jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en ins.manif. fra en 2.1L som skal mont. på en 2.3 top.
mit spørgsmål er nu om den såkaldte koldstarts dyse, evt kan bruges til noget gejl. evt vand indsprøjtning eller noget andet effekt forøgende, eller sjov ????
for dem af jer der ikke kender til den såkaldte dyse er det en dyse der sidder lige efter gasspjældet og nærnest virker som en monopoint dyse der spæder lidt ekstra brændstof til når motoren er kold.
insugnings manifold. og900 2.1
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Vand vil få skidtet til at ruste, så vidt jeg ved...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Hvis man bruger den som en tilskudsfunktion, fx at have en overboostfunktion hvor man lige har brug for det ekstra skud benzin, så bliver benzinen ikke jævnt fordelt til alle cylindre.
Med overboost menes der at man kunne have en kontakt bag speederen der åbnede en magnetventil til WG-actuatoren, og tændte tilskudsdysen, så man kortvarigt når man trykkede speederen helt i bund kunne køre med højere tryk.
Med overboost menes der at man kunne have en kontakt bag speederen der åbnede en magnetventil til WG-actuatoren, og tændte tilskudsdysen, så man kortvarigt når man trykkede speederen helt i bund kunne køre med højere tryk.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
hvad med latter gas..... eller gammel motor olie så den rigtig kan ryge SORT....
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- svenT16
- SAAB-MANIAC
hehe nej det er ikke gammel motorolie der skal til men derimod diesel. og det bedste resultat opnåes ved at skyde det ind i udst. røret lige efter manifolden det har jeg afprøvet med et par markbiler, og det lægger en god tåge som snildt kan lægge en mindre provinsby øde hen..
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.