Her er et spændende klip hvor Svenske "Kling og klang" alias Trafik Magasinet Biltv. "pratter om" introduktionen af den nye Saab 900 (NG 900).
De viser sikkerhed, galvaniseret bundramme og meget andet godt.
Spændende lille klip.
Værste chok indslag er service: 3.000 mil !!!! Det gik vildt galt med det.
Rust blev de spist af, især i DK, nok ikke så slemt i mellem Sverige og central EU.
Men ok de holdt deres 5 år eller 200.000 km uden for meget halløj,
og det var en frisk nu bil, Saab trængte til efter 99-900 Serien 1968-1993…
Tænk, på det tidspunkt arbejde der 6000 personer hos Saab bil koncernen. !!!
I dag er der en receptionist og en kineser.
https://www.youtube.com/watch?v=P7xGlmD4evU
Kling og klang tv. 1993, Saab 900 introduktion
Redaktør: Bestyrelsen
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Indlæg
Kling og klang tv. 1993, Saab 900 introduktion
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Re: Kling og klang tv. 1993, Saab 900 introduktion
Hej Viking
De 3.000 mil er jo incl. første service efter 1.000 mil, altså 2.000 mil, hvilket B2x4-motoren nok kunne leve ret længe med. Det var var vel god SAAB-latin allerede sidst i firserne, og gav vel først problemer med de økonomioptimerede motorer (og den håbløse krumtaphusudluftning) i 9-5 og de senere 9-3?
Jeg fulgte da troligt anbefalingerne på mine 9K (og konens OG900), og det gik fint så længe, kørselsforholdene var til det (nu ruller vi ikke længere 20.000+ km årligt).
Mvh/NC
De 3.000 mil er jo incl. første service efter 1.000 mil, altså 2.000 mil, hvilket B2x4-motoren nok kunne leve ret længe med. Det var var vel god SAAB-latin allerede sidst i firserne, og gav vel først problemer med de økonomioptimerede motorer (og den håbløse krumtaphusudluftning) i 9-5 og de senere 9-3?
Jeg fulgte da troligt anbefalingerne på mine 9K (og konens OG900), og det gik fint så længe, kørselsforholdene var til det (nu ruller vi ikke længere 20.000+ km årligt).
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66