Der er udsalg på begge typer biler lige pt.
Jeg har haft en Saab 9000 turbo og vil til at skifte til en fabriks ny bil.
Har prøvekørt en ny 9-5 wagon 2,0T med det ”hele”
Er det bare mig eller er byggekvaliteten ikke blevet bedre i 9-5eren end 9000 modellen, nærmest ”billigerer” lidt mere Obel agtig
Jeg syntes den er lidt billigt udført, især i kabinen.
Samlingen under bagsmækken ligner ikke en bil til 500.000 kr.
Har i nogen kommentar til holdbarhed af en 9-5?
Jeg er ikke i tvivl om den mekanisk er tip top.
Den nye demo vogn jeg prøvede havde meget vej støj fra dæk. (monteret med 17” sport)
Nye 9-5 er på udsalg så der må vel være en ny model på vej snart…
Jeg har haft Volvo tidligere men de er lidt ”kedelige” De er meget stabile men slidstærke og holder prisen bedre en saab.
Kom med nogle: Objektive meninger for og i mod de to typer.
NY SAAB 9-5 kontra Volvo V70 for og i mod
Redaktør: Bestyrelsen
- JJ9000CSE
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Mht. kabinen synes jeg stadigvæk at Saab laver dejlige indretninger - men jeg giver dig ret i at der er kommet lidt mere 'Opel' og plastic over dem. Jeg har prøvet en 9-3'er da jeg kiggede Saab for 2 år siden og jeg havde præcis samme oplevelse. Jeg holder nu også meget af det lidt 'retro' agtige look i min 9K'er... de orange og grønne instrumenter er lidt fede.
Indtil for en uge siden ville jeg have lovprist Saab for deres umådelige holdbarhed, men så fik jeg at vide at der er begyndt at dukke rust op i min 9K'er fra 12/95.... min mekaniker er i ramme alvor begyndt at spørge om jeg virkelig vil smide penge efter at holde den i live mere end et par år endnu.... Jeg gik rundt og troede at jeg sagtens kunne have bil i 7-8 år endnu uden de store udgifter ud over dæk, olieskift, et par dinitrolbehandlinger og lidt lejlighedsvise reperationer... Nu ser det pludselig ud til at der kommer rustopgaver omkring soltaget og i begge forskærme inden for et par år, og det kan vel godt gå hen og blive lidt dyrt.... nogen der kender et godt sted at få den slags lavet?
Hvad angår Volvo, så kender jeg faktisk ikke meget til dem....
Jeg tror ikke Saab har helt det forspring længere de havde en gang - andre producenter laver også biler nu. Både mht. motor og holdbarhed.
tjah.. jeg vakler nok lidt i troen lige nu.... men jeg må nu stadigvæk indrømme at jeg nyder at køre min skønne bil på de lange ture.. Var frem og tilbage mellem Århus og Kbh. i går...
Nå - Saab-r-mig... det var vist ikke meget hjælp.... mere ynk fra min side
- JJ
- JJ
Indtil for en uge siden ville jeg have lovprist Saab for deres umådelige holdbarhed, men så fik jeg at vide at der er begyndt at dukke rust op i min 9K'er fra 12/95.... min mekaniker er i ramme alvor begyndt at spørge om jeg virkelig vil smide penge efter at holde den i live mere end et par år endnu.... Jeg gik rundt og troede at jeg sagtens kunne have bil i 7-8 år endnu uden de store udgifter ud over dæk, olieskift, et par dinitrolbehandlinger og lidt lejlighedsvise reperationer... Nu ser det pludselig ud til at der kommer rustopgaver omkring soltaget og i begge forskærme inden for et par år, og det kan vel godt gå hen og blive lidt dyrt.... nogen der kender et godt sted at få den slags lavet?
Hvad angår Volvo, så kender jeg faktisk ikke meget til dem....
Jeg tror ikke Saab har helt det forspring længere de havde en gang - andre producenter laver også biler nu. Både mht. motor og holdbarhed.
tjah.. jeg vakler nok lidt i troen lige nu.... men jeg må nu stadigvæk indrømme at jeg nyder at køre min skønne bil på de lange ture.. Var frem og tilbage mellem Århus og Kbh. i går...
Nå - Saab-r-mig... det var vist ikke meget hjælp.... mere ynk fra min side
- JJ
- JJ
- BAAS
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
kan du ikke smide et link på de modeller du kigger på?
Er det V70R du kigger på?
Er det V70R du kigger på?
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
- saab-r-mig
- SAAB NET NYBEGYNDER
V70R er den samme klasse som en AERO, lidt for kostbar i Danmark og min pung
Da jeg vil have en fabriks ny bil.
Før jeg købte min 9000 var jeg ude efter en Volvo 850 T5R , men de var ikke nemme at finde i dk og ordentlig stand og i gul..
http://www.volvocars.dk/modelsMY07/v70/ ... efault.htm
Volvo V70 2.4-170hk Classic fra kr. 460.995,- (normalpris kr. 557.560,-)
http://www.saab.dk/main/DK/dk/Jubil_95.shtml
Så en 9-5 med læder, autogear, træk, metallak,2,0T og levering koster 470.280
Der ud over kan købes hirch
Billigere end en 9000, 170 hk turbo, kostede i 1995 med læder, auto klima mv.
Da jeg vil have en fabriks ny bil.
Før jeg købte min 9000 var jeg ude efter en Volvo 850 T5R , men de var ikke nemme at finde i dk og ordentlig stand og i gul..
http://www.volvocars.dk/modelsMY07/v70/ ... efault.htm
http://www.saab.dk/main/DK/dk/Jubil_95.shtml
Så en 9-5 med læder, autogear, træk, metallak,2,0T og levering koster 470.280
Der ud over kan købes hirch
Billigere end en 9000, 170 hk turbo, kostede i 1995 med læder, auto klima mv.
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Undskyld mig, men er "din" mekaniker fuldstændigt og aldeles gået fra forstanden!!!
Hans dumhed/uvidenhed skriger jo til himlen i en grad, så man må krumme tæer og tage sig til hovedet! Hvordan kan han på det nærmeste dødsdømme din dejlige og aldeles fremragende vogn pga. nogle latterlige rustpletter på forskærmene og rundt ved soltaget???
All-right, det med soltaget er nok knap så spændende, ja faktisk er det en smule kompliceret at reparere og dermed også en smule bekosteligt. På vores egen 9000 fra ´88 mener jeg, at prisen for en sådan reparation (10 år siden) løb op i ca. 2.500,- + lakering! Problemet er, at der ikke findes nogen former for skaringsdele til dette formål, hvorfor pladestykket skal fremstilles i "hånden" - men med en dygtig pladesmed er det så absolut muligt og da slet ikke nogen grund til at skrotte en så fin bil pga. dette!!!
Jeg har nemlig en bil mage til din, skal jeg sige dig. Helt præcist er den 1 måned nyere - for at det ikke skal være løgn - og skønt den ikke har soltag, kan den naturligvis heller ikke sige sig helt fri for at være uden rust, men det begrænser sig kun til nogle få pletter i karossen, herunder begyndende rustdannelser bag skærmenes hjulbuelister og lidt under sidespejlene!!!
Nedenunder er den fuldstændig pletfri og kernesund, hvortil min lokale "PAVA-mand" har udtalt, at det her er virkelig en bil, der er værd at holde kørende i de næste mange, mange år! Det er s´gu da helt godt gået af en 11 år gammel bil med 352T km på klokken!!!
Det samme må absolut gælde for din, og stod det til mig, må du aldrig skille dig af med din bil på baggrund af de skrækudsagn, som din tilsyneladende inkompetente mekaniker forsøger at trække ned over hovedet på dig - LYT IKKE TIL DENNE MAND!
Når det så er sagt, og jeg er færdig med lukke min galde ud
, vil jeg gerne have lov til at svare dig på spørgsmålet om, hvor du med fordel kan få repareret disse ting, nemlig hos enten :
SAAB i Højer (knalddygtig pladesmed) el. hos Nordals-Autoværksted (ligeså dygtig pladesmed/mek. & SAAB-entusiast, så det gør en ting...)
Håber, du kunne bruge alt dette til noget brugbart, og som en sidste ting ser jeg gerne, at du vil huske på det svenske slogan: "Det lönner seg alltid at rusta opp en SAAB"!
De bedste hilsener
Henrik
Undskyld mig, men er "din" mekaniker fuldstændigt og aldeles gået fra forstanden!!!
Hans dumhed/uvidenhed skriger jo til himlen i en grad, så man må krumme tæer og tage sig til hovedet! Hvordan kan han på det nærmeste dødsdømme din dejlige og aldeles fremragende vogn pga. nogle latterlige rustpletter på forskærmene og rundt ved soltaget???
All-right, det med soltaget er nok knap så spændende, ja faktisk er det en smule kompliceret at reparere og dermed også en smule bekosteligt. På vores egen 9000 fra ´88 mener jeg, at prisen for en sådan reparation (10 år siden) løb op i ca. 2.500,- + lakering! Problemet er, at der ikke findes nogen former for skaringsdele til dette formål, hvorfor pladestykket skal fremstilles i "hånden" - men med en dygtig pladesmed er det så absolut muligt og da slet ikke nogen grund til at skrotte en så fin bil pga. dette!!!
Jeg har nemlig en bil mage til din, skal jeg sige dig. Helt præcist er den 1 måned nyere - for at det ikke skal være løgn - og skønt den ikke har soltag, kan den naturligvis heller ikke sige sig helt fri for at være uden rust, men det begrænser sig kun til nogle få pletter i karossen, herunder begyndende rustdannelser bag skærmenes hjulbuelister og lidt under sidespejlene!!!
Nedenunder er den fuldstændig pletfri og kernesund, hvortil min lokale "PAVA-mand" har udtalt, at det her er virkelig en bil, der er værd at holde kørende i de næste mange, mange år! Det er s´gu da helt godt gået af en 11 år gammel bil med 352T km på klokken!!!
Det samme må absolut gælde for din, og stod det til mig, må du aldrig skille dig af med din bil på baggrund af de skrækudsagn, som din tilsyneladende inkompetente mekaniker forsøger at trække ned over hovedet på dig - LYT IKKE TIL DENNE MAND!
Når det så er sagt, og jeg er færdig med lukke min galde ud
SAAB i Højer (knalddygtig pladesmed) el. hos Nordals-Autoværksted (ligeså dygtig pladesmed/mek. & SAAB-entusiast, så det gør en ting...)
Håber, du kunne bruge alt dette til noget brugbart, og som en sidste ting ser jeg gerne, at du vil huske på det svenske slogan: "Det lönner seg alltid at rusta opp en SAAB"!
De bedste hilsener
Henrik
- Lars(9-5)
- SUPER SAAB FREAK
Har haft en demobil i 2 dage, M07 SAAB 9-5 2,0t med automatkasse (6-trins), læderstue og Hirch-trim (210 hk). den kørte bare kanon. Skal jeg skifte min 9-5`er 2,3t med godt 200 hk ud bliver det med sådan en.
Har haft en demobil i 2 dage, M07 SAAB 9-5 2,0t med automatkasse (6-trins), læderstue og Hirch-trim (210 hk). den kørte bare kanon. Skal jeg skifte min 9-5`er 2,3t med godt 200 hk ud bliver det med sådan en.
Hilsen Lars(9-5)
Tidliger biler: M91 900i 2,0 16V, M94 900S 2,3i.
Nuværende:M98 9-5 2,3t SE,Steg 1 snart Steg 2
Tidliger biler: M91 900i 2,0 16V, M94 900S 2,3i.
Nuværende:M98 9-5 2,3t SE,Steg 1 snart Steg 2
- hmg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Først og fremmest er det to fremragende biler, du overvejer! Når det så er sagt, synes jeg, at 9-5 er ved at virke gammel. Man kan godt mærke, at den har 10 år bagen - det har V70 ikke. M.h.t. plads får du også mest i V70. Rent køreregenskabsmæssigt må jeg indrømme, at jeg finder V70 mere "moderne" og mere sporty at køre i (jeg ved godt, det ikke sømmer sig at skrive sådan på et Saab forum, men V70 er bare mere moderne end 9-5!). Hvis du vil have en Saab, der slår V70 rent køreregenskabsmæssigt, skal du have en 9-3 Sport Sedan eller Sport Combi.
M.h.t. at holde prisen, vil jeg giver dig helt ret; Volvo holder prisen bedre end Saab, da der simpelthen er flere kunder til Volvo end til Saab, desforuden er V70 en meget attraktiv bil på brugtmarkedet.
Jeg har fundet en brugttest af 9-5 mod V70. Du kan læse den ved at trykke på nedenstående link:
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 060110.pdf - brugttest
Yderligere har jeg fundet to test`s, hvor 9-5 og V70 også er mod hinanden, men denne gang som nye biler:
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... bandstempo
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... +V70%2F140
Som du kan se, vinder Volvo`en i samtlige 3 test`s over Saab`en. Jeg holder rigtig meget af Saab, men jeg må indrømme, at skulle jeg vælge mellem en ny 9-5 og en ny V70, så valgte jeg V70; man får simpelthen en bedre og ikke mindst mere moderne bil. Men hvem ved, når den nye 9-5 kommer i ca. 2009, så kan det være, at den vipper V70 af pinden som verdens bedste stationcar, men indtil da, er V70 at foretrække.
Held og lykke med købet - uanset hvilken af de to du vælger, får du en dejlig bil.
M.h.t. at holde prisen, vil jeg giver dig helt ret; Volvo holder prisen bedre end Saab, da der simpelthen er flere kunder til Volvo end til Saab, desforuden er V70 en meget attraktiv bil på brugtmarkedet.
Jeg har fundet en brugttest af 9-5 mod V70. Du kan læse den ved at trykke på nedenstående link:
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 060110.pdf - brugttest
Yderligere har jeg fundet to test`s, hvor 9-5 og V70 også er mod hinanden, men denne gang som nye biler:
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... bandstempo
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... +V70%2F140
Som du kan se, vinder Volvo`en i samtlige 3 test`s over Saab`en. Jeg holder rigtig meget af Saab, men jeg må indrømme, at skulle jeg vælge mellem en ny 9-5 og en ny V70, så valgte jeg V70; man får simpelthen en bedre og ikke mindst mere moderne bil. Men hvem ved, når den nye 9-5 kommer i ca. 2009, så kan det være, at den vipper V70 af pinden som verdens bedste stationcar, men indtil da, er V70 at foretrække.
Held og lykke med købet - uanset hvilken af de to du vælger, får du en dejlig bil.
-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
- JJ9000CSE
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Tak for din respons. Han er faktisk en meget fornuftig mand og sagen har andre facetter - jeg sender dig lige en PM da det jo egentlig ikke er en diskussion der hører hjemme her
- JJ
Hej Henrikhf-eco-power skrev:Til JJ9000CSE!
Tak for din respons. Han er faktisk en meget fornuftig mand og sagen har andre facetter - jeg sender dig lige en PM da det jo egentlig ikke er en diskussion der hører hjemme her
- JJ
- svenT16
- SAAB-MANIAC
fint fint alt sammen. volvo er heller ikke en evighedsmaskine... bare at i ved det.
en af mine arb. kollegers far har et autohus i århus (volvo speciale) og han kan nu osse fortælle de grummeste historier
så er den vist på plads. og ja 9-5 er ikke helt ny i gårde, så om ikke der er mer udstyr/ en pris der er mere acceptabel/ eller til at handle ned/
eller slet og ret mindre fejl på vognen(mere gennemtestet).
det er sjældent at man både kan få moderen og datteren.
en af mine arb. kollegers far har et autohus i århus (volvo speciale) og han kan nu osse fortælle de grummeste historier
så er den vist på plads. og ja 9-5 er ikke helt ny i gårde, så om ikke der er mer udstyr/ en pris der er mere acceptabel/ eller til at handle ned/
eller slet og ret mindre fejl på vognen(mere gennemtestet).
det er sjældent at man både kan få moderen og datteren.
MVH. Sven T.
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
Bilhistorik. Nuværende 9-3 ss 08.
Porsche 911 - 74
Tidl.
99 årg 79
99 årg 81
Og900 aero. (006'eren) årg 87.
9K Aero fra 95
med-lem nr 115 skd..
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Du kan jo f.eks. kigge i den årlige nordiske FDM (m.fl.) tilfredshedsundersøgelse. Dér vil du se, at Saab ligger helt i top (3), hvad angår ejernes tilfredshed med både bil, kvalitet, holdbarhed, forhandler og værksted.
Volvo derimod, ligger og roder omkring, eller under, midten..
M.v.h.
Du kan jo f.eks. kigge i den årlige nordiske FDM (m.fl.) tilfredshedsundersøgelse. Dér vil du se, at Saab ligger helt i top (3), hvad angår ejernes tilfredshed med både bil, kvalitet, holdbarhed, forhandler og værksted.
Volvo derimod, ligger og roder omkring, eller under, midten..
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- saab-r-mig
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har været rigtig glad for Saab 9000, dem har jeg haft et par stykker af.
Jeg vil lige prøve en 9-3 wagon 2,0T inden jeg måske tipper balancen til Volvo.
Så kan jeg jo vente 3 år til den nye 9-5 er kommer.
Volvo er IKKE en evighedsbil , jeg tror ikke den er mere mekanisk slidtrærk end saab, og jeg kommer til at savne saab-s perle af en motor. Min 2,3 t 9000 motor var meget stabil og problem fri. Men intet holder evigt.
Jeg har været rigtig glad for Saab 9000, dem har jeg haft et par stykker af.
Jeg vil lige prøve en 9-3 wagon 2,0T inden jeg måske tipper balancen til Volvo.
Så kan jeg jo vente 3 år til den nye 9-5 er kommer.
Volvo er IKKE en evighedsbil , jeg tror ikke den er mere mekanisk slidtrærk end saab, og jeg kommer til at savne saab-s perle af en motor. Min 2,3 t 9000 motor var meget stabil og problem fri. Men intet holder evigt.
- deutch
- ULTRA SAAB FREAK
........men det er helt underligt at læse jer tale om rust i biler fra midt i 90érne. Min familie-850-Volvo (forgænger til V70, ja motor er den samme endnu!) er stadig jomfruelig og er aldrig brudt ned efter 190.000 km. Tidl har jeg haft SAAB 9k fra start 90érne som rustede ad en kant (specielt dørkant). Jeg synes jo den sidste SAAB blev bygget da den sidste 9000 forlod linien....
medl 244
- LarsT
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
nb. Jeg læste lige i det sidste nummer af Motor fra FDM, at der kommer
en ny model af Volvo V70 omkring august; så enten skal der være en
gevaldivældi god rabat på den nuværende, ellers ville jeg da afvente den
nye model ...
(hvis det skal være 2.den sorteringssvensker, som min mekaniker siger)
en ny model af Volvo V70 omkring august; så enten skal der være en
gevaldivældi god rabat på den nuværende, ellers ville jeg da afvente den
nye model ...
(hvis det skal være 2.den sorteringssvensker, som min mekaniker siger)
Saab 9000 CS 2.3 Turbo S , årg.1992 , 400000 km
- saab-r-mig
- SAAB NET NYBEGYNDER
Det bliver en V70, der kan spares 120-130 kkr ved at købe den "gamle" model nu.
Desuden stiger prisen gerne når den nye model kommer på banen.
Prisen for en ny er den samme som en prisen for en brugt 2-3 år gammel nu.
Volvo nærum :
Volvo V70 2,4 140 Sortmetal Nærum 2006 16.000 kr. 449.900
Ny
Volvo V70 2.4-140hk Classic fra kr. 425.995,- (normalpris kr. 519.860,-)
V70 Classic Stylingpakke
Bestående af 4 stk. 17" letmetalfælge "Orestes" inkl. 225/45R17 "Michelin PRIMACY" eller "Goodyear F1 asymmetric" dæk, forkromede hjulbolte og styrudslagsbegrænser samt en hækspoiler lakeret i bilens farve.
Pris kr. 22.900,- (Før pris kr. 29.100,-)
Volvo Original RTI-navigation inkl. DVD-kort som dækker størstedelen af Europa.
Pris kr. 18.489,- Dette er i sig selv en super pris som kan lade sig gøre, fordi denne model kommer hjem med RTI forberedelse som standard.
En ny Saab 9-5 wagon 2,0T med det hele 470.000 kr
Desuden stiger prisen gerne når den nye model kommer på banen.
Prisen for en ny er den samme som en prisen for en brugt 2-3 år gammel nu.
Volvo nærum :
Volvo V70 2,4 140 Sortmetal Nærum 2006 16.000 kr. 449.900
Ny
Volvo V70 2.4-140hk Classic fra kr. 425.995,- (normalpris kr. 519.860,-)
V70 Classic Stylingpakke
Bestående af 4 stk. 17" letmetalfælge "Orestes" inkl. 225/45R17 "Michelin PRIMACY" eller "Goodyear F1 asymmetric" dæk, forkromede hjulbolte og styrudslagsbegrænser samt en hækspoiler lakeret i bilens farve.
Pris kr. 22.900,- (Før pris kr. 29.100,-)
Volvo Original RTI-navigation inkl. DVD-kort som dækker størstedelen af Europa.
Pris kr. 18.489,- Dette er i sig selv en super pris som kan lade sig gøre, fordi denne model kommer hjem med RTI forberedelse som standard.
En ny Saab 9-5 wagon 2,0T med det hele 470.000 kr
- saab-r-mig
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg har afsat 470kkr til en ny kontant, så der bliver ikke råd til den nye model...
Da jeg ikke vil have bilgæld...
Da jeg ikke vil have bilgæld...
- hmg
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg synes, det lyder rigtig fornuftigt - som det fremgår af mit tidligere indlæg, ville jeg også klart vælge en V70 frem for 9-5. Det er også nogle ret voldsomme besparelser der pt. er på V70 (hvilket selvfølgeligt er klart, når en ny model står i kulissen; men kan man 'nøjes' med den gamle model, får man ufattelig meget bil for pengene).
God fornøjelse med købet.
P.S.: Hvilken farve bestiller du den i? (Jeg synes selv, at titangråmetal er den flotteste til V70, sølvmetal er nu også flot)
God fornøjelse med købet.
P.S.: Hvilken farve bestiller du den i? (Jeg synes selv, at titangråmetal er den flotteste til V70, sølvmetal er nu også flot)
-------------------------------------------
- LarsT
- EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Også go'handel herfra. Med den prisrabat forstår jeg godt du vælger den eksisterende model. Lækkert med de drejelige forlygter og alt det andet udstyr.
En jeg kender købte for nogle år siden bil med en lignende rabat. Da den nye model kom frem og rabatten forsvandt på den hidtidige, kunne den i
en periode sælges for mere end han havde givet for den ...
En jeg kender købte for nogle år siden bil med en lignende rabat. Da den nye model kom frem og rabatten forsvandt på den hidtidige, kunne den i
en periode sælges for mere end han havde givet for den ...
Saab 9000 CS 2.3 Turbo S , årg.1992 , 400000 km