Hej med jer,
jeg var til syn igår med min 9000 Aero. synsmanden kasserede den på for høj lampda, ja den viste faktisk 1,23 hvilket viser en meget for mager blanding. desuden viste den for høj CO. jeg har selv trimmet bilen og blev noget forbavset over resultatet da den jo køre med, med en innovate LC1 bredbåndslampda, så jeg mente nok der var styr på det. anyway satte jeg naturligvis min laptop på. her virker det nærmere til at jeg måler en lidt for fed blanding ved tomgang. lampda ca. 0,9. men ikke desto mindre kom jeg til at kigge i mappet. og her er mener jeg om ikke andet en del af fejlen ligger i Trionic Firmware settings kan man vinge af hvordan den skal korrigere for lampda. her har man følgende muligheder: jeg har skrevet ja nej alt efter om den var vinget af.
- Correction for engaging A/C - Nej
- Correction for TPS opening - Ja
- Lampda Control - Nej (er dette ikke en fejl, den ser ikke ud til at korrigere for lampda?)
- Lampda Control during idle - Nej (er dette ikke også en fejl)
- Lampda control on transients - Ja
- enable second lampda sensor - Nej
Jeg har selvfølgelig også tænkt på bilens katalysator, det er et system fra KL racing i sverige med en race-katalysator. er der nogen af jer der har erfaring med disse katalysatorer i forhold til CO?
bilen køre med SIEMENS deka dyser, jeg har tænkt tanken at den måske har svært ved at styre den forholdsvis lave åbningstid der skal være på disse større dyser, og derved ikke kan tilpasse sig?
Jeg mener dog at fejlen bør ligge i den manglende korrektion for lampda? og jeg vil derfor gerne høre jer andre om det ikke er en fejl? jeg har selvfølgelig sikkert selv slået dem fra i så fald.
de bedste hilsner
/Martin
Syn: Lampda 1,23 og for høj CO
Redaktør: Bestyrelsen
- martin81
- SUPER SAAB FREAK
- casper-fischer
- SAAB-MANIAC
Tja . Din kar er nok problemet . Trionic skal kører den ned . Hvilken konstant står dine dyser til ?
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm