Er det et sted i photoshop eller et andet program, hvor man kan se hvilke instillinger på sit kammera man har brugt, atlså hvor hurtig lukketiden er, eller om det har været med eller uden blits.
Jeg har prøvet at tage lidt forskellige billeder imens mit kammera var på stativ, og så prøve forskellige indstillger for at hvilke instillinger som er bedst, men det er svært at huske hvilke instillinger jeg havde til hvilke billeder.
Jeg skal nemlig have taget et familie billede her i julen, som skal ud på papir og i ramme, så det er vigtig at kvaliten er bedst.
Smedegård, det må du da vide, du har også set mit kammera.
Photoshop e.lign.
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

hvis du downloader irfanview (er freeware=gratis) så har du et af verdens bedste picture-viewer-programmer, understøtter alle filformater og jeg mener den har support til billedspecs. for bl.a. canon. programmet har også en del redigeringsfunktioner mht til farvedybe osv //
men ellers ka du jo kopiere billederne over på en kamerachip igen og se specs i kameraet.
http://www.irfanview.com/
men ellers ka du jo kopiere billederne over på en kamerachip igen og se specs i kameraet.
http://www.irfanview.com/
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- netroM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
I mange nyere er der noget som dragedems skriver, det kaldes EXIF hos canon, men hedder det muligvis også hos de andre digitalproducenter.
Med originaloptagelsen kan man se kameraets serienummer, billednr, indstilling af Iso, lukkertid, blænde, program, objektiv osv. Nogle ting overføres når billedet flyttes fra kamera, men ikke nødvendigvis alt er tilgængeligt ved andre programmer.
I mange nyere er der noget som dragedems skriver, det kaldes EXIF hos canon, men hedder det muligvis også hos de andre digitalproducenter.
Med originaloptagelsen kan man se kameraets serienummer, billednr, indstilling af Iso, lukkertid, blænde, program, objektiv osv. Nogle ting overføres når billedet flyttes fra kamera, men ikke nødvendigvis alt er tilgængeligt ved andre programmer.
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

som du kan se her har irfanview EXIF, som er det du efterlyser:
Some IrfanView features:
* Many supported file formats (click here the list of formats)
* Multi language support
* Thumbnail/preview option
* Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
* Show EXIF/IPTC/Comment text in Slideshow/Fullscreen etc.
* Support for Adobe Photoshop Filters
* Fast directory view (moving through directory)
* Batch conversion (with image processing)
* Multipage TIF editing
Some IrfanView features:
* Many supported file formats (click here the list of formats)
* Multi language support
* Thumbnail/preview option
* Slideshow (save slideshow as EXE/SCR or burn it to CD)
* Show EXIF/IPTC/Comment text in Slideshow/Fullscreen etc.
* Support for Adobe Photoshop Filters
* Fast directory view (moving through directory)
* Batch conversion (with image processing)
* Multipage TIF editing
SAAB 9000 CSi 1997
- munkedal
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
Google har også deres meget udmærkede freeware kaldet Picasa2 - den kan også vise metadata, som det hedder.
http://www.download.com/Picasa/3000-219 ... ag=lst-0-1
Men hvis du har Photoshop allerede, går du ind under file/file info... (engelsk version CS2), shortcut er Alt+Shift+Ctrl+I, og så har du mere end hjertet kan begære af oplysninger om det ene og det andet.
Hilsener om en god jul til jer alle
Lars
http://www.download.com/Picasa/3000-219 ... ag=lst-0-1
Men hvis du har Photoshop allerede, går du ind under file/file info... (engelsk version CS2), shortcut er Alt+Shift+Ctrl+I, og så har du mere end hjertet kan begære af oplysninger om det ene og det andet.
Hilsener om en god jul til jer alle
Lars