Hej gutterne,
jeg har forleden dag hentet min gamle motorcykel, Honda CB750C fra '81 som har været i vinterhy.
Mit problem er at den kæde som går fra gærkassen til baghjulet har nogle led som er rusten fast som resulterer i at kæden er alt for stram. Mon ik' der er en større risiko for at den sprænger når jeg kører med den? Jeg har sprøjtet nogle gange hele kæden med WD40 og har prøvet at løsne dem med uden alt for meget succes.
Nu vil jeg gerne høre om I har nogle gode forslag. Udskiftning af kæden er sæffølli det nemmeste, men kæden er sådan set ny og slet ikke slidt eller noget.
Har I nogle gode ideer?????
Jeg bukker på forhånd.
- FlorianAreiter
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- FlorianAreiter
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Nu er der tale om en såkaldt 'endeløs' kæde. Vil det have samme effekt hvis jeg smurt den ind i petroleum et par dage i træk, om så derefter at smøre den ind i varm fedt???
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det har vel samme effekt. Nummeret med petrolium og varm fedt brugte jeg i gamle dage til knallertkæder. Det er lidt min fornemmelse at i dag ville man nok skifte kæden i stedet for. Hvis kæden er slidt og er blevet længere så slider det hårdt på tænder på tandhjulene.
Bjarne
Det har vel samme effekt. Nummeret med petrolium og varm fedt brugte jeg i gamle dage til knallertkæder. Det er lidt min fornemmelse at i dag ville man nok skifte kæden i stedet for. Hvis kæden er slidt og er blevet længere så slider det hårdt på tænder på tandhjulene.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig