Hej
Jeg vil lige høre om nogen af jer ved om min lillebror har nogen chance for at få lidt penge tilbage, efter at være blevet snydt i en handel.
Han skulle bruge en billig bil med nogle måneder til syn. Valget faldt på en saab 900i fra 86, og ja den var billig 4500,- og i annoncen på dba.dk stod der den havde 8 mdr. til syn.
Der er tale om en privathandel og bilen blev købt den 12. december, og han har netop modtaget en rykker fra bilinspektionen om at bilen senest skal være synet senest 16. februar.
Er han nødtil at acceptere han er blevet snydt og så bare sige farvel til 4500? Eller har han andre muligheder?
mvh
Leon
Snydt i handel
Redaktør: Bestyrelsen
- Jakob-Jensen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- villads
Du kan jo prøve at kontakte den tidligere ejer, men hvis han ikke vil gå med til noget, vil det være svært at komme nogen vegne med det. Når den ikke har kostet mere end 4500, tror jeg ikke at nogen vil give medhold i at prisen var for høj.
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- Jakob-Jensen
Jeg tror heller ikke du kan gøre noget, for at gå rettens vej for 4500 kr. tror jeg ikke vil føre nogle vegne.
Jeg tror heller ikke du kan gøre noget, for at gå rettens vej for 4500 kr. tror jeg ikke vil føre nogle vegne.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Gundestrup
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Surt sjov din bror har været ude for. Hvis der kun står købt som beset og intet om synsdato tror jeg ikke der er noget at gøre.
Det kan være en god ide at benytte en slutseddel som den FDM tilbyder eller noget lignende. På disse er alverdens punkter listet som det kan være svært altid at huske i hovedet, når man står og skal skrive en slutseddel.
Det kan være en god ide at benytte en slutseddel som den FDM tilbyder eller noget lignende. På disse er alverdens punkter listet som det kan være svært altid at huske i hovedet, når man står og skal skrive en slutseddel.
MB E220 CDi mit 186HK und 400Nm
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
Kawasaki ZX9R
Tidligere:
9K 2.3i
9K 2.3T CSE
NG900 2.0T SE
-
GæstGæ
Om en bil har tid tilbage til syn eller ej, så skal den da sikkerheden da være i orden. Vi går ikke til syn for at tilfredsstille synsmanden men for at sikre at sikkerheden er i orden.
så om den er nysynet eller ej så skal sikkerheden overholde et minimums krave HELE synsperioden.
så om den er nysynet eller ej så skal sikkerheden overholde et minimums krave HELE synsperioden.
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

ærgerligt at du føler dig snydt. men jeg mener ikke du kan gøre ret meget, end at prøve at få en fin bil ud af det alligevel.
når jeg handler brugt saab, så kigger jeg altid inden handlen på registreringsattesten. der står hvornår den er synet sidst og hvornår den igen skal til periodesyn. og man kan altid spørge motorkontoret, om det senste syn er "trukket" forlangt ud over den normale synsdato. hvis man trækker synet 3-6 måneder, hvilket absolut er muligt /almindeligt, så rykkes periodesyndatoen jo ikke. og der kan man brænde fingrene gevaldigt. i dit tilfælde hvor den skal synes 16/2 og den kun skal køre en 3 mdr., går det vel an at "springe over". der går typisk ca. 3 mdr. fra synsdato indtil den bliver efterlyst med henblik på inddragelse af pladerne. dermed ikke sagt at jeg vil anbefale det...
når jeg handler brugt saab, så kigger jeg altid inden handlen på registreringsattesten. der står hvornår den er synet sidst og hvornår den igen skal til periodesyn. og man kan altid spørge motorkontoret, om det senste syn er "trukket" forlangt ud over den normale synsdato. hvis man trækker synet 3-6 måneder, hvilket absolut er muligt /almindeligt, så rykkes periodesyndatoen jo ikke. og der kan man brænde fingrene gevaldigt. i dit tilfælde hvor den skal synes 16/2 og den kun skal køre en 3 mdr., går det vel an at "springe over". der går typisk ca. 3 mdr. fra synsdato indtil den bliver efterlyst med henblik på inddragelse af pladerne. dermed ikke sagt at jeg vil anbefale det...
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- christian-bp
- EXTREME SAAB FREAK
Surt! Er enig med drage... Men du får først et brev fra politiet, og så SKAL den til syn, ellers klipper de pladerne..
SAAB 99, 900t16- Svensk stål forgår aldrig....
Hvis du skal køre fra flokken, skal der stå saab på bloken!
Hvis du skal køre fra flokken, skal der stå saab på bloken!
- Jakob-Jensen
Mig bekendt står der intet på registrerings attesten omkring hvornår den er synet sidst eller hvornår den skal igen, men med et reg. nr. på bilen så kan man jo søge på bilsyn.dk (mener jeg der) om bilen er synet og om hva der var galt med bilen ved sidste syn osv.
Mig bekendt står der intet på registrerings attesten omkring hvornår den er synet sidst eller hvornår den skal igen, men med et reg. nr. på bilen så kan man jo søge på bilsyn.dk (mener jeg der) om bilen er synet og om hva der var galt med bilen ved sidste syn osv.
My Turbo Turns Faster Than Yours
- Saab-daniel

- Kontakt:
Ud fra bilens første registreringsdato kan man godt udlede noget om, hvornår den skal til syn, så vidt jeg kan gennemskue. Min er indregistreret i april måned. Ca en måned efter dette kommer min indkaldelse til syn, de har de 2 gange jeg har haft min til syn, foreslået mig en tid sidst i Juni, og sidste dato for syn i august engang. Dvs ca 4 måneder efter første synsdato. Da min første gang skulle til syn, havde jeg ikke tid til at få lavet de sidste småting (lidt udstødning osv), hvorfor jeg trak den. Bestilte en ny tid senere, hvorefter jeg annulerede den. Endte med at få et brev om, at nu SKULLE den synes inden for 4 uger. Den dumpede på for høj Co og en blinkerarm der ikke kunne holde sig selv oppe. Dette fik jeg 4 uger til at få udbedret. Endte med at køre til syn i December måned!
Da jeg synede min i sommer i år, trak jeg den dog ikke udover tiden, men fik den synet inden sidste frist uden anmærkninger.
Min konklusion er derfor, at man godt kan trække den over den dato, hvorpå man har sidste synsdato. Ikke at de anbefales, bevares, men jeg vidste hvad der ville dumpe min bil, og da det var en hulet udstødning samt et frimærke rust, bekymrede det mig ikke. Bremser var nye, styretøj i orden, dæk nok på osv osv, dvs ganske sikker at køre i.
Daniel.
Da jeg synede min i sommer i år, trak jeg den dog ikke udover tiden, men fik den synet inden sidste frist uden anmærkninger.
Min konklusion er derfor, at man godt kan trække den over den dato, hvorpå man har sidste synsdato. Ikke at de anbefales, bevares, men jeg vidste hvad der ville dumpe min bil, og da det var en hulet udstødning samt et frimærke rust, bekymrede det mig ikke. Bremser var nye, styretøj i orden, dæk nok på osv osv, dvs ganske sikker at køre i.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- SaabDraken
- SAAB NET NYBEGYNDER
Saab-daniel...Det er vist lavet om, de foreslår ikke længere en synsdato, men skriver bare at bilen skal være synet senest en dato. Denne dato er ca. bilens første reg. dato.
- dragedems

på de reg. attester jeg har på mine dytter, er der en rubrik: "Godkendelsesdato" og en rubrik lidt længere nede: "Periodisk syn", der kan man da se hvornår den skal til periodisk syn, or what ?
men det kan da være æ hæ misforstauen nauen ting...
men det kan da være æ hæ misforstauen nauen ting...
SAAB 9000 CSi 1997
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
normalvis så skal bilen synes første gang 4 år efter første registrerings dato og der efter samme tid hvert andet år. køber du en bil hvor pladerne har været pillet af den og den skal synes igen for at få plader på den kan man afkrydse et felt på anmeldelses blankettet og få ændret datoen for periodisk syn til den dato som den lige er synet på. det vil så fremgå af registrerings attesten at periodisk syn er den og den dato
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- Saab-daniel

- Kontakt:
Saabdraken, min bil er netop synet i august '05, dvs efter de nye regler trådte i kraft, privatisering osv. Der blev foreslået mig en tid som jeg selv annulerede. Der stod ligeledes en dato inden hvilken min bil skulle synes, den overskred jeg vist med en uge eller sådan noget.
Jeg sudder med en registreringsattest her foran mig, der står godt nok en godkendelses-dato, men den er fra '01 og jeg har netop afmeldt bilen, så ved ikke om det holder stik...
Daniel.
Jeg sudder med en registreringsattest her foran mig, der står godt nok en godkendelses-dato, men den er fra '01 og jeg har netop afmeldt bilen, så ved ikke om det holder stik...
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
passer det ikke med den dato hvor den er blevet registreret i dit navn ?Saab-daniel skrev:Jeg sudder med en registreringsattest her foran mig, der står godt nok en godkendelses-dato, men den er fra '01 og jeg har netop afmeldt bilen, så ved ikke om det holder stik...
Daniel.
Mvh Casper medlem no. 501
- Saab-daniel

- Kontakt:
niks, det er henholdsvis december og april...
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- SaabDraken
- SAAB NET NYBEGYNDER
Ok, men da jeg blev kaldt til syn var der bare anført en dato hvor jeg senest skulle have bilen synet. Der var intet forslag om en synsdato, den skulle jeg selv booke. Det var i november ´05Saab-daniel skrev:Saabdraken, min bil er netop synet i august '05, dvs efter de nye regler trådte i kraft, privatisering osv. Der blev foreslået mig en tid som jeg selv annulerede. Der stod ligeledes en dato inden hvilken min bil skulle synes, den overskred jeg vist med en uge eller sådan noget.
Daniel.