Men det er jo ikke ligesom Facebook hvor man bare kan trykke "like"
Men som Thomas siger, så se hvor mange der ser trådenene !!
Redaktør: Bestyrelsen
ClausSAAB skrev:
Deja-wuzzz skrev:
Jnielsen987 skrev:
Nanki skrev:
mikael skrev:
tknage skrev::
Stoffer skrev:
Hvoffer da ikke -Nanki skrev:Må indrømme, jeg har ikke selv været meget på det sidste :/ Kæmper med "wannabe " Aero.
Havde inderligt håbet på at bliv færdig med den til det store traf i sverige (festival),
men det ser ikke lyst ud![]()
Ja, det er sådan lidt af en 50/50 der.Nanki skrev:Bliver helt synkerig efter det marked du har været til Plankan.
Er det noget som den svenske SAAB klub afholder, eller er det den lokale SAAB mand som åbner dørene til en go dag med masser af snak?
Ja, her findes skam en 3-4 stykke med självplock, har selv en bare små 10 minuter herfra -Nanki skrev:Hvordan er det på "skrotten" over ved jer?
- Har du / i nogle interessante steder man kan besøge?
Webmasteren har desværre ikke forsynet os med en tommel op smileyplankan skrev:
om så bare et "buh" eller tommefinger op/ned![]()
Måske skulle du købe en 9k med morfargearplankan skrev:
Jeg er ikke 20 længere
Ja, ja. Vi bærer over med dig så længe de kun varer 1 dagplankan skrev: Nåja -
lad os da bare konstatere at jeg havde en af mine "Downs" forleden.....
Der er plads til de dårlige dage her.plankan skrev:ClausSAAB skrev:Deja-wuzzz skrev:Jnielsen987 skrev:Nanki skrev:mikael skrev:tknage skrev::Stoffer skrev:ja se bare her, i kan jo sagtens skrive
eller så måske søge arbejde som motor journalist![]()
Nåja -
lad os da bare konstatere at jeg havde en af mine "Downs" forleden.....
Kan man ikke pæntCarlsson skrev: Webmasteren har desværre ikke forsynet os med en tommel op smiley![]()
Haha, jeg køre med mofargear den tid hvor Kvartz er gået i hiCarlsson skrev:Måske skulle du købe en 9k med morfargear![]()
Jo, det plejer som regel at gå over igen efter en dags tidCarlsson skrev:Ja, ja. Vi bærer over med dig så længe de kun varer 1 dag![]()
Pænt takDeja-wuzzz skrev:Det er nogle flotte fælge du har fundet
Det er et mærke som ligger under lakkenDeja-wuzzz skrev:Saab teksten er den lakeret på eller er det et klistermærker ?
Deja-wuzzz skrev:Man kan diskutere om det ikke skulle have stået i midten
Just detDeja-wuzzz skrev:205-45 dæk eller ... ?
Jo det gjorde jeg -Deja-wuzzz skrev:Plankan du nævnte i tråden "RULLEFELT TRÆF D 29-30 maj" at du ville skifte dine dyser tilbage:
...vil jeg lige bytte mine dysser tilbage til de originale så jeg slipper for dette E85 "klydd"
Deja-wuzzz skrev:Nu ved jeg ikke hvad Klydd betydermen jeg tolker det som Skrammel ?
Det er nu 3'e år som vi køre på E85 og det går bare der U afDeja-wuzzz skrev:Jeg går selv og spekulere og monter mine -431 (Røde) Dyser også Tanke E85.
Men hvis du har problemer ?... så vil jeg nok ikke til det
Deja-wuzzz skrev:Det er et Bosch LH2.4 med cat.
Vi har ikke E85 her i Danmark men jeg bor tæt på en tank der ligger i Tyskland.
Så det er ikke så meget klydd for mig
Deja-wuzzz skrev:kan man enligt skifte disse små gummi hætter der går over stikket til dyserne ?
(jeg kan lige ligget et billed op senere)
Hun er super dejlig -Den_Gamle skrev:Hvordan kører den så på de fine fælge?
Du har så ret, men nu sad disse dæk på fælgene -Den_Gamle skrev:205/45 er jo en noget agressiv dækmontering.
Nu, efter at du har været på langtur i DK, så må du havde dannet dig et indtryk.
Jamen -Den_Gamle skrev:I øvrigt, hvis, du vil kunne veksle mellem E85 og almindelig benz, så kan du montere en Ostrich EPROM emulator i stedet for EPROM'en i ECU'en. Det har jeg gjort.
Så kan du blot ændre på dysse-konstanten inde i softwaren. Hvis du har LH2.2, så er den magen til min, så jeg ved præcis hvordan..
Jeg har den Ostrich dims, og kan konstatere, at den virker fremragende.Den_Gamle skrev:Som altid når man piller ved den slags, så skal man have en AFR måler..
Kan da godt lide idén med tronic på en OG 900 som sådan -Den_Gamle skrev:Du kan selfølgelig også installere Trionic, men det bliver ikke nemmere.
Tilgængæld kan det nok blive endu bedre, hvis man har store ambitioner om at tune, men det er ikke mit indtryk, at du har det.





















Ja det tror jeg...Hvis du mener den "4-kantede" gummi pakning der sidder oppe i kontakten -
så ja,,,,,,,,, den kan man godt "pille" ud/bytte.

Se, det var da gode nyhederDen_Gamle skrev:Ja, jeg håber at deltage næste år med en funklende OG900 (det er planen at den skal reppes)![]()
Ved ikke hvad eller hvordan -Den_Gamle skrev:Hvis man ikke har behov for egentlig re-map, så kan man også kopiere din nuværende chip, editere den inde i LH22edit ved at skrue ned for dyssekontanten, så den giver ca. 30% mindre benzin. Den nye kode kan man så brænde over i en chip fra en anden LH2.2 boks (fra en hugger). Så kan man bytte LH2.2 boksen ud når man vil køre E85 eller almindelig benzin. Man bør stadig lige kontrollere AFR værdien på den nye chip med benzin i tanken, så man kan se at det passer. Fordelen er, at det ikke koster andet end en LH2.2 box fra en hugger.
Det kan jeg sikkert godt hjælpe med over en kop øl eller en pizza en dag men jeg skal lige have bilen tilbage først. Jeg kan i hvert fald både læse og brænde og reprogamere slve chippen. Største problem bliver måske at skaffe en af de gamle EPROM chips. Jeg ved ikke om man kan reprogrammere en original fra en LH2.2 boks eller om den måske ikke kan overskrives (hvis det er en PROM og ikke en EreaseablePROM). Det må kunne løses.


ClausSAAB skrev:Regin altså
Du bliver da nødt til at røbe det, folk er jo bange for, du begynder at lodde i din bil
Du er velkommen, til hver en tid ClausClausSAAB skrev: I øvrigt tak for de flotte billeder og ord længere oppe i tråden.
Venlig hilsen og godnat
Eva&Claus
Pænt tak Henrik -hf-eco-power skrev:Den bliver da også bare mere og mere "sprød" den bil. Et studium i, hvordan det skal gøres. FLOT, FLOT!!!
Ja ikk' også -hf-eco-power skrev:Også en lækker kolbe, du der fik. Flot gestus, må man sige. Det er kvallivare!
/Henrik






Nej ikke som sådan på "den" måde.Den_Gamle skrev:Er de virkeligt så sjældne?
De fandtes at købe som alm tilbehør på tiden da det begav sig.Den_Gamle skrev:Er det en speciel årgang, der lige passer til bilen?


Man bliver da aldrig for gammel til at lære noget nyttDen_Gamle skrev:Jeg troede, at jeg var lidt nørdet med saab.
Men her er jeg alligevel ikke helt med![]()





Ja, og så enda når man t o m har orden i sagerneDen_Gamle skrev:Ja, det tager altid længere tid end man tror.
Den_Gamle skrev:Jeg kan godt lide nakkestøtten på dit rullebræt
Ja de sidder på nu, og de sidder dejligt men jegDen_Gamle skrev:Det bliver spændende at se resultatet...
Skal lige samle de billeder jeg har taget -Jensen skrev:Jeg vil gerne se dem
Gidder du lige og "forklarer" den for migJensen skrev: Dog havde jeg nok monteret dem i de lidt bredere beslag.
Jeg tror faktisk også at dette er lovkrav i Danmark, men det er jo en mindre detalje og nok også lidt smag og behag.
MVH Mads











Hvis jeg skulle montere tågelys satte jeg den nok hvor der på de danske modeller sidder den sære lille positionslygte. Denne sidder dog på et andet beslag som er noget mere klejnt samt på de fleste jeg har set var den kun sat med en møtrik selvom der var to huller i beslaget.Gidder du lige og "forklarer" den for mig
For der er jo "kun" et sted man kan sætte disse holdere fast



















plankan skrev:Ja, her sker godt nok ikke så meget for tiden -
vi har ligsom "planet ud" for tiden
Men jeg jeg har siddet de sidste nætter/dage og prøvet på at lavet en liste -
på de ting og sager der er lavet på Kvartz gennem årene![]()
Det et ikke sådan småting precis![]()
Og så har jeg sikkert alligevel glemt noget
Nåh sådan.plankan skrev:Sant nok, men da denne har tilhørt bilen fra ny af -tknage skrev:Var der ikke noget med et plastdæksel på fuelrailen?![]()
Imponerende liste i øvrigt.
så kan jeg ikke sætte den på listen
Det er nemlig lige hvad det erDen_Gamle skrev:Er det er særlig SAAB dunk, som lige passer til til det ekstra rum under baggagerummet?.

4L er den på -Den_Gamle skrev:Det kan jeg nemlig god se det smarte i..
Det er ikke smart med en 5L reservedunk, der skal ligge ned.
Næ nej -Deja-wuzzz skrev:Den ser da for høj ud til at kunne passe der under, Plankan ?