Banner cycler

lorte vejr og skod forsikring

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

trols
SAAB FREAK

lorte vejr og skod forsikring

17. jul 2007, 21:30

vil egentlig bare brokke mig:) efter det voldsomme møg vejr i silkeborg i nat hvor der kom hagl på størrelse med bordtennis bolde har min elskede 900 fået en håndfuld små buler i tag og hjelm. jeg ringer så til min forsikring(alm. brand) i håb om at få en smule ud af de 12.000 jeg smider hvert år for at ha den forsikret.
Men NEJ.. får i stedet at vide jeg selv må få det lavet med mindre det overstiger 7.500kr som er min selv risiko. Og vælger jeg at få forsikringen til at lave det skulle jeg være klar over jeg ville gå et bonus trin tilbage således min police ville lyde på 21.000 kr årligt!!! det jo fuldstændigt sindsyg :( reelt set kan det ikk gå for mig at melde en skade før den overstiger 16.500... dejligt at ha kasko:(

Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

17. jul 2007, 21:59

det er trælst, meeeeen det kan gøres lidt billigere:
bløde buler kan sagten bankes ud med en gummihammer
Aresdk
SAAB-MANIAC

17. jul 2007, 23:11

Troels ikke for, at være besse med blød hat her, men det er jo dig selv der har accepteret sådan en forsikring og det er jo meget normalt, at man stiger med mindre man har friskade og hvad det ellers hedder.

Du vidste vel på forhånd, at din selvrisiko var så høj samt, at det ville koste et par trin eller 10?

Ang. dine biler, hvor mange har du? Chipsaway og lign. lever af den slags så måske det kan betale sig, at prøve dem?
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

18. jul 2007, 11:41

Jo tak, det var rigtig lækker vejr.
Bor selv i Silkeborg og vågnede kl. 3 om natten ved at få et hagl i hovedet på størrelse med en 2 krone ( sover i kælderen med vindue åbent ).

Hvad angår forsikring så troede jeg de fleste vidste det nu efter sidste års skandale med haglvejr i italien hvor de var på størrelse med tennisbolde ( uden overdrivelse ). Folk fik smadret både biler og campingvogne.
Ingen forsikringer dækkede da det vist skal forsikres seperat som "naturkatastrofe" eller noget i den dur.

Chipsaway eller dentbusters tager en flade af gangen for 800 kr. inkl moms så vidt jeg husker. En flade defineret som værende f.eks. tag, eller en skærm.

Hvis du i øvrigt bor i Silkeborg, så har jeg da en øl eller cola i skabet ved lejlighed hvis det har interesse.
Billede
Brugeravatar
nsb
SAAB-PSYCHO

18. jul 2007, 13:25

Find dig et andet selskab du betaler alt for meget.

Jeg giver 3500 kr, selvrisiko 0 kr, skader giver ikke straf trin, glasordning, autohjælp etc.

Du kan jo lige så godt være selvforsikret (ansvar) til den pris - og du får jo ikke noget fra dem alligevel !!!
NSB

Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt 8)

Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm

9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
janh
SAAB NET NYBEGYNDER

18. jul 2007, 19:34

Alm. Brand er et skod firma. Har haft så dårlige oplevelser med dem at det er svært at skrive det her uden at blive rasende...
Du betaler alt for meget. Skift straks. Prøv evt. www.fdb-forsikring.dk de er på vej ind på forsikringsmarkedet med rimelige priser.

Vh Jan
skov
ULTRA SAAB FREAK

18. jul 2007, 20:58

har samme selvskab og er heller ikke enponeret men min kone er privat dagplejer og de er de eneste der laver den forsikring der dækker skader på børnene så jeg er lige som tvunget til at blive har forsøgt flere steder men uden held men det er et skod firma og de bruger også kilometer tælleren som det nye jeg er steget næsten 5000 kr om året da jeg køre 104 km på arbejde men det er de vist ikke de eneste der er startet på. så jeg sender lige Troels et klap på skulderen og vil bare sige find dig et andet selskab
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

18. jul 2007, 22:18

Jeg har lige snakket med bagboen idag..
Stort set alle biler i Silkeborg er skadede - Bilernes hus har vist omkring 500 skadede biler, Globus også en ordentlig sjat.
Jeg smuttede lige forbi et par forhandlere og kunne se de sprit nye biler stå fyldt med buler.
Det er sgu til at græde snot over..
Der er folk der har fået tid helt hen i uge 2 på at få lavet deres vogn, nogle forhandlere er ved at hente tyske pladesmede hjem..

"Konens" peugeot har i øvrigt også fået hammerlak. Min gamle golf er ikke nær så skadet men det kan da ses. Så må jeg lige høre forsikrings gribbene imorgen hvad de mener man skal bløde for det.

Måske er golfen totalskadet i givet fald den står på opretning og lak. Bagboen nævnte at Citroën snakkede om at man ikke kunne spartle taget eller rette det særlig nemt - så han skal vist have helt nyt tag på hans C5..

Freak storm :roll:
Billede
Aresdk
SAAB-MANIAC

18. jul 2007, 22:27

Det lyder godt nok som noget seriøst noget.. kunne være man skulle gøre plads i garagen til 9k'eren igen...
// Martin Johansen
trols
SAAB FREAK

19. jul 2007, 22:35

er glad for der nogen der føler med
mig:) vil se om ikk jeg kan finde et andet forsikrings selskab. er bare ikk nemt når man er 24 og kun har en bil at forsikre (ng900T). fandt desvære lige en bule mere i dag. så nu skal jeg os ha lakeret øverste del af vf dør:(
men tak for de gode råd og Vels det kunne da være hyggeligt med en øl engang:)
Aresdk
SAAB-MANIAC

19. jul 2007, 22:39

Så er der håb for dig med den alder - tag kontakt til Aros forsikring når du fylder 25. Jeg tør næsten godt love dig, at du ikke kan takke nej til deres tilbud :-)
// Martin Johansen
Brugeravatar
Johannesen
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

20. jul 2007, 15:41

Enig, Aros det virker. Penge uden pis burde være deres slogan. De betalte storte set det jeg mente min 9k Aero var værd og forsikringen steg efterfølgende ikke så meget som en 25 øre.
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

20. jul 2007, 17:43

Nå, så fik vi dommen :?
peugeot'en skal have nyt tag, ny hjelm og lakkes ( skade vurderet løseligt til mellem 25 og 30 Kilo ).
Golfen vil de rette og give ny hjelm, efterfølgende lak.

Jeg er dog ikke super tilfreds med at de siger de kun vil lakke halvdelen af Peugeot'en da den er gråmetal og stort set umulig at ramme.

Gad nok vide hvad man skal sige til dem for at få en hel-lakering så bilen bliver ligesom før igen.

Trols du kimer da bare 29264699 ....

I øvrigt ville Aros da jeg kiggede på dem sidste år kun have elitebillister ind for dermed at sikre deres fortsat lave pris. Men worth a shot!
Billede
Aresdk
SAAB-MANIAC

20. jul 2007, 19:22

Da jeg blev meldt ind for 2 år siden hos Aros ville de gerne have mig, selvom jeg ikke var elite, men nybegynder. I dag er jeg så elite (tricks tricks) og sidder lavere end jeg har kunne finde andre steder.
// Martin Johansen
rene
SAAB-PSYCHO

21. jul 2007, 00:04

Jeg har også forsikring i Aros...men det er altså ikke alle 9000turbo der kan forsikres helt billigt..afh af bilens værdi risikerer forsikringen at blive lidt dyrere...min er forsikret for en hel del mere end handelsværdien da jeg ikke vil nøjes med en standard 9000aero "i samme stand" hvis uheldet skulle være ude...jeg vil have en tilsvarende bil, og det får jeg ikke til alm udsalgspris...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Aresdk
SAAB-MANIAC

21. jul 2007, 00:30

rene, hvad er din forsikret for? Deres "grænser" er ret spredte så det er ikke sikkert du betaler mere selvom du har opgivet en højere værdi...
// Martin Johansen
rene
SAAB-PSYCHO

21. jul 2007, 00:41

Ca det dobbelte af handelsværdien...jeg kan vel spare mellem 500 og 1000kr ved at forsikre den til det prisleje de handles til...så skal jeg alligevel køre en del år for at spare de penge jeg har puttet i bilen...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
RolVer
SAAB NET NYBEGYNDER

13. aug 2007, 12:02

nsb skrev:Jeg giver 3500 kr, selvrisiko 0 kr, skader giver ikke straf trin, glasordning, autohjælp etc.
hej kan du fortelle mig hvilke forsikring du har? det lyder ok.

rolver

Tilbage til "Off Topic !!!"