ridser i lakken
Redaktør: Bestyrelsen
- Busken
- EXTREME SAAB FREAK
er det egentligt muligt at købe nogle spray dåser med farver til reparationer i lakken. jeg spørger fordi der er nogle ridser i lakken og jeg mistænker vaske hallen for være for hård ved bilen
Martin Busk
Tidligere: SAAB 900 2,0 Combi Coupe 1991
Nu: Peugeot 107
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

hvis du har farvekoden (står på metalpalde i motorummet) så kan du få din biltilbehørsforhandler, (en som også har spraymaling) til at få små flasker med pensel hjem i den rigtige farve. det har jeg gjort nogle gange og farven matcher perfekt. (f.ex. har S.N. Kjær i Aabenraa det rigtige, og de er superflinke http://www.snkjaer.dk/)
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Busken, er den meget beskidt den bagklap. for eller ligner det da en omlakering hvis den skal blive pæn igen
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Jeg har ved Flauenskjold købt spraymaling i min bil's farvekode.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- Busken
- EXTREME SAAB FREAK
Casper_Ankersen: jeg tror at blitzen har gjort det værre end det er
RuneSM: prøvede at søge efter Flauenskjold på google men den kom kun op med det som jeg tror jeg ikke leder efter. kan du ikke komme med et link eller noget
RuneSM: prøvede at søge efter Flauenskjold på google men den kom kun op med det som jeg tror jeg ikke leder efter. kan du ikke komme med et link eller noget
Martin Busk
- RuneSM
Jeg har ledt, men kan umiddelbart ikke lige finde noget. Jeg var nu nede at besøge butikken de har på håndværkervej i aalborg. Jeg sagde min farvekode til manden, så slog han lige op i bogen hvad det var for en bøtte han skulle tage til mig. Vupti, og så en klarlak, så er jeg godt kørende.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
- Jensen
- Administrator
De forhandler Multona som også kan købes andre steder, jeg har dog prøvet og farven passer af helvede til på min bil, men måske er du heldig
MVH Mads
De forhandler Multona som også kan købes andre steder, jeg har dog prøvet og farven passer af helvede til på min bil, men måske er du heldig
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Vels
- SAAB-MANIAC
Tjaa spaymaling og rep-pensler.. jeg har fået nok.
Jeg har bestilt en svagt oversize paintbrush fra tyskland og venter på den kommer hjem. Regner med at få blandet noget autolak i min bils farve så jeg kan reppe små skader med den og evt. male mindre karroseridele.
Min omlakering har jeg jo valgt at skyde til 2007 da det maskinelle og tekniske er vigtigere.. så jeg må nøjes
Om resultatet bliver godt skal jeg nok poste om.
/Vels
Jeg har bestilt en svagt oversize paintbrush fra tyskland og venter på den kommer hjem. Regner med at få blandet noget autolak i min bils farve så jeg kan reppe små skader med den og evt. male mindre karroseridele.
Min omlakering har jeg jo valgt at skyde til 2007 da det maskinelle og tekniske er vigtigere.. så jeg må nøjes
Om resultatet bliver godt skal jeg nok poste om.
/Vels
- RuneSM
Jensen sådan noget må du altså ikke sige! Jeg har lige købt multona. Anyways, tankdækslet er idag blevet sandblæst og har fået grunder. Det er lige før grunderen falder i et med bilen, hvis det får et stænk klarlak 
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
du har jo farvekoden i bildøren og de fleste reservedelsforhandlere kan tilbyde farvelak............
du har jo farvekoden i bildøren og de fleste reservedelsforhandlere kan tilbyde farvelak............
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- englewood
- EXTREME SAAB FREAK
På de fleste benzinstationer kan man købe voks med farve,den er ganske udmærket til at fjerne mindre ridser fra en autovask. Bilen skal måske behandles et par gange før resultetet bliver godt,men det virker.
HUSK for guds skyld at bruge gummieller plastic handsker. Jeg gik rundt med knaldrøde fingre og hænder i næsten 2 uger da jeg behandlede min Scirocco GT.
HUSK for guds skyld at bruge gummieller plastic handsker. Jeg gik rundt med knaldrøde fingre og hænder i næsten 2 uger da jeg behandlede min Scirocco GT.