Banner cycler

Hvor stor er SAAB klub Danmark?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Hvor stor er SAAB klub Danmark?

7. jul 2006, 08:26

Kan se, at der er rigtig mange brugere af dette SAAB forum, men hvor mange medlemmer tæller Saab Klub Danmark egentlig? :-)

-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

7. jul 2006, 08:58

Hej hmg

Ja der er rigtigt mange som bruger vores hjemmeside og det er jo dejligt, men der er ikke lige så mange medlemmer i selve klubben desværre.
Vi i bestyrelsen ville også gerne at der var flere, som meldte sig ind i klubben men det er ikke nemt at hive gratisterne ind her fra nettet.
Vi i besttrelsen har snakket om at lukke siden for ikke medlemmer, for at se om vi på den måde kunne lokke flere med i klubben, men vi har ikke gjort det endnu!

Vi er pt. ca 250 medlemmer i Saab klub Danmark

Så jeg kan kun sige en ting STØT Saab klub Danmark og denne hjemmeside ved at melde jer ind i klubben.
I kan gøre det meget nemt her, medlem@saabklubdanmark.dk husk at skrive navn og adresse.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
hmg

7. jul 2006, 09:42

Jeg tror, der er rigtig mange, der ikke ved, at de, foruden at være brugerer af denne hjemmeside, også kan melde sig ind i en decideret klub. Jeg er ret overbevist om, at mange tror, de er "medlem", ligeså snart de har registreret sig som brugere af denne hjemmeside (jeg troede selv det samme ind til igår....!). Forstået på den måde at mange ikke ved, at der er mere end "bare" denne hjemmeside fx. at der udkommer et klubblad, bliver arrangeret forskellige arrangementer o.s.v., hvis man melder sig ind.

En måde at få flere medlemmer på kunne være, at synliggøre klubben noget mere på forsiden. Eventuelt skrive lidt om hvad klubben laver, hvilket arrangementer der arranges o.s.v. o.s.v. - og så måske lave et special-tilbud på medlemsskab - så man fx. kan melde sig billigt ind, hvis man gør det inden en vis dato e.lign..

Det kunne være fedt, hvis SAAB Klub Danmark kunne blive næsten lige så stor som den i Sverige.... men okay, i Sverige er der jo også flere SAAB-ejere ;-)

Måske kunne det være en idé at appellere lidt mere til nye SAAB-ejere. Det er jo et faktum, at der idag bliver solgt flere nye SAAB i Danmark end der har gjort i rigtig mange år - så der findes en stigende interesse for SAAB. Hvis man kunne lave et eller andet, der også henvender sig til folk med 9-3 og 9-5 SportSedan og SportCombi, villet det være fint. Umiddelbart er min opfattelse, at folk her på forummet primært har biler, der er fra 1990`erne.... det ville være fint, også at få folk med "nye SAAB-biler" med (de mangler lidt nu, synes jeg....)

Men en synliggørelse af selve klubben på forsiden kunne måske hjælpe til flere medlemmer - og måske nogle features på siden, der kun gælder for medlemmer.
Brugeravatar
Jakob-Jensen

7. jul 2006, 10:32

Hej hmg

Jeg synes selv at det står rimeligt tydeligt at dette er Saab klub Danmarks hjemmeside på forsiden, men vi skal da vist have lavet typerne større for det bliver vist ALDRIG læst.

Vi synlig gør også vores arrangementer på forsiden, pt er vores kalender nedlagt pga. en opdatering som er under udførelse. Vi har også tilbud på medlemskab hen over året, men 300 kr. om året er ikke mange penge er det ????

Vi appellere skam også til de nye saab biler, det som der bliver skrevet om her på siden er jo det som brugerne går og tumler med på deres egen biler og deres tanker om biler osv. vi har skam også helt nye biler med i klubben så der kan jeg ikke helt følge dig...
Brugeravatar
hmg

7. jul 2006, 10:38

Nu kender jeg ikke så meget til klubben, men jeg synes bare, at de spørgsmål/tanker om biler her på forummet ofte går på biler fra 1990`erne.... men hvis der er medlemmer med nye SAAB-biler er det da kun positivt. Det var bare en idé til hvilken målgruppe, man kunne henvende sig til, hvis man ville have endnu flere medlemmer ;-)

- og nej, 300 kr. for et års medlemsskab er en fin pris.
Brugeravatar
Jakob-Jensen

7. jul 2006, 10:46

Hej hmg

Det som bliver skrevet her på siden er tit om biler fra 90erne det har du ret i, men der bliver også stillet mange spørgsmål omkring saab 9-5 så der er også et forum for de nye biler.

Vi har haft stand-plads på div. messer rundt omkring i landet bla. Biler For Alle i Herning med 50000 besøgende og der kommer folk for at se på de nye biler, så der henvender vi os til de nye Saab biler også.
Brugeravatar
JKA
SUPER SAAB FREAK

7. jul 2006, 10:56

Jeg beviser straks, at klubben ikke kun er for "gamle biler".

Jeg har en 9-5 Aero SportCombi årgang 2006. - det er godt nok en lækker vogn

Jakob K-A
9-3 SC 2.0T, Hirsch 240hk
Brugeravatar
hmg

7. jul 2006, 11:02

Dét jeg skrev skulle ikke forstås som om klubben udelukkende består af folk med 1990`er SAAB - slet slet ikke (for det ved jeg ikke noget om). Min opfattelse er bare, at de folk der bruger dette forum primært har SAAB biler fra 1990`erne. Min forslag gik bare på, at man skulle "udnytte situationen" til at få flere medlemmer, da der bliver solgt rigtig mange nye SAAB idag, og interessen for SAAB derfor må være stigende.
Brugeravatar
JKA
SUPER SAAB FREAK

7. jul 2006, 11:16

Der bliver sikkert skrevet mest om de ældre årgange, da det nok oftest er dem rodes med/udvikles på.
Så er der jo også nogle medlemmer/brugere der mener at nyere SAAB-modeller slet ikke er en rigtig SAAB - men det bliver de jo ikke mindre fede af. Jeg har heller ikke indtrykker af, at der skulle værre flere problemer med 9-3/9-5 end 900/9000.

Jakob K-A
9-3 SC 2.0T, Hirsch 240hk
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. jul 2006, 11:29

Jeg havde engang et par bekendte (snakker ikke med dem mere) som overvejede at melde sig ind. Men det var lige der hvor der var visse elementer fra forum som sendte en del negative signaler ud.. blandt andet var der en der blev bedt om at forsvinde direkte ..

Selv har jeg overlevet det men skal da gerne indrømme jeg var _meget_ tæt på at tørre røv i næstkommende girokort dengang.....

Jeg ved godt forum ikke er klubben, men uanset hvor meget man siger det, så vil det stadigvæk være klubbens "ansigt"...
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Jakob-Jensen

7. jul 2006, 11:48

Hej

Hvis klubben skal dommes på, hvad der bliver skrevet her på siden så står det sgu skidt til.
For vi i bestyrelsen hverken kan eller vil stå til ansvar for hvad der skrives og menes på et åbent forum, og jeg ved at stemningen/tonen på denne side er MEGET god/mild i forhold til rigtigt mange andre fora, og det skal den blive ved med at være.
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. jul 2006, 12:07

Vil godt give dig ret i at tonen er meget god.. nu.. men den har været slem. Jeg behøver ikke nævne nogle navne for det gavner intet, men du ved godt hvad jeg mener da vi har snakket om det privat for noget tid siden.

Jeg har også snakket med Ole om det samme så der er styr på det og har kun oplevet meget lidt af det der var engang - 10 point.

Kunne man ikke få nogle foldere ud og stå hos forhandlerne?

Måske vi lige skal have kigget på forsiden af forum - kan være der skal ændres lidt i teksten, selvom jeg nu ikke synes den er til at misforstå.
// Martin Johansen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

7. jul 2006, 12:41

... jeg blander mig nu, skønt jeg ikke er medlem.
Jeg er 100% SAABmand, og opfatter klubben/ siten her som meget meget serieøs og jeg mener SKD bør og er for ALLE SAABer ny som gamle (ærger mig lidt, at klubben at kun går tilbage til og fra 99er)

SKD er for ALLE SAAB"nørder" !!!!!!
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
saabole
ULTRA SAAB FREAK
Kontakt:

7. jul 2006, 12:51

For at få bugt med noget af misforståelsen, ville det vel være mere korrekt at bruge ordet "tilmeldt" (med dato) i stedet for indmeldt under billedet, da det kun har relation til hjemmesiden. Man kunne så passende yderligere tilføje "klubmedlem" for dem der er både tilmeldt og indmeldt, så kan man ikke være i tvivl om, at der er to grupper på forummet.
Ole
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

7. jul 2006, 12:59

Jeg kunne ik være mere enig med Tono.. Når bestyrelsen både har skrevet på siden samt har givet udtryk for at Saabklubdanmark er for folk med interesse for Saab, så er det hvad vi må forholde os til.

Personligt betyder det mindre for mig om folk kører med turbo, 99GL eller totakt, det er erfaringerne og de tekniske problematikker og løsninger, vi lærer noget af samt i lyset af den vidensdeling der foregår, så er årgangen vel mindre væsentlig.

Vi har i V4 regi været vidne til at V4 og totakt klubberne ik vil være sammen grunden forskel på hvad der ligger under hjelmen, den slags insekt-erotik ville jeg ærgre mig meget over hvis Saabklubdanmark også begynder på.

Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
Jakob-Jensen

7. jul 2006, 13:16

Hej

Jeg synes heller ikke vores velkomst er til at misforstå, men det må vi have kigget på under vores opdatering.

Jeg Holder helt med Tono, Saabole og Speedy jeg så også gerne en samlet Saab klub her i Danmark, men det ligger noget ude i fremtiden tror jeg desværre.

Dermed ikke sagt at folk med to-taktere og V4 biler ikke er velkomne i Saab klub Danmark. det er de til enhver tid, men vi kan ikke tillade os at gå på rovdrift i de to andre klubbers medlemslister.

Vi kan måske godt få ændret de data som står under bruger profilen her på siden, men som det er skrevet tidligere så skriv jeres medlems nr. fra klubben på under jeres signatur, så kan man se det der hvertfald.
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

7. jul 2006, 13:35

Har nu ej heller set noget i Saabklubdanmarks materiale, som virker tvetydigt. Jeg tror meget af det er et spørgsmål om hvordan man individuelt ser klubbens og hjemmesidens virke og holdningen til hvorfor folk er her og det vil jeg til enhver tid debattere.

Ser ikke selv et behov for en reel administrativ sammenslutning af klubberne, de kan sagtens fungere succesfuldt hver for sig så længe at det er gjort klart for alle at medlemsskab af de enkelte klubber er frivilligt.
Det er mere holdningen om hvem der er velkommen hvor, jeg har et stort problem med. At man ikke skulle være velkommen i Saabklubdanmark fordi man har noget andet end 900, 9000 eller 9-3/9-5 ville jeg til enhver tid sætte spørgsmål ved og vil indrømme at jeg flere gange har fået undrende forespørgsler om hvad jeg laver på Saabklubdanmark?? (dengang havde jeg kun en V4).

Jakob>> Hvis det er frivilligt om man vil være medlem af én eller flere klubber kan der vel aldrig blive antydet at man "stjæler" eller driver rovdrift på medlemmer fra andre klubber. Jeg kan ik undvære V4 klubben og de folk jeg har derigennem men Saabklubdanmark er et super forum og har derfor lyst til at være med hvor tingene sker.

Samarbejde imellem og på tværs af klubber har altid vist sig at være svært grundet interessekonflikter. Jeg er for nylig blevet bedt om at lave noget ud af V4 og Saab sonett klubbens hjemmeside og mit første gøremål er, at der er alt for lidt materiale om andre folk og klubber med samme last, Saab ;-) Derfor vil lidt reklame for Saabklubdanmark, totaktklubben, den svenska klub og andre saabfora være det første jeg får lagt på.
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Bennyfrom
EXTREME SAAB FREAK

7. jul 2006, 13:39

Hej Bestyrelse/webmaster

Jeg tror en måde at skaffe betalende medlemmer til Saabklubben på, ville være ved at lave et afkrydsnings felt ved oprettelsen af bruger på sitet her, hvor man skulle sætte kryds hvis man ønskede at blive betalende medlem af klubben.

Som tingene fungerer nu, bliver man bare oprettet som bruger af sitet her, og ikke særligt tydeligt gjort, opmærksom på at man ikke er medlem af Saabklubben. Der er nogle menesker som, uforskyldt, ikke kender forskel på at være bruger og medlem af klubben.

Alternativt kunne der laves en tillægsside hvor kun betalende medlemmer af Saabklubben har adgang.

desværre er det også som alle andre steder, der skal være nogen som orker at lave arbejdet, intet kommer af sig selv.
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

7. jul 2006, 14:01

Til Tono og alle andre.

SKD er for ALLE SAABer. Det med at klubben kun er for SAAB model 99 og op efter er blevet lavet om for flere år siden så nu er klubben åben for ALLE modeller og folk med interesse for SAAB.

I klubben ser vi hellere end gerne at der kommer nogle flere af de gamle modeller med til træf osv.

Billede Billede
Senest rettet af Solgaard 7. jul 2006, 14:32, rettet i alt 1 gang.
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. jul 2006, 14:05

Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at spørge Tono om hvorfor han, som ærke SAAB Fan ikke er medlem af klubben?
// Martin Johansen
Brugeravatar
hmg

7. jul 2006, 15:00

Man kunne måske også uploade et eksemplar af Saab Klub Danmarks medlemsblad i pdf-format, så kunne potentielle medlemmer se, "hvad de går glip af", ved ikke at være medlem af klubben.

Så vil jeg give Bennyfrom ret i, at der måske kunne oprettes en tillægs-side, som kun medlemmer har adgang til. Som det er nu, virker SKD`s hjemmeside mest til udelukkende at være baseret på forum, og det har alle jo adgang til.... medlemmer som ikke-medlemmer.
Brugeravatar
saabbat

7. jul 2006, 15:06

Hej allesammen

Jeg tror siden her skaffer rigtig mange medlemmer til saabklubben.
Man skal lede længe efter et bilforum med så meget gang i som den her. Det her emne kommer jo op med jævne mellemrum og dermed bliver brugerne opmærksomme på, at der også er en saabklub, som man kan betale til. Midlerne til at drive den her side kommer vel fra kontingentet til saabklub danmark, formoder jeg. For mit eget vedkommende betaler jeg kontingent for at støtte den her side. Det var iøvrigt dejligt at få det sidste nr. af bladet. De klistermærker som var med glæder jeg mig til at få sat på bilen.
Jeg vil have det røde klistermærke til at sidde i forruden - så håber jeg at rigtig mange saabfolk vil hilse, når jeg kører forbi.

Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. jul 2006, 15:12

Jeg har ikke fået mig blad endnu og mig bekendt har jeg hverken meldt mig ud eller blevet smidt ud :D
// Martin Johansen
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

7. jul 2006, 15:38

Bennyfrom har fat i det helt rigtige.

Ved registrering som bruger hjemmesiden bør der da være et afkrydsningsfelt til
"kontakt mig så jeg kan blive rigtigt medlem af SAAB Klub Danmark".

At spærre siden for ikke-medlemmer vil blot isolere os fra omverdenen med mindre medlemstilgang til følge - rigtig, rigtig dårlig idé!
Saab CV
2014 - Saab 9-3 2.0t '08
2007-14 Saab 9-3 2.0t SE '01
2004-07 Saab 900 S 2.0 '96
snygg, snabb, snål
Far, mor, storesøster, lillesøster og Saab'en
- familie på 5
Brugeravatar
fugmann
SAAB-PSYCHO
Kontakt:

7. jul 2006, 21:13

Jeg må straks melde mig ind - I har min indmeldelse om 30 sek.
SAAB hilsner,

Henrik Fugmann

Det danske vejr er Gajol- og cabrioletvejr!!
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

7. jul 2006, 22:41

Aresdk skrev:Jeg har ikke fået mig blad endnu og mig bekendt har jeg hverken meldt mig ud eller blevet smidt ud :D
Prøv lige og kontakt Søren Bukdal, det må være sket en fejl!
MVH Lars Kristensen
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

7. jul 2006, 22:42

hmg skrev:Man kunne måske også uploade et eksemplar af Saab Klub Danmarks medlemsblad i pdf-format, så kunne potentielle medlemmer se, "hvad de går glip af", ved ikke at være medlem af klubben.

Så vil jeg give Bennyfrom ret i, at der måske kunne oprettes en tillægs-side, som kun medlemmer har adgang til. Som det er nu, virker SKD`s hjemmeside mest til udelukkende at være baseret på forum, og det har alle jo adgang til.... medlemmer som ikke-medlemmer.
Det var faktisk en god idé!
MVH Lars Kristensen
Søren-Bukdal-Pedersen
EXTREME SAAB FREAK

7. jul 2006, 23:42

Aresdk skrev:Jeg har ikke fået mig blad endnu og mig bekendt har jeg hverken meldt mig ud eller blevet smidt ud :D
Hej Redaktør !

Har du ikke fået dit blad ?

Du bor stadigvæk i Kolding ikke sandt ?

Er der andre medlemmer her på nettet, som ikke på nuværende tidspunkt har modtaget deres blad og klubmærker ?
Søren Bukdal Pedersen

Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
Aresdk
SAAB-MANIAC

8. jul 2006, 00:04

Hej Søren,

Jo jeg bor samme sted, samme adresse, samme postkasse, men dog har jeg fået nyt postbud.. :D
// Martin Johansen
Brugeravatar
marcel

8. jul 2006, 09:42

Det er jo så rigtigt som det er sagt... Der er nogen der skal gøre noget, for at noget bli'r gjort.
NU kan jeg ikke lige huske om man skal opgive mailadresse for at blive tilmeldt som bruger her, men HVIS man skal (og det bør man skulle) så kunne "nogen" jo sende en VENLIG mail sådan ca. engang i kvartalet - (eller efter ca. hver 50 logins..) med en opfordring til at støtte klubben ved at melde sig ind.
Det ville jo også fjerne enhver tvivl om at der FINDES en egentlig klub man kan melde sig ind i.
Men VENLIGT! Og bestemt ikke noget med separatsider. Vi med gamle SAAB' er har brug for de råd der gives her på stedet. Også fra gratister! - og JA til medlemsnumre sammen med teksten i venstre side, så man kan se hvem der er med og ikke. Det vil også hjælpe.

Mvh
Marcel
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
Søren-Bukdal-Pedersen
EXTREME SAAB FREAK

8. jul 2006, 10:34

Hej Martin

Jeg går lige ned og slår mit postbud oven i hovedet og så går jeg bagefter hjem og pakker en lille pakke til dig !

Du har den på mandag............

Der må simpelthen være sket en "fejl40" et eller andet sted i systemet.................
Søren Bukdal Pedersen

Saab 9-3 SW 2008 1,8t Hirsch
+ konebil
Aresdk
SAAB-MANIAC

8. jul 2006, 10:37

Det haster ikke mere end det jager - jeg undrede mig såmend bare over det ;)
// Martin Johansen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

8. jul 2006, 13:40

Køb og salg dele, kunne som hos visse andre forum, være låst for andre end medlemmer. - men igen,
SKD FOR ALLE !!!!!!!!!!!!!!
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
ttp
EXTREME SAAB FREAK

8. jul 2006, 15:27

Ved ikke om det ville være en ide med at lukke køb/salg for ikke medlemmer - jeg er f.eks ikke medlem længere, da jeg har skiftet min Saab ud med en Seat, men har stadig lidt småting liggende, som kunne være int. for nogle her.

Generelt synes jeg da at det er en dårlig ide at lukke for alt for meget - som tidligere nævnt er dette en fed måde at hente nye medlemmer på.

Kunne da også være jeg meldte mig ind igen, når der engang bliver råd til en Saab igen :)
Mvh. Thomas

Aktuelt:
SAAB 9-3 SC 1.8t hirsch, my 2007

Tidligere biler:
SAAB 900 SET, NG 1995
SAAB 900i, 1987
SAAB 900GLi, 1984
SAAB 99L, 1978

Tilbage til "Off Topic !!!"