Så må det være på tide med til info og historie på Saaben fra Aalholm Automobil Museum.
Egentlig var jeg på jagt efter den røde Karmann Ghia som også stod til salg på aktionen på dagen.
Det var en stille aktion, som vil sige at man skulle gå rundt og kigge på det man gerne ville købe og så ved indgangen havde man fået en seddel man skulle skrive pris og bilens nr. på og udlevere inden man kørte sin vej.
Jeg havde så taget tidlig fri fredag for at køre på aktion og vurdere på de gamle biler
Mange af dem var virkelig dårlige rustmæssigt inkl. den røde Karmann Ghia
Lurrede noget på den og fandt ud af årgangen på den og at bund og kaross hørte sammen så det var da et +
Bød ik det jeg havde i tankerne da jeg var på vej til godset, for havde sat mig en høj pris da det var en bil jeg bare ville have!!!
Men da jeg så hvor rådden den var røg mit bud nooget ned på den, men ville stadig ha den
Når det var ikke den i skulle høre om
Havde godt set Saaben i kataloget på nettet, men havde hverken tid, plads eller penge til den syntes jeg(hvis jeg altså fik Ghia'en) Da min interesse for Folkevogn er størrer.
Gik så hen og kiggede på Saaben og den så fin ud ved første øjekast, så ringede til min far og spurgte hvor jeg skulle kigge efter rust på denne(Min far har haft MANGE Saaber i mine barndomsår, både 95,96,99 og 900.) så han vidste lige hvor jeg skulle kigge, og den så overraskende fin ud i forhold til meget af det andet som stod der
Når jeg bød både på Saaben og Ghiaen men mest med håbet om at få Ghiaen.
Det gode var at Saaben havde papire på sig men ik nøglen
og lige omvendt med Ghiaen.
Så bød 4500kr på Ghiaen og 5000kr på Saaben og 5000kr på en amerikaner til min far
Der skulle gå hele 2 uger før jeg fik svar, det var næsten ikke til at bære
Fik en mail om jeg havde fået købt Saaben som det eneste, var jeg selvfælgelig glad for
men havde håbet på jeg også havde fået Ghian jo
Skulle så hente den inden en uge og i tidsrummet 10-16 ellers ville handlen blive anulleret.
Tog min Hverdagsgryde af en Mercedes W124 og hægtede en Autotrailer på for at hente den fredagen efter med min far og en kammerat.
Det var D.30 august 2013.