Banner cycler

Standard højdemål 9-3 xwd

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Marty
SUPER SAAB FREAK
Indlæg: 175
Tilmeldt: 15. jan 2004, 14:16

Standard højdemål 9-3 xwd

18. apr 2025, 19:28

Er der en der vil oplyse højdemål fra grund til skærmkant på en sådan bil. Bilen skal sænkes i forhold til original med 35 - 40 mm. Sæt er monteret og blev monteret hvor grundindstillingen var 35 mm kortere på fjederben, men bilen holder med samme højde som inden monteringen. Så derfor spørgsmålet. Camper må også gerne oplyses, hvis muligt.
med venlig hilsen
Mary


Valgte SAAB da 99 blev vist frem i 1966 og købte da jeg blev gammel nok.
Har haft: 99 L, 99 turbo, OG 900Turbo automat, 9000 CC Turbo, NG900 Turbo, 9-5 2,3t SE Estate, 9-5 Aero Aut. 2006 BIO.
Roder med biler i Hvidovre
Brugeravatar
Mortenvig
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg: 1831
Tilmeldt: 10. aug 2016, 17:53

Re: Standard højdemål 9-3 xwd

19. apr 2025, 09:20

Man måler fra center af hjul og op til skærmkanten, for det fjerner en masse usikkerhed,
desværre har Saab ingen data for skærmkants højden.
Her findes lidt oplysninger https://www.maptunparts.dk/chassi-syste ... i-xwd.html
Men hvis du syntes at den står for højt efter 100 km kørsel så juster den ned, det hele skal have tid til at sætte sig.
Hjul indstillinger er nemme at finde

MVH
Morten
Vedhæftede filer
Skærmbillede (175).png
9-3 2,0 t 2003 170 hk nu med 200 hk AERO klon motor.
Projekt tråd.
http://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?f=4&t=32002
Tidligere Biler
Volvo 245 turbo 250+ hk
Volvo 264 turbo 250+ hk
Volvo 242 dl 90 hk
BMW 2002 150+ hk

Tilbage til "Modern Forum"