Banner cycler

Lille lysprojekt, 9000 CS.

Skriv om jeres renoverings/ombygnings projekter gerne med billeder.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

28. jul 2013, 00:21

Ja, så oprandt dagen, hvor der skulle monteres de længe ventede US-baglygter på min gamle slæde. Dette var planen, som skulle søsættes, efter min bagklap var blevet gjort pæn igen efter lidt rustudbedring og lakering. Se bare:

Billede
Billede

Den venstre er aldeles fabriksny, den højre har måttet skaffes fra Overthere, med noget besvær. Særligt, da den helst skulle kunne matche den venstre. Det lykkedes så endeligt. Fik en fin, fin brugt lygte, som med lidt ekstra pussenussearbejde faktisk blev helt perfekt. Ser da ikke værst ud efter mørkets frembrud:

Billede
Billede

Ved samme lejlighed kunne jeg ligeså godt monteret en i forvejen klargjort refleksrampe, jeg havde på hylden. Med et spritnyt emblem og (stadig) med en fin og moderne LED belysning, i rette styrke:

Billede
Billede

Ja, undskyld. Det ses ikke så tydeligt her, men det er der :wink:

Andet belysningsprojekt på vej inom kort :!:

Mvh.
Henrik (med hang til detaljerne)

Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

28. jul 2013, 09:02

Ehhhh,man er jo slet ikke spor misundelig på det der :biglove
Brugeravatar
Jensen
Administrator

28. jul 2013, 09:45

Det ser da godt ud, men hvad er lige forskellen på US og EUR lygterne? Er det fordi der er indbygget sidemarkeringslys også?
Der er faktisk nogle Volvo modeller der har sidemarkeringslys også på de europæiske modeller, og jeg har også set nyere BMW 5'ere med konstant svagt lys i forblinklyset som i visse amerikanske stater. Sidstnævnte tror jeg dog er eftermonteret eller importeret fra US.

Sidemarkeringslys er for øvrigt vist lovligt nok i DK, men pærerne skal være gule. Det ses ofte på lastbiler og varebiler.

Jeg har også et sæt US-forblinklys som jeg regner med at montere på min T8 "Lux" når jeg engang får tid/råd til at få den lavet færdig. Jeg tror dog at jeg fjerner kørelysfunktionen i blinklyset (5w tråden i blinklyspæren) da jeg tror at andre trafikanter kan risikere at tage fejl og tro at blinkeren er slået til.

Men fede detaljer på din bil, og bagklappen ser også fin ud på de lidt halvdunkle billeder :)

MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
plankan
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

Re: Lille lysprojekt, 9000 CS.

28. jul 2013, 12:35

Jensen skrev: Jeg tror dog at jeg fjerner kørelysfunktionen i blinklyset (5w tråden i blinklyspæren) da jeg tror at andre trafikanter kan risikere at tage fejl og tro at blinkeren er slået til.

MVH Mads
Jeg har kørt med mine US nu i lidt over 1 år og har ikke haft en eneste incident med det :)
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

28. jul 2013, 12:46

Jensen skrev:Det ser da godt ud, men hvad er lige forskellen på US og EUR lygterne? Er det fordi der er indbygget sidemarkeringslys også? => Ja, det er lige netop det! Man ser et lille rektangulært "vindue" i siden af lygten, og det er den detalje, det handler om :)
Der er faktisk nogle Volvo modeller der har sidemarkeringslys også på de europæiske modeller, og jeg har også set nyere BMW 5'ere med konstant svagt lys i forblinklyset som i visse amerikanske stater. Sidstnævnte tror jeg dog er eftermonteret eller importeret fra US. => Ja, det har jeg også bemærket. Men tager man 9-3 SportCombi´en, så sidder der såmænd også sidemarkeingslys i baglygterne, bestykket med 3 røde LED´ere inde bag det "frostgrå" plastic. Fortil skulle de også have det fra og med 2. generation modellerne (MY08 ->).
Hernede i området kører der en Nissan Maxima 3,0 V6 rundt, ligeledes med US sidemarkeing, placeret på siden i et selvstændigt lygte-set-up. Som på en trailer.

Sidemarkeringslys er for øvrigt vist lovligt nok i DK, men pærerne skal være gule. Det ses ofte på lastbiler og varebiler. => Ja, lyset skal vel blot være orange/gult, ikke?

Men fede detaljer på din bil, og bagklappen ser også fin ud på de lidt halvdunkle billeder :) => Jo, mange tak. Skal nok få taget et par mere fortællende billeder engang...eller snart :oops:

MVH Mads
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

28. jul 2013, 12:51

plankan skrev:Ehhhh,man er jo slet ikke spor misundelig på det der :biglove
Ja, det er de små detaljer, der ofte gør hele forskellen. Det kender du alt for godt til selv, ser man i dit imponerende arbejde med specielt "Quartz´en". Man skal godt nok stå tidligt op for tilnærmelsesvist at kunne følge med der. Nej...det kan vist ikke la´ sig gøre 8)

Nå, men ellers kan du jo med lethed få samme feature på din CS´er. Du mangler blot en højre lygte. Den venstre kan jeg klare, da der ligger flere af dem på hylden nu :!: :idea:
/Henrik

Tilbage til "Projekt Forum"