Hej alle SKD.
Har netop erfaret, at Shell i morgen fredag d. 24. aug. sælger V-Power til oktan 95 pris.
Lageret af V-Power 99 skal sælges, da det er planlagt, at V-Power fremover bliver oktan 100. Mon Shell åndes i nakken af OK benzin
SAAB hilsen Ole
Shell V-Power
Redaktør: Bestyrelsen
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Shell V-Power
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Shell V-Power
Surt jeg har lige tanket Ok oktan 100
Det er nok deres presseafdeling der har fået kolde fødder.
Da jeg ikke kender en standart motor der har behov for oktan 100.
De er som regel mappet ind efter oktan 98 Da det er en verdens standart.
Så at tanke oktan 99-100 giver ikke en skid ekstra.
MVH
Morten
Det er nok deres presseafdeling der har fået kolde fødder.
Da jeg ikke kender en standart motor der har behov for oktan 100.
De er som regel mappet ind efter oktan 98 Da det er en verdens standart.
Så at tanke oktan 99-100 giver ikke en skid ekstra.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Indlæg
Re: Shell V-Power
Vil ikke give dig helt ret da saabs motor styringer er adaptive ag derved hele tiden optimerer sig selv efter kvaliteten af brændstofet
Så til en vis grad vil den over tid udnytte det højere oktan tal
Så til en vis grad vil den over tid udnytte det højere oktan tal
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Esbenw
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Shell V-Power
hvor har du hørt der er rabat?
der var ikke rabat i den tank jeg tankede på i Aalborg, og de sagde at det ikke ville komme på "tilbud" da de bare skulle bruge det 99 de havde i tanken før de fil 100.
der var ikke rabat i den tank jeg tankede på i Aalborg, og de sagde at det ikke ville komme på "tilbud" da de bare skulle bruge det 99 de havde i tanken før de fil 100.
Nu
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
Saab 9-3 SC aero 2009
Tidligere
saab 9-3 Jubi 2.0t 2002
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
De tabeller der ligger i motorstyringen har nogle maks. værdier, der f eks. er kørt ind efter oktan 98 eller 95.
Og du kan være helt sikker på at de ikke overskrides, selvom du tanker oktan 110 på bilen.
Men det er ment som en sikkerhed hvis du tanker et lavere oktantal, eller det er meget varmt.
At motoren ikke tager skade grundet klima eller tilgængelig benzin kvalitet.
Min B205r standart software kan f eks. køre op oktan 95 når temperaturen er under ca. 18 grader uden at miste effekt.
Kommer temperaturen højere op så reduceres effekten.
Tanker jeg oktan 100 på når det er varmere end 18 grader så har jeg mine 205 hk igen.
Hvis jeg skal udnytte de ekstra oktaner så kræver det en ændring i softwaren
MVH
Morten
Re: Shell V-Power
Desværre er det en negativ adaptionCasper_Ankersen skrev: ↑23. aug 2018, 21:08Vil ikke give dig helt ret da saabs motor styringer er adaptive ag derved hele tiden optimerer sig selv efter kvaliteten af brændstofet
Så til en vis grad vil den over tid udnytte det højere oktan tal
De tabeller der ligger i motorstyringen har nogle maks. værdier, der f eks. er kørt ind efter oktan 98 eller 95.
Og du kan være helt sikker på at de ikke overskrides, selvom du tanker oktan 110 på bilen.
Men det er ment som en sikkerhed hvis du tanker et lavere oktantal, eller det er meget varmt.
At motoren ikke tager skade grundet klima eller tilgængelig benzin kvalitet.
Min B205r standart software kan f eks. køre op oktan 95 når temperaturen er under ca. 18 grader uden at miste effekt.
Kommer temperaturen højere op så reduceres effekten.
Tanker jeg oktan 100 på når det er varmere end 18 grader så har jeg mine 205 hk igen.
Hvis jeg skal udnytte de ekstra oktaner så kræver det en ændring i softwaren
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Shell V-Power
StandarD.
Nyere biler bruger bankesensorer. Tændingen hæves og sænkes, efter input fra bankesensoren.
Nyere biler bruger bankesensorer. Tændingen hæves og sænkes, efter input fra bankesensoren.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- Viggen
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Shell V-Power
Til Esbenw.
Jeg modtog en mail fra Shell, som fortalte om tilbudet, som gjaldt i fredags.
SAAB hilsen Ole
Jeg modtog en mail fra Shell, som fortalte om tilbudet, som gjaldt i fredags.
SAAB hilsen Ole
SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Tændingen sænkes hvis forholden ikke er til at bruge det optimale tændingstidspunkt.
Bestemt af fabrikkens motor udviklingsafdeling.
Og forsøger at hæve den igen til det optimale tidspunkt.
Den hæver ikke tændingen ud over de forudbestemte grundindstillinger
Okan 100 er et markedsføringstrick.
Der måske kan udnyttes af en % af den danske bilpark, og det er ved at tune motoren. til det højere oktan tal.
MVH
Morten
Re: Shell V-Power
Forkert den hæves ikke.
Tændingen sænkes hvis forholden ikke er til at bruge det optimale tændingstidspunkt.
Bestemt af fabrikkens motor udviklingsafdeling.
Og forsøger at hæve den igen til det optimale tidspunkt.
Den hæver ikke tændingen ud over de forudbestemte grundindstillinger
Okan 100 er et markedsføringstrick.
Der måske kan udnyttes af en % af den danske bilpark, og det er ved at tune motoren. til det højere oktan tal.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Shell V-Power
Oktan 100 har samme effekt på en biopower, som på en standart benzin motor.
Dvs ingen ændring
Motorstyringen har 2 tabeller en til E85 og en til benzin.
Styringen måler indholdet af etanol i brændstoffet, og Beregner så en værdi ud fra de 2 tabeller.
Da etanol indholdet er det samme på alle oktan tal 5% så giver den samme effekt.
MVH
Morten
Dvs ingen ændring
Motorstyringen har 2 tabeller en til E85 og en til benzin.
Styringen måler indholdet af etanol i brændstoffet, og Beregner så en værdi ud fra de 2 tabeller.
Da etanol indholdet er det samme på alle oktan tal 5% så giver den samme effekt.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk