Hejsa:
Har "arvet" ovennævnte styreboks, som, når den er monteret, gør bilen rigtig sjov at køre i.
Jeg har desværre det problem med boksen, at den giver en fejlmelding, så advarselslampen for motorfejl begynder at lyse. Bilen kører fint, men det er møgirriterende. Har fået udlæst fejlmeddelelsen, og, så vidt jeg husker, meldes der om en fejl på en lambdasonde. Der er ingen fejl, når den originale motorstyring er monteret.
Er der nogen i forummet, der har erfaring med, om det er muligt at fejlrette en motorstyring fra Speedparts?
Har spurgt Speedparts, men de er ikke villige til at hjælpe!
Håber på hjælp, så der kan komme skub i bilen igen.
Problem med Speedparts trin 1 til en 9-5, 2,3t, årg 2000
Redaktør: Bestyrelsen
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Problem med Speedparts trin 1 til en 9-5, 2,3t, årg 2000
Mener der er monteret 2 lamda på nogle sene årgange, E85 trim har ihvertfald, det kan muligvis være sådan noget der kan drille.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Ja det er der. du kan sende boksen til mig så skal jeg kigge på den, hvis det er lambda sonde 2 der er problemet skulle den kunne slåes fra i softwaren, jeg kan dog ikke give nogen garenti for at det afhjælper dit problem
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Ja så er vi da sikre på at den ikke skal kører med 2 sonder inden vi begynder at gøre en hel masse
Mvh Casper medlem no. 501
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Hvilken årgang kommer boksen fra og hvilken årgang skal den over i ?
Der jo også forskel på dysser og trykføler .
Det er ikke nok at slå sonde fra i T7 suite man skal også fjerne at den fejlsøger på opvarming af sonde mm. hvis det er en uden 2 sonder.
Der jo også forskel på dysser og trykføler .
Det er ikke nok at slå sonde fra i T7 suite man skal også fjerne at den fejlsøger på opvarming af sonde mm. hvis det er en uden 2 sonder.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- nsb
- SAAB-PSYCHO
MY01 og frem har 2 x lambda og samme sensorer.
Optil MY 00 har motoren også et andet kompressionsforhold.
Optil MY 00 har motoren også et andet kompressionsforhold.
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
- Lervad
- SAAB FREAK
På Speedparts styreboksen står modelnummeret angivet til en 9-5 2,3t 1999. Den skal monteres i samme model, men en årg. 2000. Som sagt kører den fint med styreboksen monteret, men det irriterer, at motorkontrollampen lyser!
@ nsb:
Ved kig i motoren og i h.t. WIS har min 2 syresensorer- er det ikke det samme som lambdasensorer?
På Speedparts styreboksen står modelnummeret angivet til en 9-5 2,3t 1999. Den skal monteres i samme model, men en årg. 2000. Som sagt kører den fint med styreboksen monteret, men det irriterer, at motorkontrollampen lyser!
@ nsb:
Ved kig i motoren og i h.t. WIS har min 2 syresensorer- er det ikke det samme som lambdasensorer?
- K.Hansen
Du kan ikke huske hvilken fejlkode det var ?
Der kan være forskel på dysser i de 2 årgange men det gøre ikke at lampen tænder. ( røde 99 og brune 00 )
Men lad evt. Casper kigge på boksen ,
@ nsb
det er korrekt at 2.0 har andet kompresionsforhold i de årgange men ikke 2,3 de har blot lidt svagere plejlstænger
Du kan ikke huske hvilken fejlkode det var ?
Der kan være forskel på dysser i de 2 årgange men det gøre ikke at lampen tænder. ( røde 99 og brune 00 )
Men lad evt. Casper kigge på boksen ,
@ nsb
det er korrekt at 2.0 har andet kompresionsforhold i de årgange men ikke 2,3 de har blot lidt svagere plejlstænger
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

"Ved kig i motoren og i h.t. WIS har min 2 syresensorer- er det ikke det samme som lambdasensorer? "
jo det er det. "syresensorer" på Svanska er oxygensensor på "Danelsk" Lambdasensoren er egentligt en ilt/oxygen måler.
jo det er det. "syresensorer" på Svanska er oxygensensor på "Danelsk" Lambdasensoren er egentligt en ilt/oxygen måler.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Jakob-Jensen
Hvis vi kunne få et stel nr. på bilen som boksen skal monteres på, så ville det hjælpe meget.
For hvis du siger boksen passer på en 1999 årsmodel og skal sidde på en 2000 årsmodel.
Så er der noget galt, for 99 modellerne har kun en sonde. Dog undtagen US modellerne af 9-5 2,3t de har to sonder.
For så passer boksen ikke bolt on desværre, den skal være til to sonder. Men det skal sikkert fikses
Hvis vi kunne få et stel nr. på bilen som boksen skal monteres på, så ville det hjælpe meget.
For hvis du siger boksen passer på en 1999 årsmodel og skal sidde på en 2000 årsmodel.
Så er der noget galt, for 99 modellerne har kun en sonde. Dog undtagen US modellerne af 9-5 2,3t de har to sonder.
For så passer boksen ikke bolt on desværre, den skal være til to sonder. Men det skal sikkert fikses
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Lervad
- SAAB FREAK
Kan desværre ikke huske - og kan heller ikke finde - fejlmeldingen. Så vidt jeg husker,var det et eller andet med et problem med enten strøm eller varme til sensor nr. 2!! Beklager - alderen trykker.
@ Jacob-Jensen:
Stelnr. på min bil er: YS3EF48E9Y3000593.
Hjælper det noget?
Kan desværre ikke huske - og kan heller ikke finde - fejlmeldingen. Så vidt jeg husker,var det et eller andet med et problem med enten strøm eller varme til sensor nr. 2!! Beklager - alderen trykker.
@ Jacob-Jensen:
Stelnr. på min bil er: YS3EF48E9Y3000593.
Hjælper det noget?
- K.Hansen
Jeg tror du kan løse det problem ved at tage stik af sonde 2 for det er sikkert opvarmning af sonden den melder fejl på .
Det kan også fjernes i program , men hvis man skal rode med var det nu spørgsmålet om du ikke var bedre tjent med et program der passer 100 % til din bil.
Jeg tror du kan løse det problem ved at tage stik af sonde 2 for det er sikkert opvarmning af sonden den melder fejl på .
Det kan også fjernes i program , men hvis man skal rode med var det nu spørgsmålet om du ikke var bedre tjent med et program der passer 100 % til din bil.
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
9-3 2,0t SC 2009
- Jakob-Jensen
Din bil skal køre med to lambdasonder, og den boks du har er lavet til en sonde. Det er helt sikkert der fejlen ligger.
Så få dig en boks der passer til bilen...
Din bil skal køre med to lambdasonder, og den boks du har er lavet til en sonde. Det er helt sikkert der fejlen ligger.
Så få dig en boks der passer til bilen...
My Turbo Turns Faster Than Yours