Jeg har siddet og arbejdet lidt med photoshop CS1, og det er et vældigt godt program. Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at bruge det.
Mit problem pt. er skaring af billeder samt klargøring til udskift på A4 pro photopapir. Jeg arbejder pt. i raw format, hvordan behandler jeg billedet så dpi "opløsningen" er omkring 300 dpi, er det ikke det rigtige til udskift?
Jeg kan sagtes manuelt tilskrive opløsning men det er jo ikke meningen.
Når jeg konventerer billedet til TIFF så kan jeg se under billede oplysninger at brede og højre er 762 dpi og så er størrelsen de der 2500 x et eller andet mere som jeg selvfølge ikke kan huske pt. det er størrelsen på billedet som kameraet har taget.
Findes der evt en guide evt i dansk til brug til disse jobs?
Photoshop guide evt på dansk
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Vels
- SAAB-MANIAC
Der findes flere, men på dansk er det ikke så mange med mindre det drejer sig om version 6
Der findes flere, men på dansk er det ikke så mange med mindre det drejer sig om version 6

- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

hele photoshop-guide og hjælp er øverst til højre i menulinjen under "hjælp" (eller help)..
direkte adgang til manual: tryk på F1 tasten...
men det ka jo være du har en udenlandsk "lånekopi" ?
direkte adgang til manual: tryk på F1 tasten...
men det ka jo være du har en udenlandsk "lånekopi" ?
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Nu har jeg leget lidt med photoshop, jeg ved godt det ikke lige er den bedste beskæring, men det er da vist ok som ny starter.
http://www.ljbk.dk/saab/ja.jpg
http://www.ljbk.dk/saab/ja.jpg
MVH Lars Kristensen
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Ja det er noget af en lang styltet kvinde du har fundet dig Kaas. det er de færreste kvinder der kan skræve over motor hjælmen på en &900
okay resultat for en nybegynder det vil jeg sige. tvivler på jeg kunne have gjordt det lige så godt selv
okay resultat for en nybegynder det vil jeg sige. tvivler på jeg kunne have gjordt det lige så godt selv
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 17:01, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- munkedal
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
Hvis du går ind under Image/Image Size (engelsk version) og taster 300 (dpi eller pixels/inch) i feltet "resolution" (opløsning) og fjerner flueben i feltet "Resample Image" (nederste sfkrydsningsfelt) - så sættes opløsningen til 300 dpi uden at du har ændret (resamplet) billedets pixeldimensioner.
Men - 762 dpi (??) - det lugter langt væk af, at du i virkeligheden har indstillet til pixels/cm...762:2,54 = 300 dpi (altså 300 pixels/tomme)...så måske er du allerede der, hvor du gerne vil hen
Hilsener
Lars
Men - 762 dpi (??) - det lugter langt væk af, at du i virkeligheden har indstillet til pixels/cm...762:2,54 = 300 dpi (altså 300 pixels/tomme)...så måske er du allerede der, hvor du gerne vil hen
Hilsener
Lars
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Jeg har ikke bevist ændret dpi, jeg lavde bare bilen som lag 1 og så klippede kvinden ud fra et andet billede og lagde det ind som lag 2, og så sammen kopierer jeg bare billederne sammen så jeg kunne klone kanterne sammen.
Men jeg har været ved at printe noget famlie billeder i A4 sidst, og der satte jeg billedet til 300 dpi, det kan jo være det kommer derfra, måske.
Men for dælen man kan meget med det her program hvis man lige bruger en del tid til at sætte sig ind i det, men jeg skal nok få tid engang.
Men jeg har været ved at printe noget famlie billeder i A4 sidst, og der satte jeg billedet til 300 dpi, det kan jo være det kommer derfra, måske.
Men for dælen man kan meget med det her program hvis man lige bruger en del tid til at sætte sig ind i det, men jeg skal nok få tid engang.
MVH Lars Kristensen