Uha, det er noget værre rod med alle de regler!
Jeg døjer stadig med papirene til at få min synet, og det ser ikke godt ud indtil videre.
Jeg har så gjort sådan et jeg slipper for at betale afgift. Jeg har fået afdrejet stemplerne istedet for at skifte til turbostempler, at jeg har skiftet ventil'erne istedet for topstykket (da der er natrium i de nye her, så de kan holde til lidt mere umpf i motoren), og motorblok og krumtap er originale. Det hedder en afgiftsfri ombygning.
Problemet med det er så bare at motoren ikke længere tilsvarer nogen anden kendt motor på markedet, og det gør at bilen dumper på emissionskrav. Synsmandens måler gælder ikke til det, han laver bare en kontrolmåling på en allerede udført godkendelse. Jeg skal ha' lavet en helt ny godkendelse som omfatter 5-gas måling og køregasmåling, pris ca 20.000 kr ved TÜV i tyskland.
Noget VÆRRE rod!
Edit: Ny læsning antyder, at det stadig er en afgiftsfri ombygning selvom jeg har skiftet stemplerne, da jeg ikke ændrer volumen på motoren. Og hvis der er andre stempler i, svarer motoren 100% overens med en almindelig t8 motor, og så er der håb forude.
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag