Jeg har en god veninde som har tænkt sig at købe en bil. Hun skal have plads til sig selv og sin datter. Kørselsbehovet er små daglige ture i Århus og nogle få længere stræk til venner/familie.
Hun havde tænkt på at købe en ny bil, men jeg syntes da at jeg liiige ville påpege at man kan få rigtig meget dejlig bil for pengene hvis man køber Saab. Hun har ikke brug for acceleration og høj hastighed (tror hun). Går mere efter det stabile og sikre.
Det skal jo nok være uden turbo, så der er færrest muligt dyre dele, og så er de jo typisk også kørt lidt pænere end de sjove maskiner....
En helt gammel rusten spand er hun slet ikke til. Den må godt være lidt pæn, og Aircon af en slags vil også være rigtig godt. Jeg kender ikke hendes budget, men når hun har tænkt på at købe en billig ny bil (Suzuki... argh... eller lignende) så er vi ikke nede at se på de helt billige udgaver.
Jeg tænkte umiddelbart at en god ng900 eller måske endda en velholdt bedaget 9-3'er ville være et godt bud... nogen her der har en anden holdning? eller et godt tilbud til hende?
- JJ