Hej Alle.
Først lige glædelig jul og alt det der.
Jeg er ved at købe en gammel 99 turbo coupé 3-dørs fra 1978 i bourdoux-rød.
Den har stået i en lade de sidste 6 år, og er efter omstendighederne meget pæn. Den har fået lavet rust i 3 skærme og er kun blevet grundet efter. den sidste skærm skal lavet, og det kan vist også lade sig gøre.
Det har været planen, at den skulle have været renoveret i 2001, og da den tidlige ejer havde kørt den ned til en pladesmed på lolland, for at få lavet alt rust. Ejeren dukkede aldrig op efter sin 99 turbo, det er så derfor den er så billigt til salg nu. Alt er rusten er lavet undtagen den ene forskærm, så det er en gennemsund bil.
Jeg har fået at vide at alle reservedele er med til den, altså alle de mekaniske ting, som skal ordnes på den ligger stumper klar til at hente.
Derfor ska hele bilen lakeres om, for at den kommer til at stå som ny igen.
Jeg mener hele bilen har gået lige omkring 150 k km, men skulle være mekanisk i orden.
Loftet hænger i den, men det kan ogås udskiftes.
Den står med alle originale dele, som fælge og skørter.
Den har kørt upåklageligt indtil den dag den skulle laves i stand, så motoren burde være et spørgsmål om en gennemgang og en ny gang olie, så skulle den spinde som en mis igen.
Den er købt som et projekt, som skulle laves, men han har indset at han aldrig fik tid til det, og derfor gerne vil af med den til en der vil lave den færdig.
Jeg regner med at tage ned og hente den her i påskeferien, i uge 14
Jeg har stadig ingen billeder af den, men det kommer der nok goså først, når jeg henter den, og har fået den hjem.
MVH Søren A. Kristensen
Vurdering 99 Turbo Rettet.
Redaktør: Bestyrelsen
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Senest rettet af SørenAK 14. mar 2007, 09:55, rettet i alt 1 gang.
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Det er ikke nemt at sætte tal på. Hvis du kigger i den blå avis og i bilbasen så ligger priserne på 5-15000 for 99`ere som har plader på. Det er biler uden turbo. Der er et par 900`ere med turbo som ligger i samme prisleje også med plader på. Når du køber et projekt - så skal du se på den samlede regning når du er færdig med rust, bremser, loft, turborenovering og omlakering. Hvis du ikke kan lave noget af det selv - så bliver det en meget dyr bil.
Hvis man er smask forelsket i en 99`er eller har en særlig tilknytning til den model så er det jo ikke prisen man skeler til.
Bjarne
Det er ikke nemt at sætte tal på. Hvis du kigger i den blå avis og i bilbasen så ligger priserne på 5-15000 for 99`ere som har plader på. Det er biler uden turbo. Der er et par 900`ere med turbo som ligger i samme prisleje også med plader på. Når du køber et projekt - så skal du se på den samlede regning når du er færdig med rust, bremser, loft, turborenovering og omlakering. Hvis du ikke kan lave noget af det selv - så bliver det en meget dyr bil.
Hvis man er smask forelsket i en 99`er eller har en særlig tilknytning til den model så er det jo ikke prisen man skeler til.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Hehe.. Har jeg heller ikke dragedems. Jeg gættede bare, så enkelt er det:D
Jeg regner selv med at lave det meste, men der skal jo alligevel bruges penge på et nyt loft, en omlakering, måske bremser.
Rusten er vel sådan at man kan få en kammerat, for en enkelt kasse pils.
Hoveddelen af prisen bliver nok lakeringen, men hvis jeg er heldig, kan det være det kun er skærme der skal lakeres igen, og resten der skal lakeres om.
Men det er fordi jeg skal give et bud på den, og er stadig på bar bund.
MVH Søren A. Kristensen
Jeg regner selv med at lave det meste, men der skal jo alligevel bruges penge på et nyt loft, en omlakering, måske bremser.
Rusten er vel sådan at man kan få en kammerat, for en enkelt kasse pils.
Hoveddelen af prisen bliver nok lakeringen, men hvis jeg er heldig, kan det være det kun er skærme der skal lakeres igen, og resten der skal lakeres om.
Men det er fordi jeg skal give et bud på den, og er stadig på bar bund.
MVH Søren A. Kristensen
Søren Abildgaard Kristensen, medlem 317.
1978 99 turbo
1993 900i 2,1 Trionic 5,5
1978 99 turbo
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Det er et evindeligt svært spørgsmål, både for dig men især for os andre. Grundlaget at bedømme på er spinkelt og for nogen er en 99 turbo meget værd fordi den betyder noget som model eller af affektionsværdi og for andre er biltypen ret underordnet og ligegyldig.....hvad betyder en 99 turbo for dig og hvad mener du den er værd, det er vel hovedsagen? Hvad synes du du har lyst til at give uden at føle dig snydt bagefter? En anden målestok er at kigge på de andre 99 turbo der er på markedet og sammenligne.... her er f.eks. et eksempel på en helt unik og ufattelig flot 99 turbo sat til salg for 30K:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=6944
Personligt er jeg ikke til 99 men mere til 96 men jeg synes også en flot 96 er kassen værd, det synes andre ganske sikkert ikke....ergo, jeg tror mange svar på dit vurderingsspørgsmål vil være væveri eller baseret på individers lyst til at eje en 99 turbo.....men uden at have billeder eller andet at bedømme efter, så er et sted mellem 5 og 20K nok et helt udokumenteret gæt.....mere hjælp kan jeg dårligt give dig, tilmed baseret på mit eget ringe kendskab til 99 turbo.
Mvh. Anders
Det er et evindeligt svært spørgsmål, både for dig men især for os andre. Grundlaget at bedømme på er spinkelt og for nogen er en 99 turbo meget værd fordi den betyder noget som model eller af affektionsværdi og for andre er biltypen ret underordnet og ligegyldig.....hvad betyder en 99 turbo for dig og hvad mener du den er værd, det er vel hovedsagen? Hvad synes du du har lyst til at give uden at føle dig snydt bagefter? En anden målestok er at kigge på de andre 99 turbo der er på markedet og sammenligne.... her er f.eks. et eksempel på en helt unik og ufattelig flot 99 turbo sat til salg for 30K:
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=6944
Personligt er jeg ikke til 99 men mere til 96 men jeg synes også en flot 96 er kassen værd, det synes andre ganske sikkert ikke....ergo, jeg tror mange svar på dit vurderingsspørgsmål vil være væveri eller baseret på individers lyst til at eje en 99 turbo.....men uden at have billeder eller andet at bedømme efter, så er et sted mellem 5 og 20K nok et helt udokumenteret gæt.....mere hjælp kan jeg dårligt give dig, tilmed baseret på mit eget ringe kendskab til 99 turbo.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Ja, jeg ved ikke mere om den, end det jeg har skrevet i første indlæg.
Jeg ved ikke hvordan den er for ham, men lige nu står den til at den aldrig bliver lavet, og det er jo for så vidt synd for den, når den ikke er værre. Jeg synes selv, at en original 99 turbo er bevaringsværdi, og at den helt sikkert skal sættes i stand.
Jeg ville heller ikke engang vide hvor meget jeg skulle sælge sådan en for, hvis den var i perfekt stand. Det er også svært at bedømme ud fra andet, for de få stykker der er til salg koster ihvertfald 30000. men der var jo også Jakob Jensen, som købte hans for et par tusind, men den var også i en stand, hvor der skulle ofres en del for at få den til at skinne som ny.
Men lige nu tror jeg handlen starter ved 5000, så må vi se hvor det ender hen efter det.
MVH Søren A. Kristensen
Jeg ved ikke hvordan den er for ham, men lige nu står den til at den aldrig bliver lavet, og det er jo for så vidt synd for den, når den ikke er værre. Jeg synes selv, at en original 99 turbo er bevaringsværdi, og at den helt sikkert skal sættes i stand.
Jeg ville heller ikke engang vide hvor meget jeg skulle sælge sådan en for, hvis den var i perfekt stand. Det er også svært at bedømme ud fra andet, for de få stykker der er til salg koster ihvertfald 30000. men der var jo også Jakob Jensen, som købte hans for et par tusind, men den var også i en stand, hvor der skulle ofres en del for at få den til at skinne som ny.
Men lige nu tror jeg handlen starter ved 5000, så må vi se hvor det ender hen efter det.
MVH Søren A. Kristensen
1978 99 turbo
1978 99 turbo
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Nej, nu må vi se hvad det ender med. For den gamle bygger et helt nyt værksted her i starten af det nye år, så det bliver mit andet hjem efter nytår. Det er ligefør man skulle sove derovre:D
1978 99 turbo
1978 99 turbo
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Har selv bygget en 99turbo op fra bunden, det er et stort arbejde, men det er det hele værd når den er færdig.
Den 99 turbo de andre henviser til er en ombygget model, og hvis din er en original turbo så bliver den mere værd end 30.000kr så om du giver 5 eller 15k har mindre betydning. Resten af arbejdet løber hurtigt op på 30.000kr hvis det skal gøres ordentligt.
I udlandet er de begyndt at stige inden for de sidste år, så du vil ikke tabe penge på projektet.
I tyskland har jeg set en til 75.000kr.
Det har også lidt værdi at det er en 3 dørs, da det var den første model med turbo.
Mvh. Søren
Har selv bygget en 99turbo op fra bunden, det er et stort arbejde, men det er det hele værd når den er færdig.
Den 99 turbo de andre henviser til er en ombygget model, og hvis din er en original turbo så bliver den mere værd end 30.000kr så om du giver 5 eller 15k har mindre betydning. Resten af arbejdet løber hurtigt op på 30.000kr hvis det skal gøres ordentligt.
I udlandet er de begyndt at stige inden for de sidste år, så du vil ikke tabe penge på projektet.
I tyskland har jeg set en til 75.000kr.
Det har også lidt værdi at det er en 3 dørs, da det var den første model med turbo.
Mvh. Søren
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Det jeg har fået at vide om den her, så skulle der ikke være det helt vilde af arbejde i den, men det meste skal alligevel skilles ad og renses kunne jeg forestille mig. Ja jeg synes også den er lidt speciel, da jeg aldrig nogensinde har set sådan en før, og den helt sikkert skal have lov til at trille rundt på de danske veje. Men jeg er helelr ikke så bange for at miste penge på det her projekt, da man nok kan komme af med den igen for et rimeligt beløb. Den her er helt original, den er kun "falmet" og skal bare "pudses" op, så den kan komme til at køre som en næsten ny bil igen!
Søren, var din en 2 eller 3 dørs model?
MVH Søren A. Kristensen
Søren, var din en 2 eller 3 dørs model?
MVH Søren A. Kristensen
1978 99 turbo
1978 99 turbo
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Min var en årg. 79, 2 dørs. Jeg solgte den for nogle år siden, den skulle efter sigende stadig eksistere og det er en fra klubben der har den.
Det lyder som et godt køb det du er igang med, og det er rart at vide at den kommer ud at kører igen, det er jo det den er bygget til.
Min kom oprindeligt fra tyskland og der er som bekendt kun solgt en håndfuld herhjemme, så det er en sjælden perle du har fundet der.
Mvh. Søren
Min var en årg. 79, 2 dørs. Jeg solgte den for nogle år siden, den skulle efter sigende stadig eksistere og det er en fra klubben der har den.
Det lyder som et godt køb det du er igang med, og det er rart at vide at den kommer ud at kører igen, det er jo det den er bygget til.
Min kom oprindeligt fra tyskland og der er som bekendt kun solgt en håndfuld herhjemme, så det er en sjælden perle du har fundet der.
Mvh. Søren
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Jamen jeg håber planen bliver til det, som jeg håber det gør. Og ja den er vist lidt sjælden, jeg har ALDRIG nogensinde set sådan en før, og komme til at eje en, må da bare være det bedste.
Og efter hvad jeg ved om den, så skulle den vist være i rimelig stand, så håber da det bedste.
MVH Søren A. Kristensen
Jamen jeg håber planen bliver til det, som jeg håber det gør. Og ja den er vist lidt sjælden, jeg har ALDRIG nogensinde set sådan en før, og komme til at eje en, må da bare være det bedste.
Og efter hvad jeg ved om den, så skulle den vist være i rimelig stand, så håber da det bedste.
MVH Søren A. Kristensen
1978 99 turbo
1978 99 turbo
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Prisen er nok mellem 5000-15000 kr. efter hvordan sælgeren er.
Det er manden med grisen der bestemmer prisen
for 5 år siden købte jeg en 99 turbo 2d 81er bourdoux-rød 195000 km. Den var oprindelig fra Schweiz og havde haft 2 ejere i DK som jeg begge kender. Bilen var i pæn stand alle steder men havde dog rids på motorhjelm, tag og bagklap (hærværk
)
Med plader gav jeg 22000 kr for den.
Hvis nogle er intereseret i en 99 turbo 2d 81er lyseblå i meget pæn stand og med renoveret motor. Importeret fra Schweiz.
Så kender jeg ham der har den til salt til 50000 kr. (uden afgift)
Det er manden med grisen der bestemmer prisen
for 5 år siden købte jeg en 99 turbo 2d 81er bourdoux-rød 195000 km. Den var oprindelig fra Schweiz og havde haft 2 ejere i DK som jeg begge kender. Bilen var i pæn stand alle steder men havde dog rids på motorhjelm, tag og bagklap (hærværk
Med plader gav jeg 22000 kr for den.
Hvis nogle er intereseret i en 99 turbo 2d 81er lyseblå i meget pæn stand og med renoveret motor. Importeret fra Schweiz.
Så kender jeg ham der har den til salt til 50000 kr. (uden afgift)
- SørenAK
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Ja, den ligger nok deromkring, handlen begynder ved 5000 eller sådan noget, så må han jo sige hvis det ikke er nok.
Jeg tænkte på, Solgaard, om du måske ville hjælpe med at kigge på motoren på den, for den skal jo nok lige i gang efter de 6 år den har stået stille.
Jeg tænkte på, Solgaard, om du måske ville hjælpe med at kigge på motoren på den, for den skal jo nok lige i gang efter de 6 år den har stået stille.
1978 99 turbo
1978 99 turbo