise svagheder når der kommer ekstra tryk på.
Wastegate actuatoren kan muligvis også få problemer med at lukke, på grund af alder, slid og højere tryk med chip.
Koblingen kan måske også give bøvl, hvis den aldrig har været skiftet.
Din er en af de slemme årgange, med olie slam i motoren, sørg for at alt er iorden først, nyeste udluftningskit, ren olie si og olie skift for hver 10.000km.

Har installeret chip i min, og det krævede desvære et nyt motorophæng, fordi motoren bevægede sig for meget på grund af momentet.
9-3 2.0T T5 (din har T7 motor) 240.000km, original kobling og turbo, slangerne rundt omkring var dog rådnet op.

Kammerats ens 9-3 med 180.000km kører også fint med original kobling og turbo, den skyd desvære en pakning mellem motor og udstødningsmanifold på grund af knækkede pin bolte.

Jeg anbefaler at nøjes med chip, køb ikke et kit med billigt udstødning med i, med mindre dit egent er helt væk.
Lig lidt penge til side til motorophæng, slanger eller en kobling, fordi der er en lille risiko, for at der er noget, der er ved at være træt i forvejen, men først viser sig når der kommer mere liv i motoren.

En anden løsning er også at snakke med NSB, han laver biopower chip, jeg ved ikke 100% om din kan køre med det unden videre, men det ihvertfald et alternativ der er værd at se på.
kh
SAAB NET NYBEGYNDER

22. jul 2013, 21:28

Tror jeg tager chancen med en maptun tænkte lige omkring de 200 hk vil passe lidt bedre til så stor en bil og man kan sige hvis de ting i nævner går havde de gjort det alligevel højst sandsynligt tak for svarene :)

Tilbage til "Tun og trim Forum"