Hej Forum.
Har lige været ude og trille. Pludselig lyser CHECK ENGINE og forbruget stiger til 21L/100km
Holder ind til siden i tomgang og forbruget stiger til 52L/100Km ved 900 omdr.
Kørte ud på mit værksted, lod den køle af. Rensede lambda sonden der var kulsort. Rensede tændrør hvor kun nr 1 fra venstre var fint lysebrunt.
Samlede mekanikken og kørte et par timer senere hjemad. Efter 3 km ca. begyndte den at vise CHECK ENGINE igen dog uden det store forbrug i displayet.
Er min knap 1 år gamle lambda fra Biltema stået af.
9k 2-3 turbo hilsen.
lambda ???gyser
Redaktør: Bestyrelsen
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Hvordan kører den uden stikket til Lambda sensoren monteret ?
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
- mcf
- SAAB NET NYBEGYNDER
Er det så en ny sonde der skal til. Viser stadig CHECK ENGINE.
Re: lambda ???gyser
Har lige prøvet uden tilkoblet lambda. Kører ca 10.9-10.4L/100 km og holder ca 10.2L/100km i tomgang.Deja-wuzzz skrev:Hvordan kører den uden stikket til Lambda sensoren monteret ?
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Ingen her kan fortælle dig hvorfor CHECK ENGINE lyser, det kan kun systemet selv. Din bil er vel så gammel at man kan tage blinkkoder ud af CHECK ENGINE lampen?
Her er SaabMasters oversigt over udtagning af koder. Jeg ved ikke hvilken som skal bruges, da jeg ikke ved meget om 9000, og årgang har du ikke oplyst.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... s_docs.htm
Her er SaabMasters oversigt over udtagning af koder. Jeg ved ikke hvilken som skal bruges, da jeg ikke ved meget om 9000, og årgang har du ikke oplyst.
http://townsendimports.com/Web/engine_f ... s_docs.htm
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- mcf
- SAAB NET NYBEGYNDER
Så jeg prøver med en ny lambda sonde i ugen vi går ind i.
Re: lambda ???gyser
Hej . Det er en 2,3 t CS fra1992 . Har prøvet at sætte tænding på og afvente at Check engine går ud og begynder at blinke. Check engine går ud men der sker ikke mere.mcf skrev:Har lige prøvet uden tilkoblet lambda. Kører ca 10.9-10.4L/100 km og holder ca 10.2L/100km i tomgang.Deja-wuzzz skrev:Hvordan kører den uden stikket til Lambda sensoren monteret ?
Så jeg prøver med en ny lambda sonde i ugen vi går ind i.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Skal der ikke en stelledning til, fra det trebenede stik fra ECU'en, før lampen går i test mode?
Vi får håbe det er Lambdaen, det er det ofte, men det er sgu dyr fejlsøgning, hvis det så ikke er Lambdaen.
Vi får håbe det er Lambdaen, det er det ofte, men det er sgu dyr fejlsøgning, hvis det så ikke er Lambdaen.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262