Har lige læst SKATs afgørelse vedr. afgift på min NG900 SET 2.0 ´97.
For de interesserede var det den jeg fik shinet op i Polen
http://saabklubdanmark.dk/index.php?nam ... pic&t=5255
Forhistorien er denne. Købt i Sverige for ca. 40.000 kr. Med udstyr osv som nævnt i linket.
SKAT meddelte, at jeg skulle betale 52.000 kr i afgift. Allerede en dyrere bil end først påregnet.
Efter et halvt års tid, melder SKAT ud, at jeg skal betale 10.800 kr mere i afgift. Altså ialt ca. 63.000 kr.
Bilen burde nu have en værdi på 103.000 danske kr. DET VED VI JO ALLE SAMMEN GODT, AT DEN IKKE HAR!!!! Det er en dejlig bil, men SÅ dejlig er den altså ikke. Har kigget overalt på nettet, og jeg har ikke fundet nogen seriøse sælgere, der sætter deres tilsvarende til salg for mere end 80.000 kr.
Typisk ligger de jo mellem 60.000-80.000 kr.
Hvad F..... har SKAT gang i??? Er der en mere SKAT kyndig end undertegnede?!??
Jeg har iøvrigt klaget skriftligt, på en sober men bestemt måde, over afgørelsen, hvilket afstedkom brevet i dag.
"Vedr. Deres klage bla bla bla... har skattecenteret revurderet afgørelsen med det resultat, at afgørelsen fastholdes"!!!!!!!!!!!!!
Sagen overgår derfor til Motorankenævnet. Man må faeme håbe de er mere Saab- og motorkyndige dér, end de er i SKAT!
Sagt på godt Køvenhavnsk - Hvad sker der for dem!!!!!!
AGRGRHHHH
Det sidste står for egen regning, men udsigten til at skulle diske op med 11.000 kr, gør mig mildt sagt arrig!
Nogen idéer, eller gyldne korn!?
Med venlig, men frustreret hilsen,
Christian