Banner cycler

Benzin fupmager !

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

Benzin fupmager !

21. jul 2006, 00:12

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI ... Catg=10014

køb en lille magnet til 450kr + porto, 100% asshole som Dolph vil sige :evil: :evil: :evil:

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

21. jul 2006, 08:18

Gasser er primært lavet af kulbrinter. Disse skifter deres magnetiske orientation, når de krydser et magnetisk felt i den modsatte retning af det eksterne magnetiske felt. Men på samme tid skifter kulbrint-molekylerne deres konfiguration. Intermolekylære tiltrækningskræfter bliver betydeligt mindsket.
Denne mekanisme deler partiklerne. Kulstof og ilt har modsat magnetisk polaritet. Derfor smelter de lettere sammen og producerer derved en bedre forbrænding.
Kulstof og ilt der smelter sammen og giver bedre forbrænding ??? ( ** hoster "bullshit" ** ). Vi kender vel alle en brands trekant hvis vi skal sammenligne lidt - for at have brand - ilt , materiale og varme. Fjerner man en af de 3 ting har man ingenting længere. Dermed sagt at, selvfølgelig med måde, men at man skal tilføre mere af de 3 ting for at for nogen effekt.
Skulle ilt molekyler "hæfte" sig bedre på et diesel/benzin molekyle kan jeg ikke rigtig se hvordan det skulle hjælpe, der er jo stadigvæk samme mængde ilt.

Jaja - ren tv-shop, - http://www.fueloptimiser.dk - og ingen dokumentation af nogen art for test af oprigtigheden af alle deres salgsargumenter. Utroligt hvis nogen hopper på den...

/Vels
Billede
Brugeravatar
JJ9000CSE
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

21. jul 2006, 08:48

Det er godt nok en grundig beskrivelse.... men hvis det var så effektivt, hvorfor sidder der så ikke sådan en dims i alle nye biler der ruller ud af fabrikkerne... en producent vil da kunne lave sådan en dims for ingen verdens penge, og det vil gøre bilens 'stats' væsentligt bedre.... Mon ikke man skal tage beskrivelsen med et vognlæs salt :D
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

21. jul 2006, 15:01

hmmm man for jo helt lyst til at udvikle en elektronisk mellem gas fordeler for det må da selvsagt få fyldningen af indsugnings manifolden til at øges med en 30-40%. og derved en langt langt laaaaaaangt bedre acceleration til følge. og jeg vil selvfølgelig ikke være ublu med mine priser over for jer kammerater så lad os sige 36.897.57kr stykket +moms hvis du selv monterer den

hav en rigtig god weekend
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

21. jul 2006, 15:31

JJ9000CSE, sjovt du siger det :D En af de første gange jeg så sådan et produkt blive solgt (Også et par magneter som reddede verden) - Var dit spørgsmål netop besvaret.
Grunden var simpelthen at det ville ødelægge økonomien for stort set alt og alle, tæt på at verdensøkonomien brød sammen tror jeg næsten. Fyldt med fine udregninger for hvor meget benzin du sparede, og hvor meget det gik ud over benzinselskaber, sammen med hvor meget længere din motor ligepludselig ville kunne køre, så det var for ikke at snyde sig selv og ting i den stil at de ikke sad på biler som standard.

Men selvfølgelig virker produktet da!! Jeg har selv kastet det på alle mine biler, og effektforøgelsen er bestemt mærkbar, og i de 2 uger jeg har haft produktet (Hvor jeg var på ferie den ene uge) har jeg allerede halvveret mit benzinforbrug i forhold til de 2 uger før jeg installeret dette vidunderprodukt! Jeg kan ikke vente til det har renset min motor helt igennem!
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 Aero 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1963, Saab 96 TT 1962, Saab 92 1955
Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK

21. jul 2006, 18:29

Casper_Ankersen skrev:hmmm man for jo helt lyst til at udvikle en elektronisk mellem gas fordeler for det må da selvsagt få fyldningen af indsugnings manifolden til at øges med en 30-40%. og derved en langt langt laaaaaaangt bedre acceleration til følge. og jeg vil selvfølgelig ikke være ublu med mine priser over for jer kammerater så lad os sige 36.897.57kr stykket +moms hvis du selv monterer den

hav en rigtig god weekend
Hmm,tror du ikke der vil være en forøget risiko for at batteriakslen blir skæv eller rent af knækker ved så højt et effektudtag :lol:
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

22. jul 2006, 00:13

Ha ha ha

Hvis den virker, så får han Nobel prisen...
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

22. jul 2006, 12:21

for det første er både olie og benzin er antimagnetisk og man kan heller ikke polarisere molekyler. Vand kan derimod godt i en mindre grad hvis der sker molekyle forskydning af en ubestemt art.

resten af hans forklaring er en godnathistorie :P

forbrændningsmotorens effektivitetsgrad ligger mener jeg på omkring 50-60%, så hvis du halverer benzinforbruget må du enten have taget cyklen eller så er din motors effektivitetsgrad ligger på over 100% ???????
:lol: :P
René-Jørgensen skrev:JJ9000CSE, sjovt du siger det :D En af de første gange jeg så sådan et produkt blive solgt (Også et par magneter som reddede verden) - Var dit spørgsmål netop besvaret.
Grunden var simpelthen at det ville ødelægge økonomien for stort set alt og alle, tæt på at verdensøkonomien brød sammen tror jeg næsten. Fyldt med fine udregninger for hvor meget benzin du sparede, og hvor meget det gik ud over benzinselskaber, sammen med hvor meget længere din motor ligepludselig ville kunne køre, så det var for ikke at snyde sig selv og ting i den stil at de ikke sad på biler som standard.

Men selvfølgelig virker produktet da!! Jeg har selv kastet det på alle mine biler, og effektforøgelsen er bestemt mærkbar, og i de 2 uger jeg har haft produktet (Hvor jeg var på ferie den ene uge) har jeg allerede halvveret mit benzinforbrug i forhold til de 2 uger før jeg installeret dette vidunderprodukt! Jeg kan ikke vente til det har renset min motor helt igennem!
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

23. jul 2006, 02:24

På den igen, brændstof er jo efterhånden blevet en hel lidenskab.

Nå, men efter at have snakket med en kemi nørd og googlet en hel del er resultatet nået.

I teorien ser det hele da pænt nok ud, men i realiteten hænger det alligevel ikke sammen. Det hele handler om at slå en molekyle struktur i stykker så der sker en renere forbrænding da "ilten" bedre kan komme til alt det brændbare materiale.
kemi nørden mener nu godt det kan lade sig gøre med en supermagnet, som det så også er de sælger. Dog siger nørden sjovt nok at man bare vil streamline alle molekylerne, men de vil vende på samme måde. Det kan i teorien give øget brændstof tilgang, lige som eksemplet givet med pipelines til olie. Men alligvel er forbrændingen den samme.
I øvrigt siger leksikon at denne type magnet mister deres super magnetisme ved 80 grader Celcius og kun er svagt mere magnetiske en tradiotionelle ferit magneter. Ved 200 grader er der faktisk change for at denne type magnet kan eksplodere ret kraftigt fordi de i forvejen er skrøbelige.

Læs mere her hvor det blandt andet er blevet testet af professorer og doktorer ved New Jersery institute of Technology:

http://skepdic.com/inset.html

Lignende produkter har floreret siden starten af 90'erne, og ingen har kunnet bevise noget som helst. De første der kom med det fik afslag på trademark registrering og andre har måttet lukke deres sider pga. diagrammer skabt ud fra "det deres kunder har fortalt".

At en magnet kan hæve oktantallet som der påståes på qxl er en lodret løgn. I øvrigt vil den ændrede molekyle struktur kun gælde direkte på den anden side af magneten HVIS den i øvrigt har den effekt på brændstoffet som der påståes.
Kemi nørden jeg snakkede med tvivlede i øvrigt på at brændstof molekyler var "polariserede" nok til at selv en supermagnet i så lille størrelse ville kunne have så markant en effekt. Der skulle nok meget mere til.

Men det var så resultatet af jagten på et seriøst svar.

I øvrigt siger leksikon at man skal holde denne typer magnet langt væk fra elektrisk udstyr da magneten er kraftigt nok til at smadre harddiske, kreditkort, skade fjernsyn permanent og ikke kun kortvarrigt som vi kender det osv osv.

/Vels
Billede
Brugeravatar
englewood
EXTREME SAAB FREAK

23. jul 2006, 07:43

Et andet middel på markedet som skulle forbedre motorens gang og benzinøkonomien var et produkt som hed MOTALOY,det holdt hvis heller ikke hvad det lovede.

Tilbage til "Off Topic !!!"