Kære alle
Jeg har siden min første og pt eneste Saab tilbage i 2007 (en 9-3’er) haft en forkærlighed for Saab. Nu er jeg så faldet over en 9-5 fra oktober 2010. Det er en veludstyret og Hirsch-tunet diesel med knap 100.000 km på klokken.
Spørgsmålet er, hvorvidt det er en god, solid vogn eller jeg skal holde mig langt væk.
Alle gode råd modtages med kyshånd!
Tak
Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Redaktør: Bestyrelsen
- villeogtorsten@gmail.com
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Den bliver du glad for, kører godt og koster ikke det hvide ud af øjnene at holde. Eneste ulempe er vægtafgift på godt 8000 kr, til gengæld kører den snildt 20 km på literen.
Gammel bil tosse, som har følgende:
nu SAAB 9.5 combivert tid hirsch - og har tidligere haft 28 andre biler
nu SAAB 9.5 combivert tid hirsch - og har tidligere haft 28 andre biler
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Der er lidt forskel på om det er en manuel eller automat, når den grønne ejerafgift skal betales. Ved dog ikke hvad Hirsch-tuningen gør ved det officielle forbrugstal...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- kobbernagel
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Jeg har en 9-5 MY08 Aut. Den er Hirchtunet, og det er registreret som en konstruktiv ændring i motorregisteret. Ifølge dokumentationen fra Hirch, skulle tuningen faktisk gøre, at den er en lille smule mere økonomisk, og burde dermed lige akkurat være kommet under et trin i ejerafgiftskalaen. Hvordan man får det effektueret hos SKAT, ved jeg dog ikke - jeg bliver stadig opkrævet den høje takst (ca. 8000 om året....)
Saab 9-5 2.0T Hirch 2008 - solgt
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
Skoda Citigo 2014
Opel Grandland X 2020
- Seniorsergent
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Én ni år gammel dieselbil, der har kørt 100.000 Km?
Mon den har været kørt varm, hver gang den har kørt?
Har den fået ny olie for hver 10.000 km eller én gang om året, uanset hvad der kommer først?
Personligt bliver jeg altid mistroisk, når jeg ser sådan en bil til salg.
Har du ved hjælp af stelnummer slået den op, og set hvornår den er synet, og hvad km-tælleren stod på ved disse syn?
https://www.nummerplade.net/
eller
https://www.tjekbil.dk
God fornøjelse
Mon den har været kørt varm, hver gang den har kørt?
Har den fået ny olie for hver 10.000 km eller én gang om året, uanset hvad der kommer først?
Personligt bliver jeg altid mistroisk, når jeg ser sådan en bil til salg.
Har du ved hjælp af stelnummer slået den op, og set hvornår den er synet, og hvad km-tælleren stod på ved disse syn?
https://www.nummerplade.net/
eller
https://www.tjekbil.dk
God fornøjelse
Sláinte
Mick
Mick
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Fuld korrekt service historie er viktig.
Specielt med dette lave km tal, den burde have kørt minimum 200.000 på dette tidspunkt.
Købes bilen med eller uden garanti ?
Og beting at handlen kræver en gennemgang af en Specialist i SAAB, for egen regning.
Lige umiddelbart kunne jeg forestille mig at partikkelfiltret stå overfor en rensning.
Og at indsugnings kanalerne er tilstoppet af sod rester.
Medmindre at den kun har kørt lange ture når den er blevet startet.
Postnummeret på den tidliger ejer kan give et hint.
MVH
Morten
Specielt med dette lave km tal, den burde have kørt minimum 200.000 på dette tidspunkt.
Købes bilen med eller uden garanti ?
Og beting at handlen kræver en gennemgang af en Specialist i SAAB, for egen regning.
Lige umiddelbart kunne jeg forestille mig at partikkelfiltret stå overfor en rensning.
Og at indsugnings kanalerne er tilstoppet af sod rester.
Medmindre at den kun har kørt lange ture når den er blevet startet.
Postnummeret på den tidliger ejer kan give et hint.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Mbmx2
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Tak for de gode råd (yderligere modtages naturligvis gerne).
Det er en forhandler, der sælger bilen - og dermed med garanti.
Hvor findes der en god Saab-specialist i hovedstadsområdet/Nordsjælland, som kunne bistå med at gennemgå bilen?
Endnu en gang tak for de gode råd
Det er en forhandler, der sælger bilen - og dermed med garanti.
Hvor findes der en god Saab-specialist i hovedstadsområdet/Nordsjælland, som kunne bistå med at gennemgå bilen?
Endnu en gang tak for de gode råd
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
Birkerød eller ..Slettet grundet GDPR..., det ville være mit bud.
MVH
Morten
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- Deja-wuzzz
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Råd søges vedr. Køb af 9-5 NG
900i 1985
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002
900 Aero 1988 - RIP
900 Aero 'swiss edition' 1989 - live4ever
9-3 T SE 2002