22. aug 2007, 12:48
Så tusinde mange tak, Jan!
Denne rigtig-rigtigste af alle SAAB'er blev jo fremstillet fra 1960-64.
Måden at datere '63 og '64 modellerne fra de foregående, er bla. at SAAB logoet blev støbt ind i kølergrillen på de senere.
Der var jo påstande om at kølergrillen var lavet af hønsetråd. Så så det lidt mere prof. ud at have logoet i grillen, i stedet for mærket over grillen:
Her min '64, som jeg kørte i, i et par år. Den var så umanerligt plumrådden, at jeg måtte forstærke tårnene med vandrør, hvor galvaniseringen blev slebet af, der hvor de blev svejst fast i bilen.
Jeg kørte engang i et hul i vejen, under en opbremsning, på vej til et fly som skulle bringe mig på udestation. Jeg var ved at komme for sent, så der blev kørt til.
Rattet blev revet ud af hænderne på mig, men med stor anstrengelse kunne jeg stadigt styre ud til lufthavnen, jeg
måtte ikke misse dette fly, som jeg skulle lave check på når det landede på sin destination.
Det viste sig at højre øverste triangel var tæret/revet over.
Storebror var dengang kranluder i Falck, så han bragte den ud på farmen, hvor jeg havde værksted.
Der stod en gammel død V4, som jeg så stjal en triangel fra. Ahh, man havde kronede dage før de obligatoriske bilsyn..
Her er hun. RIP. Man ser logoet i grillen. Billedet er et scannet papirbillede fra 86-87, taget med et Russisk Zenith kamera:
Den viste nummerplade har således siddet på 3 Trubbnosar. Men det kan jo ikke bevises, det kan bare være endnu en af de mangfoldige flyvske påstande herfra.
Mvh. småforbryderen Edwins.
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262