Det er bedst at bruge trykimponeret træ og nogle gode lange skruer til sideskørterne.
Jeg kan anbefale 25 X 300 mm sternbrædder, da de næsten når ned til asfalten samtidig med at der er træ nok at skrue i.
Husk at undersænke skruerne. Vi vil jo ikke ha' den bliver sendt til omsyn på grund af en sådan lille detalje, vel?
Jo, en euro-palle kan fint tilpasses som ludertrappe.
Problemet er farvetilpasningen, men mon ikke man med lidt tålmodighed (og en god farvehandler) kan finde netop den Gori-nuance der går med resten af bilen?
Nu hvor vi er ved træarbejdet.
Er der een der kan låne mig en hulsav i samme størrelse som urene i instrumentpanelet?
Jeg har set kabiner med blankpoleret nøddetræ på fladerne, og det ser sgu godt ud, men nøddetræ er dyrt, og jeg svømmer ikke ligefrem i penge så... jeg tror det kunne se godt ud med ludbehandlet fyr rundt om i kabinen, og det kan man ikke få til eftermontering, så jeg mangler altså en hulsav. Træet kan jeg selv fælde i den nærliggende skov.
Kunne der eventuelt være interesse for at lave et træ-træf, hvor vi kunne diskutere fordele og ulemper ved at eftermontere udstyr i naturmaterialer?
Er der f.eks. nogen der har prøvet at dreje en ny knast?
...Og hvilken slags træ egner sig bedst til motorkomponenter?
"Vi blev født nøgne, våde og sultne. Derefter blev det rigtigt slemt!"
(Suk!) Mondeo 2.0 stc. fra 2000... Desværre...
Nr. 180 (Så hut jeg visker)
Thomas T.