Banner cycler

Ild i en SAAB !

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Strandfelt
SUPER SAAB FREAK

Ild i en SAAB !

3. mar 2007, 02:01

Så gik det ud over en SAAB.
Citat fra Ekstra bladet : - 200-300 sortklædte maskerede demonstranter af hardcore-typen har forsamlet sig på Nørre Allé og har flyttet biler ud på gaden som barrikader. De har flyttet tre fire biler ud på gaden og tændt ild til en Saab. De har også lavet barrikader og har tændt bål i Møllegade, men politiet sidder massivt på Sankt Hans Torv, fortæller ekstrabladet.dk's udsendte.

Godt det ikke er min....

Det Røde Lyn - 900i 16V - 1990 (91)
Nu uden Saab......
NU MED SAAB IGEN :D 9.3 Sportscombi 2008
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

3. mar 2007, 02:02

Du kom lige 20sekunder før mig! ;)

Fandme noget SVINERI!!!!!!!!!!!!
Gæ
Gæst

3. mar 2007, 02:41

Det er en ny Saab 9-3 . Sådan nogle svinehunde....
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

3. mar 2007, 03:10

Så må man gå ud fra at den er forsikret ordentligt i det mindste. Kunne lige forestille mig en gammel fin 900T16 kun med ansvar...
For helvede hvor må man bare ikke have mange brikker at flytte med når man gør sådan noget.

Og hvor er det typisk sådan nogle. Kan lige forestille mig hvad der foregår inde i sådan et hovede: "Nu har vi fået fjernet noget der aldrig har tilhørt os (Et hus, som de, som de eneste i DK skal have GRATIS - Vi andre må jo trods alt betale hvis vi vil have noget), lad os tage en helt tilfældig bil, ejet af en person der ikke har mere indflydelse på situationen (Stemmeret) end jeg selv (Terroristen)- Og sætte ild til den. INGEN mening.
Det er terrorisme på et ganske fornuftigt plan og burde straffes sådan.
Ligeledes at man kaster med brosten og des lignende, tingene dræber ganske simpelt hvis de rammer en person ordentligt - Det ville være en køn historie at få...

Der findes INGEN undskyldning for at gå amok på den måde, og ligeledes vil jeg ikke på noget tidspunkt bebrejde politiet i at udøve den vold der skal til, og til tider gerne mere endnu til folk der ikke PROMTE flytter sig når der bliver givet bare den mindste hentydning. Hvis de gjorde som politiet sagde, så ville ingen fucking forældregrupper mod politivold kunne have noget eksistensgrundlag i de her situationer.

Hvor kunne det være fedt, hvis man fik muligheden for at snakke med de idioter der gør det, og så spørge dem om hvordan de kan retfærdigøre at fjerne en tilfældig persons bil, fordi at de har fået fjernet "deres" ejendom. Det er jo ikke bare dobbeltmoralsk, det er meget mere...

Sorry, jeg havde lige brug for at ytre mig lidt ;)
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 Aero 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1963, Saab 96 TT 1962, Saab 92 1955
Gæ
Gæst

3. mar 2007, 03:42

Kender en del personer indenfor politiet og har selv arbejdet indenfor militæret,det er ikke sjovt at arbejde der i øjeblikket.De forsøger at hjælpe der hvor de kan,men en del er ikke til at nå!!!!!!! Taladega
mindblower
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

3. mar 2007, 08:19

:?:
Senest rettet af mindblower 8. sep 2008, 16:27, rettet i alt 2 gange.
rene
SAAB-PSYCHO

3. mar 2007, 08:32

Gad vide om københavns kommune har en interesse i ikke at få stoppet balladen...det er sørgeligt at se det danske politi være mere eller mindre passive mens folk smadrer og brænder andres ting...

Edit:
Mindblower..

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke ved hvon det kunne gå til...men tak for påmindelsen...resten af indlæget kommer herefter..

SAAB... :lol:
Senest rettet af rene 3. mar 2007, 12:05, rettet i alt 1 gang.
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

3. mar 2007, 09:14

Meget grimt kan og skal siges om det der forgår - og ja mange af dem er nogle stakler, med nogle uduelige forældre...

MEN, der findes ingen undskyldninger for det de fortager sig, og da slet ikke afbrænding af en SAAB. Klubben burde tilbyde politiet en SAAB med en vandkanon på taget!

Dertil burde forældrene gøres ansvarlige for for deres børns handlinger mellem kl. 22.00 og 7.00. Deres forældre magter tilsyneladende ikke opgave, og skulle have et klip i deres forældrekørekort.

Dertil burde politikerne stoppe deres politiske dobbeltmoralske ævl og sørge for at de børn får en ordentlig tilværelse og en god skolegang. Hvis man laver en social Lomborg op problemstillingen, hvad koster så mest?
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
Strandfelt
SUPER SAAB FREAK

3. mar 2007, 09:16

Ikke man kan få et sprinkleranlæg til en SAAB :D
Nu uden Saab......
Strandfelt
SUPER SAAB FREAK

3. mar 2007, 09:20

Ups, jeg mente: Kan man ikke..... ?
Nu uden Saab......
Brugeravatar
Edwins
100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!
Kontakt:

3. mar 2007, 09:56

Ild i en SAAB er ikke særligt sjovt. For maange år siden, da jeg var lærling, observerede jeg at benzinslangen på min '63 Trubbnos var rådden i enderne. Så jeg tog den af og tog den med ind på det bagværksted hvor jeg færdedes for at klippe det rådne af enderne. Det gjorde jeg og lagde en skruetrækker til spændebåndene ved siden af slangen. Så var det bare at tage slangen med ud og genmontere den, når tiden til at køre hjem kom.

Benzinpumpen på sådan en fætter er en SU membranpumpe som sidder på skærmsiden i motorrummet, med slangestutsen pegende indad mod motoren. Når man sætter tænding på, pumper den lystigt, gada-gunk, gada-gunk.

Jeg sætter mig ind i bilen og starter den. Benzinslangen ligger inde på filebænken. Jeg får bakket ud, så går bilen i stå. Reflektorisk vrider man nøglen. Der står en sol af gnister omkring kommutatoren i starteren og motoren er overpisset af benzin.

Der ruller nu tyk, fed, sort totaktsrøg ud af forhjulsbuerne, det er endnu ikke gået op for geniet at han har glemt at genmontere benzinslangen.

Jeg åbner nu hjelmen, som er hænglet fortil. Da jeg løfter hjelmen ved forruden slikker der gigantiske flammer op ad forruden. Jeg smækker den i igen og løber ned af parkeringspladsen, hvor kollegerne også er ved at sætte sig ind i deres biler. Kursen er hangaren hvor der står kornfede kulsyreslukkere allevegne. Jeg råber: "Der er ild i min bil!" mens jeg løber dernedad.

En lynhurtig kollega flår sin pulverslukker ud under forsædet og jeg løber med tilbage og åbner hjelmen og han tømmer slukkeren ned i motorrummet og får hurtigt tæmmet flammerne. Der skal også skydes ned under bilen, da asfalten under den også brænder.

Slanger og ledninger er brændt af i motorrummet. Jeg genmonterer benzinslangen og kører hjem, ganske rystet. Endnu et minuts flammer, og bilen havde været overtændt med ild i rustbeskyttelsen osv.
Det var en rigtigt grimmer oplevelse. :shock:

Når man nu ved hvordan det koger på Nørrebro, forstår jeg ikke at folk ikke kører deres biler væk fra brændpunktet, om de så skal gå 1½ km tilbage igen. Politiet havde jo rådet folk til at fjerne deres biler. :?
En rigtig bil har langsliggende motor.

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Med lem nr. 262
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

3. mar 2007, 10:56

mindblower skrev:hvor er det godt i har bragt ordet Saab ind i teksten, så kan i godt få lov til at sige alle mulige grimme ting om de stakkels mishandlede mindreårige forældresvigtede børn, der er nødt til at smide sten og lege pyromaner. jeg synes i skulle starte en indsamling og støtte dem i stedet for. ham med saab´har vel så mange penge, at han kan købe en ny.
Det jeg læser der er egentlig, at hvis man bare skaber sig nok - Så skal man få sin vilje.
Jeg havde personligt intet imod de kære unge mennesker som tilknytter sig det omtalte hus, INDTIL de begyndte at stille urimelige krav, og ikke mindst indtil det sekund de gik ud og ødelagde tilfældige ting. Men jeg har bare svært ved at se nogen logisk grund til at DE som en lille gruppe af unge mennesker, skal have et hus gratis, når alle andre selv skal betale deres. Hvis jeg vil have et hus hvor jeg kan mødes med mine venner og drikke cola, høre høj musik og opføre mig som jeg har lyst til, så tvivler jeg stærkt på at min kommune uden videre vil lægge et hus til.
Men fra at jeg før egentlig ville være ligeglad med om de fik huset, et andet hus (Som de jo så ikke vil have...) eller hvad der skete, så er det nu ganske simpelt en principsag for mig at de fortjener at få noget som helst efter den opførsel. At man går amok skal IKKE belønnes med at man får kagen.
Jeg kan ikke se hvordan deres situation kan være en undskyldning for at smadre tilfældige folks ejendom, og ikke mindst nu et par skoler!

Ang. Ham med saaben som har så mange penge (Hvilket der jo bestemt ikke er sikkerhed for), hvorfor fanden skal det være tilladt at ødelægge andre folks ejendom bare fordi at de har råd til at have det de har? Det kunne tænkes at han var på arbejde imens de andre lå på en sofa i et hus de ikke selv ejede :D
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

3. mar 2007, 11:53

... og så længe man opføre sig som DE gør,så skal DE heller ikke regne med at de nogensinde får råd til at købe en ny SAAB... og de vil heller ikke være værdige til at køre i en...
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
mindblower

3. mar 2007, 13:12

:!:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:04, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Elswing
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

3. mar 2007, 13:46

det er sjovt at bemærke at jo længere væk man bor fra begivenhederne i kBH, des mere skinger tone....
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04
Brugeravatar
Jake
EXTREME SAAB FREAK

3. mar 2007, 13:48

Husk nu at det langt fra er alle brugere af ungdomshuset der laver de omtalte ting. Har selv været aktiv bruger af ungdomshuset da jeg var yngre, og det er altså de færreste og ikke mindst hardcore autonome der forårsager den værste ballade. At dømme alle brugere af ungdomshuset som ballademagere, svarer til at sige at alle indvandre er kriminelle og alle jyder er bonderøve. Samtidig tvivler jeg på de færreste overhovedet reelt set ved hvad der egentlig foregik i ungdomshuset. Den vold og ødelæggelse man ser på gaden har jeg svært ved at identificere med de værdier ungdomshuset tilførte for de unge. Mange unge autonome benytter blot ungdomshusets lukning som undskyldning for optøjer og vold.
Copper
SUPER SAAB FREAK

3. mar 2007, 14:15

Hej alle

Nu er det vist min tur til at komme med noget til bålet, så at sige. Som politibetjent ser jeg det hele fra en lidt anden kant. Men alligevel, så er jeg ovenud enig med Jake og må dermed afvise, at det er alle de unge der kører med på legen. Jeg er langtfra den eneste betjent der ser sådan på sagen. Desværre er der masser af utilpassede elementer fra resten af København, herunder unge indvandrere og folk iøvrigt uden tilknytningsforhold til "Ungeren", der betragter det som en mulighed for at få afløb for deres vrede. Har hele tiden ment, at Ungdomshuset skulle flytte ud, da dette ville være i tråd med spillets regler. Desuden har der i lang tid været hærværk forbundet med Ungdomshusets mere utilpassede brugere. Desværre går det så ud over de mange, at nogle få "tagger" og øver hærværk i området.

Jeg så lige billederne fra 9-3'eren der var blevet brændt af. Stakkel :cry:
Fear not the speed; fear the guy behind the wheel....
mindblower

3. mar 2007, 16:20

:!:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:01, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Copper
SUPER SAAB FREAK

3. mar 2007, 16:43

Ja, man må vel svare på tiltale....

Anders! Du bør enten læse op på tidligerer indlæg, eller huske korrekt, inden du refererer til dem. Det jeg skrev i det indlæg du refererer til, var, at jeg ikke var indenfor færdselspolitiet. Pointen med uforenligheden var jo netop med den direkte reference til færdselspolitiet. Jeg synes det iøvrigt fremgik ret tydeligt, at jeg er politibetjent.

Så kan du så tage den derfra!

En anden gang må du lige tænke dig om en ekstra gang, før du retter skytset mod andre. Synes altså ikke det var særlig heldigt - Det sænker niveauet på sitet!

Iøvrigt, skulle det give anledning til ubehag, at der på sitet er politifolk, så giv endelig lyd. I så fald er det ikke et site jeg ønsker at være en del af.
Når jeg skriver dette, er det med reference til Anders' nævnte "advarsel" til de øvrige brugere af sitet. Jeg er her fordi jeg er Saabentusiast - hvis jeg kan bidrage med faglig viden til de diskussioner der i ny og næ er oppe, gør jeg gerne det. Derudover er jeg hér som en privatperson ligesom I andre....

Mvh
Christian
Senest rettet af Copper 3. mar 2007, 16:55, rettet i alt 1 gang.
Fear not the speed; fear the guy behind the wheel....
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

3. mar 2007, 16:49

Det er vel OK at være politimand, så længe man hyler som de ulve man er iblandt.

Husker i gamle dage, hvor festerne gik højt og der blev brugt ting og sager udover øl og spiritus. Det så vores ven politimanden ikke. Han brugte ikke selv noget, men kommenterede ikke hvad han så. Eneste mishagsytring jeg nogensinde oplevede til en fest, var da vi skød med M75 riffel på gårdspladsen. Det var ikke det ulovlige ved våbnet, men at sådan en flok fulde skiderikker let kunne komme til skade med sådan en fætter. :shock:

Copper, jeg er endnu ikke medlem, men for mit vedkommende er du hjerteligt velkommen. :wink:

Med lem nr. 262
mindblower

3. mar 2007, 16:54

:?:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 19:01, rettet i alt 1 gang.
rene
SAAB-PSYCHO

3. mar 2007, 17:34

At de normale unge brugere af huset ikke kunne holde ballademagerne væk, viser bare klokkeklart at de ikke skal have et sted med selvstyre... :idea:
Det er muligt at tonen bliver endnu mere skinger jo længere man kommer væk fra nørrebro...nu har jeg selv boet så tilpas tæt på ungdomshuset så man ikke kunne undgå at se deres vandalisering og ligegyldighed for ALT hvad der hedder samfundsnormer og andres ting så jeg vil ha lov at mene de skulle gøres fredsløse...så ku vi se hvor længe de havde lyst til at te sig som de gør... :wink:

Og syns da copper, og alle andre betjente for den sags skyld, skal ha lov at bruge dette forum...om de bruger det til det ene eller andet er for mig underordnet da jeg alligevel har den holdning at de går for meget efter den alm borger og for lidt efter de kriminelle...og det var så ikke myntet specielt på copper, da der stadig findes gode betjente..men jeg syns at de magtsyge idioter bliver flere og flere... :(
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Edwins
Kontakt:

3. mar 2007, 17:55

Jeg har aldrig haft en dårlig oplevelse med en politibetjent. Det er flinke og høflige folk, som godt ved at de repræsenterer Staten. Og iøvrigt er det sådan, at som man råber i skoven får man svar.

Herinde vrimler det med tunede SAAB'er som har langt mere effekt end de er registreret som. Der findes sågar også en nød som ikke er blevet voksen, som fiser rundt på tunede veteranknallerter.

Mindblower, en tilståelse er en underskrevet ting. De floskler som en mytoman fantast slynger om sig med, kan ikke tages for gode varer, medmindre de findes bevist. :wink:

Med lem nr. 262
René-Jørgensen
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

3. mar 2007, 18:54

En lille kommentar til at jo længere væk man bor jo mere skinger bliver tonen ;)
Om der er noget om det skal jeg ikke kunne sige, men ligemeget om det var i KBH, Odense eller midt i Herning bymidte ville jeg da være mindst lige så skeptisk ved situationen.
Udover det så er det for mit vedkomne egentlig ligegyldigt om det er ungdomshuset eller andre delvist organiserede unge - Når man opfører sig sådan, så har man sq et seriøst problem oppe i hovedet.

Ingen af de problembørn er så meget som en lille skade på en politimand værd. Sorry, men har sq større respekt for folk der passer et arbejde og kan opføre sig ordentligt.
www.SaabMuseum.dk
Saab 9-5 Aero 2011, Saab 9-3 Aero 2001, Saab(-Lancia) 600 1985, Saab 900 T16 Aero 1984, Saab 900 T8 1979, Saab Sonett 2 TT 1967, Saab 96 TT 1966, Saab 96 Sport 1963, Saab 96 TT 1962, Saab 92 1955
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

3. mar 2007, 19:13

jeg skulle have lidt gratis is hos ParadIS på Nørrebro og på vejen tog jeg nogle billeder med min fon

Billede
Billede
Billede

spændende at se at der er MEGET tyk metalrør der afstiver karroseriet :)
Brugeravatar
FlorianAreiter
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

3. mar 2007, 19:32

Det ser sq trist ud, sådan noget lort. :evil:
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!

tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

3. mar 2007, 23:15

øv øv en 9-3 Sports Combi. Fred være med den.......

Håbe for ejeren at den erunder 1 år gammel såhan kan få en sprit ny af forsikringen
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

3. mar 2007, 23:35

kunne det ikke være en god forretning at købe denne udbrandte bil for en slik og bygge den op fra en importeret donorbil?
fælgene kan sikkert oss' poleres op :P
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
Brugeravatar
Saabine
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

4. mar 2007, 01:15

Så godt den stakkels mand i TV-avisen stå med sin nu temmelige ubrugelige nøgle... Han prøvede at tage det med højt humør, men det var sgu bare et trist syn... :cry:
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Billede

Savner de gode gamle SAAB-tider..
rene
SAAB-PSYCHO

4. mar 2007, 03:48

Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Elswing
EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

4. mar 2007, 11:49

har I lagt mærke til at man på billederne af den udbrandte SAAB 93 sports wagon, kan se at der faktisk kun er opel tilbage
9k cse 2.3t/97 + NG9-3 cab.04
DennisR
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

17. mar 2007, 17:02

Amen, hvad for folk til sådan noget?
De burde virkelig have en ordenlig røvfuld, og lidt til.

Tilbage til "Off Topic !!!"