Ka' ikke la' være med at berette om den gang en tilsvarende udstilling af et par biler i Arlanda lufthavn i ca. 1987 fik væsentlig indflydelse på mit efterfølgende liv på 4 hjul...
Det var en SAAB 9000 - vistnok knaldrød - og en Audi 100 Avant. Begge lige umulige at komme i nærheden af, for en ung mand i offentlig ansættelse. (Så godt lønner de heller ikke i DR..)
Men ikke desto mindre faldt jeg over præcis samme Audi i min mekanikers vaskehal i Birkerød kort tid efter! Det var dengang der fandtes aldeles glimrende små værksteder i forbindelse med servicestationer - og dette var altså den lokale Shell-tank.
Nu får man ikke service mere, kun købmandsvarer. Den gang kørte jeg i en ældre Passat - og før den i SAAB 96V4/68 - som omtalte mekaniker passede godt på. men nu ville han forlade mekanikken og være taxamand - og det skulle så være i Audien!
"Den vil jeg gerne overtage når den er frikørt!" sagde jeg - og sådan blev det! Den har nu rundet de 650.000 og blev synet i sidste uge med bemærkningen: Nye viskerblade!
Men hvad så med den der røde SAAB 9000? Ja, Audien er jo ikke topmoderne mere, fungerer snarere som "pakæsel," som Edwin så rammende beskrev sin, - så fruen begyndte at tale om aircon, og om at det ku' være rart at tøjet ikke blev snavset til, når man steg ud og ind...
Og SÅ var det lige jeg faldt over min anden gamle kærlighed på nettet, den knap så røde bordelfarvede...
Summa summarum: Det endte altså med at blive til begge biler fra Arlanda - med mange års forsinkelse, men i ca. samme årgang som dengang, og til noget andre priser....
Pas på lufthavnsudstillinger! De kan påvirke for life...
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)