4. dec 2006, 16:12
Jeg synes at der fra Statens side er gået formynderi og børnehavepædagog i den.
Man skal jo ikke kunstigt nedskrive vognens ydelse, pga. muligheden for at folk ikke har B/E kørekort, hvilket jeg nok tror er et trailerkørekort, det er sgu deres egen forbandede pligt at sørge for at de kundskabsmæssigt opfylder lovens krav før de flytter onklens pengeskab, eller hvad det nu er som er tungt.
I tilfældet med at oplyse om i instruktionsbogen, at bilen må slæve 1500 kg., hvorefter man oplyser Staten om at den må tage 1200 kg, er det at lede sine kunder i muligt fortræd. Her er det altså ikke vægten af SAAB Danmarks hjerne som har gjort dem platfodede.
Det har så også forledt trækfabrikanter til åbenbart at fremstille træk som kun må belastes med 1200 kg.
Bilen er af fabrikken dimensioneret og konstrueret til 1500 kg. Deres danske salgsorganisation har så degraderet og nedgjort bilen til 1200 kg., så en mulig kunde finder et andet bilmærke som opfylder kundens krav om 1500 kg. Det er altså ikke studenterhuen der strammer her.
Der skal "vejes op" og justeres ned i 5 eksemplarer og hvad ved jeg, pga. sådan noget forvrøvlet fis. Vorherrebevares.
Hvad så? De tilladte 100 kg. på taget er så af disse knivskarpe genier nedskrevet til 65 og serveret for Staten eller hvordan?
Folk har en instruktionsbog til bilen ved rede hånd, ofte. Men snirklede danske typegodkendelser ligger ikke alle inde med.
En om'er, SAAB Danmark.
En om'er SAAB Sverige. Få jer en salgsorganisation i Danmark som varetager moderselskabets interesser ordentligt.
Konen har brokket sig over denne problematik, at denne halvstore bil kun må trække en trævogn med en kasse bajere, når den er kapabel til at flytte hendes hest. Konen ville have andet end SAAB 900, alene af samme grund, men det fik hun så ikke.. (He-he)
SAAB Danmark, hvorfor skider I i jeres egen rede?