10. maj 2014, 12:10
Den ser rigtig flot og sober ud. Dejlig uspoleret og velpasset
Jeg tænkte også en smule, at den kan da umuligt have gået særligt meget, men måske det snyder? Jeg har jo selv et eksemplar, der på ingen måde afslører dens sande, tilbagelagte strækning siden den kom til verden en januardag i ´96. Det hverken ses, høres eller mærkes. Så, måske man også bliver "snydt" her
Det med
forbrugstal er lidt en underlig størrelse, der - afhængig af model - kan være "helt ude i skoven". På 9-3 og 9-5 viser de i reglen meget præcist, som jeg har forstået det. Uanset pillerier i boksen. I hvert fald er måden, hvorpå forbruget udregnes, noget anderledes end på ex.vis en 9000, nemlig gennem motorstyringen ifht. via EDU´en. Dette betyder, at når der trimmes på en 9000 og bl.a. skiftes dyser, ja, så går nøjagtigheden fløjten. Min har dog alle dage været upræcis. 1-1,5 km/l har fejlraten været. Værre står det til i dag. Nu skal den vise dette for at holde til liiige et mulehår over 10 på literen:

:Hvadhulen
Noget af en usikkerhedsfaktor, må man sige Og det lader sig ikke sådan lige rette/korrigere pga. ovenstående fakta, har jeg ladet mig fortælle. Det må jeg så leve med, skønt jeg ikke
brys mig om utroværdige instrumenter...(!)
Nå, det var et sidespring. STORT til lykke med den flotte (og økonomiske) vogn. Lækker, sprød maskine og masser af herligt luksusudstyr
/Henrik