Banner cycler

Konkurrencer her på siden??

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
hmg
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Konkurrencer her på siden??

17. apr 2007, 18:44

Har et forslag til et nyt initiativ her på siden. Kunne det ikke være sjovt med en konkurrence blandt brugerne af SKD side? Konkurrencen - eller rettere konkurrencerne - skulle omhandle brugernes egne biler. Man kunne forestille sig kategorier som:

- Flotteste: OG900, NG900, OG9-3, NG9-3 etc.
Sekundære kategorier kunne eksempelvis være flotteste motorum e.lign., hvis der er stemning for alternative kategorier.

På denne måde kunne man se brugernes biler i stedet for kun at læse om dem her på siden, hvis brugerne har spørgsmål relateret til bilerne. Afstemningen indenfor de respektive kategorier skulle selvfølgelig foretages af brugerne af siden.

På denne måde ville man kunne kåre fx. Danmarks flotteste OG9-3 Anno 2007! Præmien kunne eksempelvis være en nummerpladeramme med teksten "Danmarks flotteste SAAB 9-3 Anno 2007" (hvis der skal være en præmie).

Praktisk kunne det foregå ved, at der blev oprette en sektion her på siden kaldet "Konkurrence 2007". Indenfor denne sektion oprettes kategorierne (ex. OG9-3, NG9-3 etc.). Brugerne af siden kan derefter uploade et billede eller to af deres egen bil under den respektive kategori. Tilmeldingsfristen kunne være 14 dage e.lign.. Herefter er der mulighed for afstemning via afstemningssystemet her på siden.

Ved ikke om det er en brugbar idé, men personligt synes jeg, at det kunne være en sjov måde at se hinandens biler på, samt se om man kan vinde titel "Danmarks flotteste SAAB Anno 2007"! (hvis der er en "Superkategori", hvor alle Saab-modeller dyster mod hinanden). :-D

-------------------------------------------
SAAB - Born From Jets....
Brugeravatar
Jakob-Jensen
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

17. apr 2007, 22:17

Hej Hmg

Vi har allerede den konkurence i klubben, årets Saab kåres hvert år under General forsamlings træffet. Vinderen får æren, vandre pokal og fine præmierer plus en artikel i klubblad.
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
Peter

18. apr 2007, 00:55

Det er sikkert mig der er mærkelig - det er efterhånden et kendt faktum - men det er mig en gåde at nogen overhovedet stiller op til sådan en konkurrence. Det bliver i hvert fald ikke mine biler der deltager, for de er brugsgenstande og ikke til pynt. Beklager, men jeg fatter det ikke - det er slet ikke dét der er formålet med hobbyen, for mig altså. Skønhedskonkurrencer for biler? Please....!
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

18. apr 2007, 08:16

Jeg ser ikke mine biler som en brugsgenstand, selvom jeg godt ved at de er til for at kører i.
Jeg ser mine biler som min hobby, og et helle fra chefen :D Alt hvad jeg laver ved mine biler laver jeg med hjertet, jeg overlader intet til tilfældighederne bare for at den kan kører. Men det er bare min holdning.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Jakob-Jensen

18. apr 2007, 09:10

Hej Peter

Nu er vores skønheds konkurence jo ikke noget du får presset ned i halsen med tvang. Så hvis du ikke ønsker at deltage i den så lader du da bare være med det. At nogle folk gerne vil lave deres bil fin og flot er jo deres valg, og jeg ved at vores konkurence er meget populær i klubben, da det er en stor ære at blive kåret af de menige medlemmer og ikke af en dommer jury....
My Turbo Turns Faster Than Yours
Brugeravatar
hf-eco-power
SAAB-MANIAC

18. apr 2007, 11:26

blot en indskydelse: Man må lade folk fuldstændig selv om, hvad de ønsker, og hvad de ikke ønsker! Det har man bare at respektere - punktum!

Jeg er dog heller ikke selv så meget til den slags, så jeg er langt hen ad vejen helt på linie med "Peter" i denne sag - jeg agter heller ikke at stille op i den slags "se-mig-og-hvad jeg kan-konkurrencer", men må dog erkende, at det er vildt imponerende at beskue ved givne lejligheder, hvad de rigtigt dygtige egentlig formår at lave ved deres biler - til tider er der s´gu nærmest tale om kunst!

Når det så er sagt, har jeg det selv sådan, at min bil er i brug 7 dage om ugen, den står (næsten) altid udenfor, har totalt set tilbagelagt mere end 350T km + det faktum, at jeg selv føler den største glæde ved den ved netop at bruge den - det er dér, nydelsen ligger! :D

Samtidig skal MIN bil også til hver en tid være præsentabel og velfungerende, sober og fornøjelig, så man kan altså sagtens kombinere de 2 ting - brugsgenstand/"nice" vogn!

Jeg har det i dén grad også sådan, at SAAB er og bliver min store hobby - nærmest en passion - hvilket indebærer, at alt hvad der bliver lavet på den, bliver lavet "med hjertet", så hermed en korrigering til "kaas", som giver udtryk for, at man ikke samtidig kan have en bil som en brugsgenstand og så have hjertet med, når der skal "skrues" i den - det kan sagtens lade sig gøre!!! :wink:

Blot min beskedne bidrag til emnet...

/Henrik
Brugeravatar
Peter

18. apr 2007, 13:18

Jakob-Jensen skrev:Hej Peter

Nu er vores skønheds konkurence jo ikke noget du får presset ned i halsen med tvang. Så hvis du ikke ønsker at deltage i den så lader du da bare være med det. At nogle folk gerne vil lave deres bil fin og flot er jo deres valg, og jeg ved at vores konkurence er meget populær i klubben, da det er en stor ære at blive kåret af de menige medlemmer og ikke af en dommer jury....

Kære søde rare Jakob,

Jeg tror du har læst mit indlæg med de forkerte briller på.

Jeg har ingen krav eller forventninger om at alle mennesker skal være ligesom jeg selv, eller mene det samme som mig. Indlægget var en rent personlig betragtning, og blev ikke forfattet med dét formål at genere nogen. Følgende må regnes for selvfølgeligt, synes jeg:

Man KAN godt tillade sig en undren over andres adfærd, når man i samme moment indrømmer sine egne særheder.

Man KAN godt synes at folk gør uforståelige ting, uden at man dermed synes de er dumme. Altså: Undren over andres adfærd indebærer ikke nødvendigvis misbilligelse.

Men måske er det bare mig der ikke fatter en skid. Hvem ved?
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

18. apr 2007, 19:38

Jeg savner meget den type folk her i klubben der gør noget ud af sin bil og ikke bare har den som brugsgenstand.
Det er rigtig fedt når vi er i sverige til træf og se en masse der virkelig går op i at skrue nogle fede SAABer sammen :twisted:

Jeg var engang til et lille træf i klubben et sted i det jydske og da jeg kom hjem kunne man se billeder fra træffet på hjemmesiden og et medlem af klubben skrev som kommentar til træffet at det var dejligt at se så mange fine biler. Men hvis jeg skal være helt ærlig så var der faktisk ikke særlig mange fine biler :cry: Bare en lille ting som at vaske sin bil var der folk der ikke kunne tage sig sammen til.

Håber der kommer flere folk i klubben af den tybe der gøre noget ud af sin bil, det er jo nok også det den fine vandre pokal man kan vinde æren af, til det årlige generalforsamling skal være med til, at få folk igang med at skruet og pusset sin vogn op.

Her er der lidt godt at se på :wink: Billeder jeg har taget til træf i sverige. Gid der var ligesår mange fede/flotte SAABer i DK og ikke bare nogle kedelige rustne uvaskede eksemplarer.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
mindblower

18. apr 2007, 20:22

:?:
Senest rettet af mindblower 7. sep 2008, 18:30, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
Brugeravatar
Solgaard
Kontakt:

18. apr 2007, 22:09

Til mindblower : SAABen kan vel ikke gøre for hvis dens ejer ikke selv kan lave den, så må man jo få andre til det der kan :wink:
Der skal også være plads til alle både helt originale SAABer ombygged, styled og tømmerlærlingens halv trætte SAAB som har en plet her og der. Men savner bare at se nogle flere der holder deres SAAB fin og flot som den er eller pifter den op og sætter sit personlige præg på vognen. Der er mange andre bilklubber hvor standarten er meget højere end SKD og det er synd for SAAB er en rigtig fed vogn.

Ps. mindblower jeg var desvære ikke til træf i Horsens da jeg ikke viste at der havde været et træf der. Det eksempel med træffet jeg nævnte blev holdt sidste år.
Billede

Mine SAAB billeder mm: http://solgaard.ljbk.dk/
Brugeravatar
Jensen
Administrator

18. apr 2007, 22:37

Det kan da umuligt være mig du hentyder til Solgaard, du ved da at min bil blev vasket lige før GF sidste år, og det holder endnu ;)
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99

Tilbage til "Off Topic !!!"