Hej Nicolai
Som sagt som gjort en hi-fi tråd er oprettet under off-topic. Britisk hi-fi er nu det bedste, og heldigvis laver de grej i mange forskellige prisklasser. Nu er jeg Linn mand og har været det længe, men når det så er sagt så har REGA P3 en særlig lyd og sammen med Arcam på et sæt Royd højttalere, ja så er der GUF for få penge. Når du er en heftig REGA mand, så skal du da købe mit sorte Rega kabel by Klotz.
Jeg har overtaget min fars gamle 9K slider, jeg synes det er svært at opdrive en 9K aero især når den gerne må være >93.
En 2,3 sugemotor lyder nu helt godt, når den får lidt bank!
Vi snakkes
PeterL
britisk Hi-fi
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

det lyder jo som om de kan andet end rolls royce og jaguar de englændere.. !
så indtil videre må jeg jo nøjes med min Luxman L-430 (class A) og min vinylfræser Thorens TD160 med Orthofon Moving Coil PU.
Det eneste UK jeg har er højttalerne, 2 Gale30 + Gale Subwoofer...
så indtil videre må jeg jo nøjes med min Luxman L-430 (class A) og min vinylfræser Thorens TD160 med Orthofon Moving Coil PU.
Det eneste UK jeg har er højttalerne, 2 Gale30 + Gale Subwoofer...
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- tono
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
NEJ NEJ NEJ - en SAAB kører lytter selvklart til: http://www.carlssonplanet.com/index.php?lang=sv dog drevet af en ROTEL !!
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
- Edwins
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

- Kontakt:
Udover Rega'en og Arcam'en, havde jeg i gamle dage et par B & W (ikke Burmeister & Wain, men Bowers & Wilkins) DM 601'ere. Jeg syntes de var for tungtdrevne (høj driftseffekt), så de blev byttet ud med James B. Lansing L 300 Studio Monitors (rabalderhøjttalere) Den 15" bas fik tænderne til at rasle ud og Boneloc'en til at løsne sig og diskantkrystallerne lavede små fine kapillare snitsår i trommehinderne.
Ingen øvre effektgrænse..

Da den langhårede fik magt nok, fik hun sin vilje, og disse 66 kg. tunge højttalere står nu hos storebror, som er ungkarl.
Der kommer aldrig igen så fed vellyd i mit hus, som i de 4 år jeg boede her alene. Der kunne man også starte slågræsseren inde i stuen, for at få gang i festen og køre på knallert helt ude fra badeværelset, gennem gang og stue, ud på terrassen, udover kanten og lande i græsplænen.
I værkstedet er der s'føli B & O. Den samme Beomaster 900 K, som min far kom hjem med i Godthåb, Grønland i 1965 og så sagde : Så drenge, nu skal i fanme høre steræo..

Verdens første fuldtransistoriserede stereoradio
Ingen øvre effektgrænse..

Da den langhårede fik magt nok, fik hun sin vilje, og disse 66 kg. tunge højttalere står nu hos storebror, som er ungkarl.
Der kommer aldrig igen så fed vellyd i mit hus, som i de 4 år jeg boede her alene. Der kunne man også starte slågræsseren inde i stuen, for at få gang i festen og køre på knallert helt ude fra badeværelset, gennem gang og stue, ud på terrassen, udover kanten og lande i græsplænen.
I værkstedet er der s'føli B & O. Den samme Beomaster 900 K, som min far kom hjem med i Godthåb, Grønland i 1965 og så sagde : Så drenge, nu skal i fanme høre steræo..

Verdens første fuldtransistoriserede stereoradio
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Nicolai
- SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST
Ok, jeg har også haft min tid med disko-lyd. Kæmpestore hjemmebyggede bagladehorn med 15" enheder og Beyma bullitt diskanter der kunne høres 50 m væk fra mine forældres hus.
Forstærkere på 300W og blæserkøling var det helt store dengang det bare ikke kunne blive højt nok.
Men nu er det bare hifi, og helst britisk. Jeg mister dog aldrig mit hjerte til Linn (undskyld PeterL), for jeg har aldrig hørt et Linn setup der kan begejstre og snige sig under huden på en. Scalahifi i Århus lavede en demo på et af deres større Linn setups for mig engang, og de blev lidt blege i hovederne da jeg måtte erkende at det hverken lyd spændende eller naturligt.
Jeg er til Sugden - og i øjeblikket har jeg et kult ONIX OA21 + SOAP sæt stående. Det lyder som rør.
Vh Nicolai
Forstærkere på 300W og blæserkøling var det helt store dengang det bare ikke kunne blive højt nok.
Men nu er det bare hifi, og helst britisk. Jeg mister dog aldrig mit hjerte til Linn (undskyld PeterL), for jeg har aldrig hørt et Linn setup der kan begejstre og snige sig under huden på en. Scalahifi i Århus lavede en demo på et af deres større Linn setups for mig engang, og de blev lidt blege i hovederne da jeg måtte erkende at det hverken lyd spændende eller naturligt.
Jeg er til Sugden - og i øjeblikket har jeg et kult ONIX OA21 + SOAP sæt stående. Det lyder som rør.
Vh Nicolai
9-3X TTID4 180HK 2011
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
9000 CSE 2.3T A50 Aut. 1997
900 Aero LPT 1993
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Sådan en Beomaster 900 står der i i køkkenet hjemme hos mig. Endda med indbygget stereodekoder! Denne dekoder var ikke standard, så langt de fleste Beomastere fra 60'erne er faktisk kun FM mono, med mindre man ofrede en arm på at få monteret en "multiplex-dekoder til stereomodtagelse", som det hed dengang. I øvrigt sendte Danmarks Radio ikke i stereo før 1967/-68...
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- Edwins

- Kontakt:
Ikke desto mindre konstaterede min far ikke lang tid efter, at radioen ikke kunne modtage stereo, kun spille grammo og båndoptager i stereo.
Så året efter kom han hjem med Beomaster 1400 K og storebror fik 900'eren.

Da jeg så selv fik 900'eren senere, satte jeg selv dekoder i den, det er jo plug-and-play. Instruktion her:

Denne 1400 stod i min stue, indtil for ½ år siden, hvor hun (igen) gik amok og købte dette B&O med døre som åbner sig og store flade speakers på væggene.
Alt mit fede grej er pakket ned, det fortyder jeg.
Så året efter kom han hjem med Beomaster 1400 K og storebror fik 900'eren.

Da jeg så selv fik 900'eren senere, satte jeg selv dekoder i den, det er jo plug-and-play. Instruktion her:

Denne 1400 stod i min stue, indtil for ½ år siden, hvor hun (igen) gik amok og købte dette B&O med døre som åbner sig og store flade speakers på væggene.
Alt mit fede grej er pakket ned, det fortyder jeg.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- RuneSM
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Det eneste jeg har er en eller anden... Whatever Sony surround forstærker, 2 et-eller-andet små sonyhøjtalere og 2 hvad-nu-end-det-er små jvc højtalere i bag. Gi' mig god lyd også!
Edwins - må sige at jeg grinte lidt da jeg læste det med slågræsseren og knallerten
Edwins - må sige at jeg grinte lidt da jeg læste det med slågræsseren og knallerten
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
- Edwins

- Kontakt:
Ak ja, ungkarletiden var som den søde søvn.
Ægteskabet var som vækkeurets ringen..
Rune, vil du have musikalsk flødeskum i ørerne må du veksle nogle gode Danske kr. til Britiske Pund.
Har da også et par Gamma højttalere i den lille garage, som er bedst til at spille Engelske melodier..
Ægteskabet var som vækkeurets ringen..
Rune, vil du have musikalsk flødeskum i ørerne må du veksle nogle gode Danske kr. til Britiske Pund.
Har da også et par Gamma højttalere i den lille garage, som er bedst til at spille Engelske melodier..
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- PeterL
- SAAB FREAK
Blot man er tilfreds med lyden der kommer ud af højttalerne, så er det lige meget om det hedder Arcam, ONIX, ION, Linn, Naim osv. Men er man til musik og sætter pris på det, så skylder man sig selv at lytte til forskellige systemer og finde det system der lyder bedst i ens egen øre - og ikke hvad forhandleren synes er bedst. Af samme grund er der her i forummet både tilhængere af OG/NG900, 9-5, 9-3, 99, 9K osv. Det drejser sig om at vælge det man selv synes er bedst.......Når det så er sagt så er jeg mest til vinyl, selvom CD-skiven er yderst praktisk. Dog er CD jeg lytter til i 9K'eren
PeterL
PeterL