Kølervæske til min 99 (1984).
Jeg vil gerne spørge de kloge hoveder - da jeg gerne vil skifte kølervæske til min 99 med den alumnium topstykke. Hvad anbefaler du? (kølervæske (navn, evt type ?) og vand (distilleret vand ?), eller færdigblandet ? Mængden - ca 8 liter ?
På forhånd tak.
Mike H
Kølervæske til min 99
Redaktør: Bestyrelsen
- Mortenvig
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Re: Kølervæske til min 99
En helt almindelig blå glykol baseret kølervæske er det nemmeste, og aldrig vand fra vandhanen, kun demineraliseret vand, destilleret vand er nærmest umuligt at få fat i nu .
Mærke er underordnet, så længe du overholder skifte intervallerne.
MVH
Morten
Mærke er underordnet, så længe du overholder skifte intervallerne.
MVH
Morten
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk
- heymike
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Re: Kølervæske til min 99
Morten,
Tak for dit svar. Demineraliseret vand 5 lit findes overalt, (fra ca. 21- 45 kr per 5 lit. PriceRunner)
vh
Mike H
Tak for dit svar. Demineraliseret vand 5 lit findes overalt, (fra ca. 21- 45 kr per 5 lit. PriceRunner)
vh
Mike H
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Indlæg
Re: Kølervæske til min 99
Til min OG900 T16 bruger jeg Castrol SF Radicool.
(OG900 og 99 bruger samme materialer i blok og topstykke mv.).
Castrol typen holder længe.
Issuet med en ældre/veteran er at de ikke bliver brugt så meget, derfor skal kølervæsken være af god kvalitet så den ikke hurtigt mister de korrosions hæmmende additiver hurtigt.
Brug ion byttet vand og i blanding 50/50.
Bruger også samme type kølervæske på vores transit 2,4 DOHC og Jaguaren.
Har god langtidserfaring med Castrol SF produktet.
https://www.billigbilpleje.dk/pi/Castro ... 46548.aspx
PS. jeg køber 20 liter af gangen, så er prisen noget bedre...
(OG900 og 99 bruger samme materialer i blok og topstykke mv.).
Castrol typen holder længe.
Issuet med en ældre/veteran er at de ikke bliver brugt så meget, derfor skal kølervæsken være af god kvalitet så den ikke hurtigt mister de korrosions hæmmende additiver hurtigt.
Brug ion byttet vand og i blanding 50/50.
Bruger også samme type kølervæske på vores transit 2,4 DOHC og Jaguaren.
Har god langtidserfaring med Castrol SF produktet.
https://www.billigbilpleje.dk/pi/Castro ... 46548.aspx
PS. jeg køber 20 liter af gangen, så er prisen noget bedre...
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
