https://www.youtube.com/watch?v=29hWFXRwowI
https://www.youtube.com/watch?v=elDjDGlHRKs
Her er støbte stempler der bliver færdig lavet:
https://www.youtube.com/watch?v=R9ggs_3H2k4
Smede stempler, og deres fabrikation
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Smede stempler, og deres fabrikation
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
Spændende.
Jeg bruger SAABs egen stempler. De er gode nok.
Jeg bruger SAABs egen stempler. De er gode nok.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
Jeg er også rigeligt tilfreds med Saab std. stempler.
Men de kan ikke skaffes mere, slet ikke i overstørrelse +1,0
Så det var enten at smide blokken ud eller sætte smede stempler i blokken.
Glæder mig nu til smede stempler i cab-en , selv om den IKKE skal grov tunnes...
Bilen og gearkassen kan alligevel ikke følge med moderne biler...
og tunes den for hårdt, kan den ikke stå fast....
Men de kan ikke skaffes mere, slet ikke i overstørrelse +1,0
Så det var enten at smide blokken ud eller sætte smede stempler i blokken.
Glæder mig nu til smede stempler i cab-en , selv om den IKKE skal grov tunnes...
Bilen og gearkassen kan alligevel ikke følge med moderne biler...
og tunes den for hårdt, kan den ikke stå fast....
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
- Kontakt:
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
Tun en bil og grib efter røvlæderet. Og værktøjet ruster ikke..
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
og der findes støbte stempler der har egenskaber tæt på smede stempler..
Nogle kalder med "Semi-forged" stempler, men det er støbte stempler, med en advanceret fabrikationsteknik:
https://www.youtube.com/watch?v=GDMiKFrJmY4
Nogle kalder med "Semi-forged" stempler, men det er støbte stempler, med en advanceret fabrikationsteknik:
https://www.youtube.com/watch?v=GDMiKFrJmY4
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
Den eneste lighed med et smedet stempel er at de er stærkere end en konventionelt støbt stempel.
Men de vejer det samme som et standard stempel, hvis man vil have den øgede styrke.
Men de er også mere skøre, som de tåler ikke ret meget tændings banken.
Et smedet stempel kan laves stærkere, med mindre vægt, og de er af et mere sejt materiale.
Alt efter hvilken legering man vælger.
Fremtiden kommer til at hedde el laser 3d printet stempel.
Jeg mener at Porche og Mahle har et i produktion, eller under udvikling.
MVH
Morten
Men de vejer det samme som et standard stempel, hvis man vil have den øgede styrke.
Men de er også mere skøre, som de tåler ikke ret meget tændings banken.
Et smedet stempel kan laves stærkere, med mindre vægt, og de er af et mere sejt materiale.
Alt efter hvilken legering man vælger.
Fremtiden kommer til at hedde el laser 3d printet stempel.
Jeg mener at Porche og Mahle har et i produktion, eller under udvikling.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Re: Smede stempler, og deres fabrikation
I fremtiden er der slet ikke stempler. Der er en elmotor og museer fyldt med gamle oliebrændende vogne
Spøj til side..
Jeg er meget godt tilfreds med min lette smede stemplet i Cab-en.
Motoren er blevet meget mere harmonisk og veltrækkende.
Spøj til side..
Jeg er meget godt tilfreds med min lette smede stemplet i Cab-en.
Motoren er blevet meget mere harmonisk og veltrækkende.
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"