Banner cycler

olie i luftfilteret

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

olie i luftfilteret

22. apr 2006, 23:29

... ikke på en SAAB naturligvis, men på min svogers VW transporter benzin fra 80'erne. Den ville ikke starte da vi skulle til familie-tam-tam så vi nåede ikke at checke så meget. Men godt med motorolie i filteret fandt vi dog. Den roterer men kommer ikke i gang. Jeg går ud fra de to ting hænger sammen, men hvem ved. Er der nogen som har en idé til hvorfor der kommer motorolie i luftfilteret?

Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK

23. apr 2006, 06:19

Har oplevet det samme med en gammel Volvo 142 og da sagde en mekaniker at det var pga underkompression i motoren,så jeg smed bare en anden motor i.
Men jeg mener osse at hvis der går en slange fra ventildækslet ned til underdelen af motorblokken (kaldes vevhusventilation på svensk) og denne er stoppet til af gammel olie og koks så skulle dette osse kunne resultere i at olie bliver trykket ud i luftfilteret på en eller anden måde.
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

23. apr 2006, 09:49

ja, krumtapudluftning på dansk, havde jeg også tænkt over. Det vil jeg checke, men det må da også kræve en super dårlig kompression på en ell flere cylindre. Motoren er en ombytter m ukendt km-tal.

Tilbage til "Off Topic !!!"