Banner cycler

Fup breve på vej til virksomheder ( igen )

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

Fup breve på vej til virksomheder ( igen )

5. sep 2007, 10:29

Hej,

Til alle jer der sidder i en eller anden form for central rolle i det firma i arbejdet for eller evt. selv har, vil jeg lige advare imod et brev der kommer rundt med posten i disse dage.

Brevet kommer fra "Dansk Internet Register - for erhvervsdeltagere", og det er et skema der ser vældig officielt ud. Det drejer at få ajourført sine internet oplysninger og søgebegreber for sit website.

Dog er der intet andet i dette brev end at der med småt for neden står at man forpligter sig til at betale 958 Euro for en annonce.

Jeg har set det før og lignende eksemplarer. Krøl det sammen og smid det væk - det er FUP og der findes ikke noget sådant ud over DK Hostmaster der kræver oplysninger om ens domæne.

Andre breve jeg har set er f.eks. fra amerikanse domæne registre. Igen officielle og med fine diplomer.

/Vels

Billede
Brugeravatar
munkedal
ULTRA SAAB FREAK
Kontakt:

5. sep 2007, 11:32

Åhja, det er det samme firma der en gang om årer ringer op for netop at "bekræfte" ens firmaoplysninger.
- "Det forstår jeg ikke - jeg har bedt jer om at slette mig fra jeres register 3 år i træk nu! Så der er ikke noget at bekræfte.", svarer man så i overensstemmelse med sandheden.
- "Øhh nej du har ikke bedt om at blive slettet, for du står her.", svarer de så. Det er en eller anden stakkels person, som muligvis ikke er klar over, at det er et fupfirma, vedkommende arbejder for.

Men tak for tippet om, at de nu sender breve ud.

Hilsener
Lars
cabola
SUPER SAAB FREAK

Brug tricket med "Det bruger vi ikke"

5. sep 2007, 23:20

Det velkendte trick med "det bruger vi ikke" kan meget vel bruges her - når telefonsælgeren ringer og spørger til adresseoplysninger kan man f.eks. svare " vi bruger ikke adresseoplysninger her"....sælgeren kan f.eks. svare: "jamen hvad er jeres adresse - hvor bor I?"...svaret er: "det bruger vi ikke her - at bo noget sted - vi finder en ære i ikke at have et opholdssted for vores firmas aktiviteter men ene og alene eksisterere på baggrund af hvad der sker fra mund til mund"....o.s.v.

se evt. http://www.vibrugerikke.dk/ for yderligere gode tips!!
Brugeravatar
FruDyhr
SUPER SAAB FREAK

6. sep 2007, 11:18

Hej
Jeg modtag brevet i går...onsdag. Nederst i teksten står noget i retningen af 985 euro. Så man kan nemt få en faktura på halsen.
Der er også skrevet noget på bagsiden, så man kan ikke engang bruge det som kladdepapir...
Godt at dette forum også kan bruges til den slags.
/Mette
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

6. sep 2007, 12:47

Dejligt at vi får lagt det ud, så der ikke er nogen der hopper på den. Fik selv 2 breve i dag.

Tilbage til "Off Topic !!!"