Speedy henvendte sig til Kongehuset, som svarede benægtende på samme vis som at russerne aldrig havde været i Skærgården med U-137 af Whisky-klassen. (Whisky on the rocks..)
Jeg har pløjet mit litteratur igennem, idet jeg kan huske at have læst at Ingrid fik en 92 i 40-års føsdagsgave af Frederik. Det lykkedes aldrig at finde netop sekvensen med fødselsdagen og gaven til Dronning Ingrid.
I dag faldt jeg så over dette: Fra Björn-Eric Lindhs bog fra '87, "SAAB bilarna de första 40 år", side 46, nederst til højre, citat:
SAAB ställde dock ut två bilar på bilutställningen i Forum i Köpenhamn i början av 1950. Den ena gick härefter till H.M. Drottning Ingrid och den andra till den svenske ambassadören Beck-Friis.
Den 28. marts 1950 blev Dronning Ingrid 40 år gammel.
Hvorfor Kongehuset ryster benægtende på hovedet, da Speedy forespørger dem, forstår jeg så ikke.
De har da ellers check på Kongehusets bilhistorik, i Kongehuset. Sidst læste jeg i Veteran-Tidende om et eller andet gammelt l... med 5 HK og hestevognshjul, som den meget bilinteresserede Prinsesse Louise havde i 1910-12 stykker. Hvad Kongehuset har kunnet levere af detaljer og historik er ikke småting om denne (for mig aldeles uinteressante) motoriserede hestevogn.
Nu kunne det være interessant at høre om Kongehuset så siger at den højt velanskrevne B-E. Lindh er fuld af løgn...

Nææhh, man skulle have ½ times audiens med Margrethe, over en kop Zoega's kaffe og en smøg, hun en Karelia, jeg en Prince. Hun må som 10-årig kunne huske at hendes mor havde et dråbeformet grønt lyn, i en tid hvor bilerne ellers havde trinbrædder og pontonskærme..