Banner cycler

Surround Processor

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Surround Processor

22. maj 2006, 20:34

Emnet er særdeles off topic men here goes.

Har i noget tid haft et Surround Processor sæt af mærket Proceed PAV/PDSD + deres 2 og 3 kanals effekttrin. Indtil for ganske nylig spillede det ekstremt overbevisende men samtidig med at jeg flyttede tilbage til Århus brændte bagkanalerne af i PAV/PDSD sættet. I sidste uge modtog jeg reperationstilbuddet fra importøren og med lidt let hovedregning løber det op i et godt stykke over 10k. Så nu er jeg på jagt efter noget nyt grej hjem til stuen. Har lusket omkring denne: http://www.arcam.co.uk/prod_diva_AVP700_intro.cfm , nogen der har hørt Arcams grej? Eller kan anbefale en Surround Processor som holder hele vejen, prislejet bør være under 25k...

Har selvfølgelig lurret i forskellige andre fora, men det kunne være rart med et par Saab folks mening da deres smag i forvejen er tunnet til det ypperste :)

Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK

22. maj 2006, 21:10

Hello.

Jeg har været til hifi messe hvor de fremvistet arcams produkter, Det lød suverent godt, det var så godt nok alm forstærker de spillet på, men hvis de laver ligeså godt surround grej så er der ikke en t....e tør.....
Pioneer skulle lave nogle gode surround forstærker, men hvis du er vant til og lytte til Proceed grej, er det måske mere Primare og i den dur som du skal "lede"
Sq da også ærgeligt at de ikke har ordentlig strøm i Aarhus siden, at de brændte af.........! :wink:

Rgds:.
Carsten
Brugeravatar
Johannesen

22. maj 2006, 21:18

:) Ja jeg ved sku heller ikke lige hvad faen der gik galt der, rigtig rigtig møg ærgeligt for Proceed sættet holder stand selv den dag i dag mod selv de bedste, men jeg nægter at repe elektronik der er over 5 år gammelt og da slet ikke til de priser. Tak for info og ja du har helt ret Pioneer laver noget godt grej, som midlertidig løsning har jeg opsat Pioneers første DD/THX godkendte forstærker VSA-E06, en kanon Reciever som spiller op til dans langt hen ad vejen, men som du selv er inde på skal jeg lige have det sidste med.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

22. maj 2006, 23:32

Hej Johannesen.

Jeg kan anbefale at du tager en smut ind på Europa Plads, til Tape Connection (http://www.tapeconnection.dk), og får en snak med Otto. Han/de er virkelig seriøse, og har GREJET. Der vil virkelig du få en kompetent vejledning - og lyttemulighed.

P.S. Og så kommer jeg gerne forbi efterfølgende til en demoaften hos dig (som gammel lydentusiast). ;)

M.v.h.
Senest rettet af 9-5Aero 23. maj 2006, 07:48, rettet i alt 2 gange.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
Johannesen

23. maj 2006, 00:11

9000Turbo, god idé med TapeConnection, så vidt jeg ved er de også til at tale med når det kommer til prisen, jeg besøger Otto en af de nærmeste dage. Nogle forslag med hensyn til højtalere, overvejer at skifte mit aldrende Mirage sæt ud med et sæt SystemAudio SA Explorer, men har endnu ikke hørt dem!

God idé mht. demo, har et fornuftigt setup med en 3 rørs barco 1208s, så med ny processor og højtalere skulle der være lagt i ovnen til en helt fornuftig aften. Jeg melder tilbage når valget er truffet.
Nuværende vogne i garagen:
- 98 OG 9-5, 2,3t Automatik
- 07 BMW 535d Touring
- 97 Mercedes E50 AMG
SKD# 475

Tilbage til "Off Topic !!!"