http://www.saabsportclub.com//index.php ... &Itemid=75
På side 38 på denne hjemmeside ser man en 2-farvet SAAB 900 TURBO stå på en autotrailer.
Det var en specialudgave man lavede så vidt jeg husker.
Hvad hed den mere end SAAB 900 TURBO.
Jeg mener at den i Sverige blev solgt som SAAB 900 TURBO SE
Findes den i DK
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
den hedder 900 lyx i sverige og ja den findes også her hjemme. mads jensen her inde fra har en http://home20.inet.tele.dk/madsj/OpeningFrame.htm
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- asserm
- SAAB FREAK
er der så også ekstra udstyr indvendig "sæder instrumenter mv"
Alex medl.nr.289
Casper_Ankersen skrev:den hedder 900 lyx i sverige og ja den findes også her hjemme. mads jensen her inde fra har en http://home20.inet.tele.dk/madsj/OpeningFrame.htm
Alex medl.nr.289
- Jensen
- Administrator
Jeps, sådan en har jeg. Den er desværre ikke kørende endnu, men det kommer. Jeg ved ikke om der nogensinde blev solgt nogle eksemplarer i DK. Den jeg har er importeret fra Schweiz engang i 90'erne. Den er lavet i ca. 1200 eksemplarer i årgang 83-84 i både 3, 4 og 5-dørs. Alle sammen var med turbo. I 83 (som min) T8 og fra 84 var alle T16v motor. Det var en udstyrsmodel, men udstyret kunne vælges fra, f.eks. den 2-farvede lakering. I min er der f.eks. ikke elektrisk soltag, men manuelt, ellers er den født med det hele. Så vidt jeg ved findes der ikke andre i DK, men jeg har nu heller ikke undersøgt det så nøje. Jeg har for øvrigt købt den af John R. Rasmussen her fra klubben.
MVH Mads
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
jeg havde kig på en 900lyx på dk plader for 5-6 år siden men den var meget miserabel/slidt indvendigt og helt rusten i dørene. om det lige skulle være den samme som jensen har nu skal jeg være usagt
- englewood
- EXTREME SAAB FREAK
En ting som spciellt blev fremhævet i Sverige var dens læderinteriør i beige læder.
Kan det passe at hele instrumentpanelet osse var med beige læder?
Derudover har den 2-farvede model vel osse en speciell lakering.
Da jeg ville lakere en 900TURBO 5 dørrers CC i samme kulør året efter den var introduceret fik jeg den besked at ingen af farvekoderne var frigivet til eftermarkedet.
Ville man have bilen malet i disse 2 farver måtte autolakereren selv prøve at blande farverne.
Numere burde farvekoderne dog være frigivet.
Men til dem der er så heldige at være ejer af sådan en bil kan jeg på det varmeste anbefale at bilen bevares så originalt som det overhovedet er muligt,da der jo ikke er bygget ret mange af dem.
At jeg aldrig selv blev ejer til en i Sverige var der en god grund til.
For det første så var den VÆSENTLIG dyrere end de almindelige 900 TURBO og så var de bogstaveligt talt solgt langt før de nåede ud til butikkerne.
En anden ting osse,hæng mig ikke op på det,men havde de ikke osse højere effekt end de almindelige TURBO modeller? Var der ikke tale om en anden programmering af indsprøjtningen og et lidt højere ladetryk?
Jeg har beklageligtvis fået min salgsbrochyre på denne bil smidt væk og i denne stod alle specifikationerne.Tror den var på omkring 20 sider og omhandlede kun denne model.
Kan det passe at hele instrumentpanelet osse var med beige læder?
Derudover har den 2-farvede model vel osse en speciell lakering.
Da jeg ville lakere en 900TURBO 5 dørrers CC i samme kulør året efter den var introduceret fik jeg den besked at ingen af farvekoderne var frigivet til eftermarkedet.
Ville man have bilen malet i disse 2 farver måtte autolakereren selv prøve at blande farverne.
Numere burde farvekoderne dog være frigivet.
Men til dem der er så heldige at være ejer af sådan en bil kan jeg på det varmeste anbefale at bilen bevares så originalt som det overhovedet er muligt,da der jo ikke er bygget ret mange af dem.
At jeg aldrig selv blev ejer til en i Sverige var der en god grund til.
For det første så var den VÆSENTLIG dyrere end de almindelige 900 TURBO og så var de bogstaveligt talt solgt langt før de nåede ud til butikkerne.
En anden ting osse,hæng mig ikke op på det,men havde de ikke osse højere effekt end de almindelige TURBO modeller? Var der ikke tale om en anden programmering af indsprøjtningen og et lidt højere ladetryk?
Jeg har beklageligtvis fået min salgsbrochyre på denne bil smidt væk og i denne stod alle specifikationerne.Tror den var på omkring 20 sider og omhandlede kun denne model.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
fandt lid statistik på 900lyx modellen. i sverige er der solgt 222 styks i de 3 år denne variant var til salg og ud af dem var kun 51 med T16 motor resten var T8ér så jeg tvivler lidt på at man har lavet specielt motor program til T16 udgaven. tror nu heller ikke at de har kørt med højere tryk fra fabrikken af men jeg skal lade det stå hend i det uvisse
- Jensen
- Administrator
I min står farvekoderne i motorrummet som alle andre 83'ere, der er bare to mærker i stedet for. Den sølvfarvede er faktisk nøjagtig samme farve som min fars 83'er.
Det er kun sæderne er er af læder i min, og det er rigtigt at læderkabinen faktisk var det eneste der adskilte lyx'en fra en alm. t8 (da speciallakeringen jo kunne fravælges).
Casper: Jeg mener at John købte den i Grenå for ca. 4 år siden, og dørene er faktisk blevet repareret i bunden. Derudover tror jeg at den er blevet omlakeret, da den ikke ser helt original ud.
MVH Mads
Det er kun sæderne er er af læder i min, og det er rigtigt at læderkabinen faktisk var det eneste der adskilte lyx'en fra en alm. t8 (da speciallakeringen jo kunne fravælges).
Casper: Jeg mener at John købte den i Grenå for ca. 4 år siden, og dørene er faktisk blevet repareret i bunden. Derudover tror jeg at den er blevet omlakeret, da den ikke ser helt original ud.
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det var så i stilling lidt nord for skanderborg jeg så på en i sin tid så vi kommer nok ikke videre hvad angår om det skulle være den samme bil
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Kaas, det kan godt tænkes at den hedder Lux her hjemme men i sverige hedder den Lyx
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29277
Mvh. Anders
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29277
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......