25. jan 2007, 14:57
Jeg er skam meget positiv for folk der henter dele med hjem og sælger.
At man tjener lidt på det har jeg skam heller ikke noget imod, med mindre man virkelig er klubmenneske som dragen har vist med sit reservedels lager, vil de fleste nok have lidt for besværet.
Hvad jeg er imod, er at man tilsyneladende prøver at spinde guld på enthusiasterne. Indkøbsprisen på et ophug er med garanti temmelig langt fra de priser der er annonceret.
Man kan sætte alt til salg til den pris man nu syntes, det har enhver ret til. Men tillad os da i det mindste at grine lidt når man se noget der virker helt hen i vejret.
Omvendt ville man grine tilsvarende hvis man så en Suzuki Wagan annonceret til 325.000,-
Udbudspriserne på Carlsson plejer at ligge på omrking 5 - 6000,- for et komplet sæt med paneler, skærmkanter og kofangere. 16" Aero fælge ligger typsik på 3 - 4000 så det er sikkert realistisk nok. Lædersæder har jeg ikke set gå til over 4500,- med mindre de virkelig stod som sprit nye.
For den der virkelig bare måtte eje alt på én gang ville man nok kunne strække sig til omkring de 15.000,- eller lidt over. Men for 35.000,- tror jeg helt sikkert de fleste ville hente en carlsson eller carlsson stylet i udlandet til at skrælle eller betale afgift på. Ligesom SG så venligt viser.
Så Niels, jeg kan se du følger med herinde og det er da fint. Men lade være med at blive fornærmet over at jeg syntes du har spist søm - det er min vurdering af tingene, så meget er de ikke værd for mig. De fleste andre har vist samme holdning, men der kan da muligvis være en eller anden som bare syntes det er et super tilbud.
Så registrer da et navn herinde, og smid de ting du gerne vil af med under sælges. Så er der rig mulighed for landets saab-enthusiaster vil smide et bud eller stille spørgsmål. Et realistisk bud på tingene er jeg også sikker på du nok skal få. Holdningen her på siden plejer at være sådan så folk gerne vil give lidt ekstra for ting der er iorden uden at øffe over det.
http://www.blocket.se/vi/10673551.htm?ca=15_s
Se f.eks. ovenstående. Det er ikke det samme, med man får en hel bil.