Banner cycler

hvad er den værd?

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Lethos
SAAB FREAK

hvad er den værd?

7. jun 2007, 01:08

For cirka 6 måneder siden blev jeg den heldige ejer af en saab 900 t16 fra 1991. Jeg går så småt og overvejer om jeg måske skal skille mig af med den. Jeg håber lidt på at i kloge hoveder herinde kan gi mig en ide om hvad den muligvis skal koste....
Kort om bilen:

Mørke blå.
turbo 16v 160hk
Lige rundet 300.000km
5 dørs
El-ruder
15" aero fælge
servostyring
fartpilot (defekt)
Aircon (bliver lavet snarest)
Elektrisk motorvarmer (har aldrig prøvet den, ved ikke om det virker)
Anhænger træk (er desværre ikke i super god stand)
Nye forhjuls lejer
Nye bærerkugler
2x nye bagcaliber + nye skiver og kloser hele vejen rundt
Synet for 6 månder siden (skiftet 2xbremse slanger ved den lejlighed)
Har fuld service bog fra tidligere ejer op til 290.000km
Har fået undervogns behandling 4-5 gang senest i 2004 har kvittering.

Det er ikke nogen ny bil og det kan ses, der mangler nogle lister og noget af højre forkofanger. Der er lidt rust i begge bagdører. Vil værer ærlig og sige at jeg har prøvet at få den tunet hos jakob jensen, men uden held. Den kører med standard ladetryk.

Måske for mange detajler men nu er det da skrevet ned, hvis jeg på et tidspunkt vil sælge den

Hilsen
Thomas
Senest rettet af Lethos 7. jun 2007, 23:39, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

7. jun 2007, 06:50

:roll: Den er sgu svær...
Umiddelbart går disse modeller jo til vidt forskellige priser alt efter hvordan bilen ser ud osv. - så jeg har set dem gå fra alt mellem 12000 hvor der kræves lidt rep og op på den anden side af en 20 - 25000. Jeg vil tro din ligger et eller andet sted i den sidste ende af skalaen.

jeg vil slet ikke gætte mere specifikt på din lige nu, da km. tallet vil skræmme folk der ikke er vant til saab og billeder også siger en del.

Hvis du vil kan du sende billeder af den til mig pv@vels-data.dk så skal jeg smide dem ind i tråden. Det vil nok give et bredere og bedre billede.
I øvrigt er en stor del af klubbens medlemmer pt. i Sverige til Saab festivitas, så andre kvalificerede gæt kan godt komme til at vente til ugen er omme.
Billede
Lethos
SAAB FREAK

7. jun 2007, 23:40

Det lyder ikke helt forkert, håber der er nogle flere der vil gi nogle kommentarer
Aresdk
SAAB-MANIAC

8. jun 2007, 00:02

Vil sige det kommer lidt an på hvem du sælger den til.. sådan en som mig er jo hysterisk med fejl og mangler og vil have prisen ned for det mindste da den mindste fejl ikke er godt nok til mig.

Andre herinde er ligeglade bare motor og chassis er iorden. At de så aldrig får lavet de fejl bilen har er jo med til, at holde omkostningerne nede.

Sådan er folk lidt forskellige.

Det som taler for din, er servicebog og de nye dele. Det som trækker ned er fartpilot mv der ikke virker og lister der mangler.

Vil overlade prissætningen til OG900 folket. Blot regn med, at du kan møde en der ikke vil give mere end 10000,- og dagen efter står der en klar med en check på 25kkr uden overhovedet, at have prøvet bilen.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.

Tilbage til "Off Topic !!!"