Var i "Staden" i aftes og bil spotter er man vel altid...
Så dette fine eksemplar fra Saabs storhedstid..
https://www.nummerplade.net/nummerplade/pl57898.html
B234R
9000 Aero, Saab's finest car ever...
Aero spotter i byen
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Aero spotter i byen
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Sport E
- EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Som årgang 1994, er den jo lidt af en "MK II" på CS/e bilerne
Fra og med 1994 med bokstavet "R" i stelnummer -
så blev der "pillet" lidt hist og her på 9K med bl.a kortmotor
Fra og med 1994 med bokstavet "R" i stelnummer -
så blev der "pillet" lidt hist og her på 9K med bl.a kortmotor
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Ifølge nummerplade.net findes der kun 3 af disse prægtige biler tilbage i DK.
Det samme skriver de om min prægtige Saab.
Det vil jo sige et de 181 andre Saab 9000 i kongeriget er andre typer...
Arh, ka' d nu ås pas'
Det samme skriver de om min prægtige Saab.
Det vil jo sige et de 181 andre Saab 9000 i kongeriget er andre typer...
Arh, ka' d nu ås pas'
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Vi er åbenbart gået fra 187 til 184 siden d. 6. november Eller har jeg misforstået noget? Tallet 184 er vel det samlede antal uanset model?
Så 183 plus min
Så 183 plus min
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- Carlsson
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Ja, det går virkeligt tjept med at få udryddet de sidste 9000 ifølge nummerplade.net
Og du har åbenbart den sidste 6 benede af slagsen
Det er da også interessant at Saab ejerne næsten konsekvent har fravalgt Aero, A50 & Griffen.
184-7=177 stk. er andre 9000 modeller og kun sølle 7 stk er de ovennævnte igen ifølge nummerplade.net.
Re: Aero spotter i byen
Vi er åbenbart gået fra 187 til 184 siden d. 6. november
Ja, det går virkeligt tjept med at få udryddet de sidste 9000 ifølge nummerplade.net
Og du har åbenbart den sidste 6 benede af slagsen
Det er da også interessant at Saab ejerne næsten konsekvent har fravalgt Aero, A50 & Griffen.
184-7=177 stk. er andre 9000 modeller og kun sølle 7 stk er de ovennævnte igen ifølge nummerplade.net.
9000 CSE 1997 2.0T A50 med morfargear og ex-rust.
En limousine med muller.
En limousine med muller.
- 9000Griffin
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Ifølge howmanyleft.co.uk gør det samme sig gældende i Storbritannien. 1 stk. på gaden, 1 stk. afmeldt (SORN). For modellen med automatgear er tallene hhv. 1 og 14. For CSE-modellen er tallene 3 og 8 for auto, 1 og 1 for manuel.
Ved nogen, hvordan man henter tilsvarende tal for f.eks. Tyskland eller Sverige?
https://www.car.info/sv-se/saab/9000/1s ... tered&tci= giver et fingerpeg for Sverige, men man kan ikke sortere i karosseriform.
Ved nogen, hvordan man henter tilsvarende tal for f.eks. Tyskland eller Sverige?
https://www.car.info/sv-se/saab/9000/1s ... tered&tci= giver et fingerpeg for Sverige, men man kan ikke sortere i karosseriform.
99 L 1.85 1971 (tidligere SKDs klubbil)
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
9000 CSE 2.0t A50 1997 (solgt)
9000 CDE 3.0 V6 Griffin 1995 180 kkm (pt. på plader)
900i 2.1 1992 (solgt)
Medl. nr. 870
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Hej
Blev lige nysgerrig, da jeg har en MY94 CSE 2,3 med morfargear. Den model er der sjovt nok også kun 3 ud af 184 af (men der står kun Cse, og ikke noget om motorstørrelse eller gear). Så:
Andetsteds på sitet står den angivet som 2,0 iS, og med angivet benzinforbrug på 9,9 km/l (meget optimistisk for en morfarudgave), så vi må vist prøve at finde en mere troværdig kilde end nummerplade.net.
Mvh/NC
Blev lige nysgerrig, da jeg har en MY94 CSE 2,3 med morfargear. Den model er der sjovt nok også kun 3 ud af 184 af (men der står kun Cse, og ikke noget om motorstørrelse eller gear). Så:
Næj, d ka' wis æ pas .Ifølge nummerplade.net findes der kun 3 af disse prægtige biler tilbage i DK.
Cst.png
Det samme skriver de om min prægtige Saab.
Cse.png
Det vil jo sige et de 181 andre Saab 9000 i kongeriget er andre typer...
Arh, ka' d nu ås pas'
Andetsteds på sitet står den angivet som 2,0 iS, og med angivet benzinforbrug på 9,9 km/l (meget optimistisk for en morfarudgave), så vi må vist prøve at finde en mere troværdig kilde end nummerplade.net.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Aero spotter i byen
Den ene A50 2.3t er min.......
Der er vel ikke den helt store forskel på A50 2.3t og en Aero?
Bortset fra at sæderne er lidt forskellige er det vel kun turbo og fælge samt motorstyring?
Kobling, trækaksler osv. er vist ens.....dvs. kraftige?
Der er vel ikke den helt store forskel på A50 2.3t og en Aero?
Bortset fra at sæderne er lidt forskellige er det vel kun turbo og fælge samt motorstyring?
Kobling, trækaksler osv. er vist ens.....dvs. kraftige?