Banner cycler

FTZ

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

FTZ

3. nov 2006, 20:49

ville gerne lige vide om de kun sælger til mekanikerer eller om de også sælger til private. jeg har prøvet at se deres online katalog men den kommer op med en kode som jeg ikke har eller få (sikkert). jeg kommer nemlig forbi en af deres afdelinger imorgen og skal måske have nogle dele.

Martin Busk

Tidligere: SAAB 900 2,0 Combi Coupe 1991

Nu: Peugeot 107
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

3. nov 2006, 21:54

Du kan fint købe som privat hos dem. Du kan kun komme til kataloget ved at være registreret som erhvervsdrivende...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

3. nov 2006, 23:27

Jeg mener at have læst, at de kun sælger til erversdrivende.Det var i frederiksund jeg så det.
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

3. nov 2006, 23:29

Jeg har været forbi og købe en benzin-pumpe en gang, og et par støddæmpere en anden gang hos FTZ i Esbjerg. Men det er nok efter de blev slået sammen med Bak og Uhrenfeldt... Dem kan man også handle privat hos, de er under samme koncern...
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

3. nov 2006, 23:58

Jeps! Og hernede i det sydlige (Sønderborg) er det blevet slået sammen med det tidligere "AABC", som også havde en afdeling i Åbenrå. De har her en ganske alm. butik, ligesom Refako, Mekonomen mv., hvor alle og enhver kan handle!

Vh.
Henrik
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

4. nov 2006, 00:27

hvis alle kan handle der hvorfor kan alle så ikke se deres katalog
Martin Busk

autoanders
Kontakt:

4. nov 2006, 01:09

Du skal have en kode og ud fra den bliver din købs pris regnet ud.Ftz i fredriksund kan du ikke handle privat mere.
Brugeravatar
casper-fischer
SAAB-MANIAC

4. nov 2006, 08:16

de sælger kun til firmaer.Kaas ville jo nok kunne svarre på det.
9000 aero 1993 3"jt GT3076r turbo M: extern wastegate 3"downpipe "banan"Kort top m.storre ventiler.frakoblet ballance aksler.850ml dyser.Knaster 268/9,6 520hk 669 nm
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

4. nov 2006, 08:51

Hmm, pudsigt, jeg var inde hos FTZ i Esbjerg og købe støddæmpere til min, sidste forår. Det var godt nok igennem Kaas at det skete, men stadigvæk. Hos Bak og Uhrenfeldt er jeg HELT STEN SIKKER på at man kan købe privat, har købt termostat og lidt andet sjovt hos dem, ad flere omgange, i Herning...
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

4. nov 2006, 10:16

I har alle sammen ret på en eller anden måde :D
Som nogen af jer selvfølgelig ved så er bak og uhrenfelt samt ftz pt igang med den landsdækkende fusion. De endelige godkendelser kom her midt på året. Så nu er vi igang med det praktiske og det tager lang tid, især for vores afdeling i Aalborg da vi er/var hovedafdeling, men nu er vi kun regions afdeling, fra Århus og op. Vores nye hovedafdeling er i Odense. Omlægningen kan sagtens tage 1 år endnu. Vi er nu landet største autogrossist.
I forbindelse med fusionen, så er det bestemt af vi kun skal servicere vores konto kunder, kontant salgs kunderne tager for meget tid når man ser op omsætningen, den tid vil vi hellere bruge på vores trofaste kunder. Vi i Aalborg er stoppet med privat salg fra d. 01.07-2006 og på sigt vil alle afdelinger lukke for privat salg, men om der sker inden for kort tid eller om 1 eller 2 år det vides ikke, det skal den lokale afdelings leder selv tage stilling til. For at kunne få en konto skal det være auto baseret.
Som Anders skriver så skal man have en konto for at kunne logge ind på ehandels løsningen.

Jeg skylder lige at sige grunden til vi er igang med den fusion imellem ftz og b&u, det er pga direktørene ved b&u ikke har nogle arvinger som har lyst til at drive b&u videre, så istedet for at ansætte en direktør, så lavede direktionen en aftale med ftz. At det skulle blive ftz og ikke fx meconomen eller auto g eller meca eller... ligger naturligt ved at ftz er en del af hella, som i alle kender, og b&u handler MEGET med hella i forvejen. Hella er tysk og er i det meste af verden, hvor imod de fleste andre auto grossister er Svensk og ikke så store som hella. Meconomen er rigtig stor i Sverige, hvor Hella er rigtig stor i resten af verden.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

4. nov 2006, 20:51

Kaas, hvorfor så reklamere i en avis med at man kan komme ind i en ny butik, FTZ har åbnet, når de alligevel ikke sælger til private kunder.
Martin Busk

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

4. nov 2006, 23:03

Hvilken avis var det? Den nye afdeling er vel i Maribo ik´? Nu skal du jo huske at den er den lokale afdelings leder som selv bestemmer hvornår der skal lukkes for privat salg. Den avis du har set, er det en offenlig avis eller fx motor magasinet?
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

4. nov 2006, 23:16

jo det var maribo og det var en avis lå på arbejdet kan ikke huske hvad den hed. men det var meget godt at det blev skrevet at frederikssund ikke solgte til private for det netop den afdeling jeg ville komme forbi.
Martin Busk

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

4. nov 2006, 23:26

Ok, arbejder du ikke ved thansen, eller var det en anden som gjorde det?
MVH Lars Kristensen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

4. nov 2006, 23:30

Har tidligere også handlet privat hos FTZ her i Esbjerg - precis som jeg gør hos Mekonomen og MECA - jeg synes det er rart at kunne der, således vi ikke er anvist til TH og onkel Høyer - jeg tror FTZ "skyder sig selv i foden", men så er det jo godt at de "svenske" spillere er kommet stærkt på banen - vi kører jo også svensk. (eller noget som ligner)
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

4. nov 2006, 23:52

Kaas, jeg er elev ved thansen eller som andre folk kalder det TSvansen
Martin Busk

Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

5. nov 2006, 09:55

Så kan du handle igennem thansen, så får du bare tingene noteret til firmaet, og hvordan i så gør i thansen, at jeres varerkøb bliver trukket af lønnen eller og i skal betale med det samme, det ved jeg ikke.
Der er dog en anden måde at handle hos ftz/b&u ved kontant, det er hvis man arbejder ved et firma som man ved har konto hos os, hvis man så har en rekvisition med fra dette firma, så kan man selvfølgelig godt handle.
MVH Lars Kristensen
autoanders
Kontakt:

5. nov 2006, 16:07

Hej Lars
Jeg kan ikke helt forstå ftz.Når jeg køber for jeg rabat hos ftz, men når den private køber for han ingen rabat, så ham tjener ftz mere på.Jeg kan kun, se det, som at, de ikke gider at høre på alle folks små historier, for at få rabat.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

5. nov 2006, 17:19

Du har lidt ret. Selvfølgelig tjener vi mere på at sælge en vare uden rabat, men som mekaniker så ved man også hvad det drejer sig om. Hvis du ringer ind og bestiller bremser til en transpoter t4 fx, så er der en række ting som jeg skal vide for at kunne leverer de rigtige dele, for lige præsis en t4 er rigtig træls hvad angår bremse dele. Mekanikeren har som oftes bilen på liften når han ringer ind, så allerede derved er vi langt, for der skal måles på klodserne og skriverne.
En makaniker ved også mere om en bil, måske endnu mere end kunden selv. Du kan jo godt have en kunde som siger at hans bil er en 900 fra 1994, men så at du kan se at den ikke er det pga det er en c900. Allerede der ville en privat kunde få forkerte vare pga kunden egne oplysninger.
Vi ser/så tit at det kunne tage 3 gange så lang tid at sælge en del til en privat kunde, hvor imod ved en makniker så er telefon samlen hurtigere færdig, og derved så er jeg som sælger hurtigere klar til at tage næste telefon som kimer. Du ved selv hvor træls det er at sidde og vente på at en ekspedient bliver ledig ved telefonen, og det kan meget vel være en privat kunde som bruger måske 20 minuter, så så har du solgt for 50,- Og så kan du have en mekaniker som ringer og bestiller en catalysator, det tager måske 2-3 minuter hvis han evt selv har reservedels nummer eller motor nummer osv. og så har du solgt for 2000,-
Man kan også kigge lidt på butikken i vores afdeling samt ordre kontoret hvor jeg sidder. Vi sidder 6 folk som gennemsnit har en omsætning på 500.000 per måned per mand, og der er de fleste konto kunder som dig. Og hvis vi så ser på de 3 folk som går i butikken som kun havde med private kunder at gøre, deres omsætning per måned kunne måske være 100.000 - 150.000 per måned, og de havde lige så travlt som os andre.

Den største grund til vi stille og rolig lukker for privat salg, er for at kunne servicere kunder som dig, så du/i burde kun blive gladere. Den private kunde som kom ind til os før, han kan jo tage ud til værksteder som jer og bestille varen igennem jer, og derved tjerner i jeres rabat og kunden skal give samme pris.

Om så privat salg igen engang kommer på banen det må tiden vise, men sådan som tingene ser ud nu ren omsætnings messig, så sker der ingen ting. Vi er jo også et grossist firma. Man kan jo heller ikke gå ind i en gasa hal og købe blomster direkte, dem køber man i butikkerne rundt i landet.
MVH Lars Kristensen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

5. nov 2006, 17:37

Fred da være med FTZ og os private - er altid blevet behandlet pænt og korrekt hos FTZ , men det er for mit vedkommende tørre tåre, at FTZ holder op med privathandel - så længe MECA og Mekonomen er i området - og begge steder er jeg også blevet behandlet meget ok - som "tidsrøver" (var det ikke i pengeverden man opfandt denne størrelse - men hos bankerne er der jo også i dag helt helt andre toner,der bliver bestem ikke talt tidrøvere der længere)

OG SOM SAGT - JEG HAR BESTEMT IKKE NOGET AT UDSÆTTE PÅ FTZ, men jeg tror ikke på den med, at skulle bestille gennem en forhandler -
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
Brugeravatar
Busken
EXTREME SAAB FREAK

5. nov 2006, 17:51

Kaas, du har ret i at jeg sikkert kan bestille gennem thansen men det skal jo bestilles hos en leverandør, hvilket jo nogen gange godt kan tage lidt tid, så ville det jo have været nemmere at køre ned til en forretning, i dette tilfælde ville det have været FTZ i frederikssund, og købe det med det samme.
Martin Busk

autoanders
Kontakt:

5. nov 2006, 19:54

Det har du da ret i Lars. Jeg sælger da osse, til de folk der kommer og vil købe.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

5. nov 2006, 20:45

Busken skrev:Kaas, du har ret i at jeg sikkert kan bestille gennem thansen men det skal jo bestilles hos en leverandør, hvilket jo nogen gange godt kan tage lidt tid, så ville det jo have været nemmere at køre ned til en forretning, i dette tilfælde ville det have været FTZ i frederikssund, og købe det med det samme.
Det kan du også gøre så længe du har en indkøbs rekvisition med, så det er ingen problem.
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Off Topic !!!"