Forslag : Ny vogn til min mor
Redaktør: Bestyrelsen
- Vels
- SAAB-MANIAC
Da min far desværre døde for 2 måneder siden, skal jeg havde fundet en lille konebil til min mor da hun ikke må beholde den invalidebil min far var blevet bevilget.
Saab har desværre ikke en model i størrelsen, og der er visse krav til den nye bil da min mor er en lille dame på ca. 1,60.
IKKE for stor
Ikke for lang i sædet ( har man korte ben kan man ikke bøje benene i et langt sæde )
Økonomisk
Driftsstabil
skal kunne have træk (udelukker f.eks. lupo)
Holde prisen bare nogenlunde
Prisleje : 80.000 - 130.000 ca
Jeg har selv tænkt Polo, Fabia eller Yaris - men jeg er ikke den mest velbevandrede i miniput bilernes verden så forslag modtages gerne inden vi skal ud og prøve nogen stykker.
Saab har desværre ikke en model i størrelsen, og der er visse krav til den nye bil da min mor er en lille dame på ca. 1,60.
IKKE for stor
Ikke for lang i sædet ( har man korte ben kan man ikke bøje benene i et langt sæde )
Økonomisk
Driftsstabil
skal kunne have træk (udelukker f.eks. lupo)
Holde prisen bare nogenlunde
Prisleje : 80.000 - 130.000 ca
Jeg har selv tænkt Polo, Fabia eller Yaris - men jeg er ikke den mest velbevandrede i miniput bilernes verden så forslag modtages gerne inden vi skal ud og prøve nogen stykker.

- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

boc her på forummet har en fiat punto diesel årg 2000 til salg.. og den er bare billig !!!! meget billig !!
han har mail bo@minila.dk
http://www.saabklubdanmark.dk/index.php ... pic&t=9304
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det kunne da være en mulig hed at smide hende ind i sådan en til et test drive da jeg mener hun selv skal tage beslutningen og så gemmer jeg mine holdninger og fordomme lidt væk.
I øvrigt manglerr der en detalje i det indlæg. Der står heller ikke hvor langt den har gået.
Som en opdatering til kravene syntes jeg heller den ikke den skal være ældre en max 2004 da den skal kunne holde nogen år uden den skal parkeres på værksted hele tiden.
I øvrigt manglerr der en detalje i det indlæg. Der står heller ikke hvor langt den har gået.
Som en opdatering til kravene syntes jeg heller den ikke den skal være ældre en max 2004 da den skal kunne holde nogen år uden den skal parkeres på værksted hele tiden.

- Karlsson
- ULTRA SAAB FREAK
Jeg ville forslå en Peugeot 107 1,4 deisel eller 1,0 benzin. de køre godt og sikker. Jeg arbejder selv på peugeot, og vi har ikke haft problemer med dem. og de er slet ikke så dyre. du og hvis du køber en ny ved en peugeot forhandler har du jo de 2års Reklations garnti... Det ville jeg sige var et godt køb. Kom til Peugeot herning ;D
Jeg ville forslå en Peugeot 107 1,4 deisel eller 1,0 benzin. de køre godt og sikker. Jeg arbejder selv på peugeot, og vi har ikke haft problemer med dem. og de er slet ikke så dyre. du og hvis du køber en ny ved en peugeot forhandler har du jo de 2års Reklations garnti... Det ville jeg sige var et godt køb. Kom til Peugeot herning ;D
Karlsson
Saab 99 2.0 GL Dobbelt karburator 1984
Saab 900s Turbo 1997
Saab 90 1986
Saab 99 2.0 GL Dobbelt karburator 1984
Saab 900s Turbo 1997
Saab 90 1986
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det tror jeg vi vil prøve, et testtur skader jo ikke.
"Konen" har dog en 206'er 16v med 110 heste - tror nok det er en XS'er med alcantar osv. Den kører sgu godt, men når jeg kigger værkstedsregningerne igennem og tænker på hvad jeg selv har brugt af tid på den blegner jeg lidt. Den er fra 2002 og der ligger værkstedregninger for over 50.000 kr (Det er minimum).
Det er lækkert at høre fra værkstedet hvad der ikke er problemer med, for jeg var begyndt at få holdningen at Peugoet er lavbudget plastic og blik der ikke holder. Jeg kan bl.a. nævne nye trækakseler 2 gange på 150.000 km - første gang før bilen have kørt 50.000.
Uanset kigger vi nok forbi og snupper en tur i sådan en svend hvis den ligger inden for prislejet. Tak for forslaget
Det tror jeg vi vil prøve, et testtur skader jo ikke.
"Konen" har dog en 206'er 16v med 110 heste - tror nok det er en XS'er med alcantar osv. Den kører sgu godt, men når jeg kigger værkstedsregningerne igennem og tænker på hvad jeg selv har brugt af tid på den blegner jeg lidt. Den er fra 2002 og der ligger værkstedregninger for over 50.000 kr (Det er minimum).
Det er lækkert at høre fra værkstedet hvad der ikke er problemer med, for jeg var begyndt at få holdningen at Peugoet er lavbudget plastic og blik der ikke holder. Jeg kan bl.a. nævne nye trækakseler 2 gange på 150.000 km - første gang før bilen have kørt 50.000.
Uanset kigger vi nok forbi og snupper en tur i sådan en svend hvis den ligger inden for prislejet. Tak for forslaget

- Vels
- SAAB-MANIAC
Jow tak, kan være den skal køres til Herning når den skal serviceres så. for Peugoet i Viby har jeg bustet i fejl de sidste 3 gange den har været på værksted. Det mest fatale var til service hvor der var krydset af at der var tjekket bremser og 2 dage senere klager hun over den larmer. Jeg gennemgår den og finder ud af at forbremserne er nede og køre på metallet. Da det var en fredag og bilen skulle bruges i weekenden, kørte jeg i arrigskab forbi mekonomen og hentede skriver og klodser - med efterfølgende skift i perlegruset, silende regn og lyset fra min bil til hjælp. Endvidere var gliderne defekte i den ene kaliber ( sjovt nok den der havde mest klods tilbage - go figure).
Jeg var frådende af arrigskab da vi kørte til peugeot for at spørge hvad faen fruen havde betalt 2600 kr for når der ikke var skiftet noget som helst ud over pærer som i øvrigt virkede ganske upåklageligt.
Spurgte dem i øvrigt om når de tjekkede bremser om de blot lyste igennem fælgen for at konstatere at der er en bremseskive inde bagved - svaret var ja. Rystende!
Senest lavede de "syns eftersyn" på vognen, men til syn sprang håndbremsekablerne - det kan man måske se igennem fingre med... meeen. Da vognen kommer retur med en regning på 1580 kr for udskiftning af kabler kan jeg se de har monteret det ene kabel for tæt på ankerpladen så der allerede er slidt hul i plastic ameringen.
Det er ikke bilens skyld det ved jeg... men for faen hvor er det svært at kigge på den uden at alle disse "uheldigheder" passerer i baghovedet.
I øvrigt er det ikke en S16. Den model hun har kom kun i 2002 men er samme maskine some S16.
Jeg var frådende af arrigskab da vi kørte til peugeot for at spørge hvad faen fruen havde betalt 2600 kr for når der ikke var skiftet noget som helst ud over pærer som i øvrigt virkede ganske upåklageligt.
Spurgte dem i øvrigt om når de tjekkede bremser om de blot lyste igennem fælgen for at konstatere at der er en bremseskive inde bagved - svaret var ja. Rystende!
Senest lavede de "syns eftersyn" på vognen, men til syn sprang håndbremsekablerne - det kan man måske se igennem fingre med... meeen. Da vognen kommer retur med en regning på 1580 kr for udskiftning af kabler kan jeg se de har monteret det ene kabel for tæt på ankerpladen så der allerede er slidt hul i plastic ameringen.
Det er ikke bilens skyld det ved jeg... men for faen hvor er det svært at kigge på den uden at alle disse "uheldigheder" passerer i baghovedet.
I øvrigt er det ikke en S16. Den model hun har kom kun i 2002 men er samme maskine some S16.

- boc
- EXTREME SAAB FREAK
MEN en ung frisørlærling hentede bilen i går. De næste 2 år vil man kunne se hende og Puntoen suse frem og tilbage mellem Dronninglund og Aalborg.
Bo
TAK til Dragen for at gøre lidt reklame for min fine Punto, som har kørt 205.000 km.dragedems skrev:boc her på forummet har en fiat punto diesel årg 2000 til salg.. og den er bare billig !!!! meget billig !!
Bo
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Vi købte en 107 her først på sommeren. Lige efter afgift nedsættelsen
Den kører fint og er super nem at parkerer. God loft højde og rimelige sæder.
Vores er en 4 D benzin i lux udgave, med bla. cruse control
Men ikke air con , det går nok bare i stykker med tiden
Vi fik den undervogne behandlet inden leveringen..
Den er købt kontant og til min kone. Kranen er ca 1.60 høj ( eller lav
) og hun kan meget nemt nå pedalerne og sædet kan køres langt nok frem.
Den er bælme billig i benzin, mellem 21-23 km/l uden problemer
MEN MEN der kan IKKE monteres træk på 107, C1 og "tohotaen"
Men nyt er nyt og med god garanti. Husk ca 4-6 md. leveringstid
Den kører fint og er super nem at parkerer. God loft højde og rimelige sæder.
Vores er en 4 D benzin i lux udgave, med bla. cruse control
Men ikke air con , det går nok bare i stykker med tiden
Vi fik den undervogne behandlet inden leveringen..
Den er købt kontant og til min kone. Kranen er ca 1.60 høj ( eller lav
Den er bælme billig i benzin, mellem 21-23 km/l uden problemer
MEN MEN der kan IKKE monteres træk på 107, C1 og "tohotaen"
Men nyt er nyt og med god garanti. Husk ca 4-6 md. leveringstid
- Edwins

- Kontakt:
Ahh, Vels, jeg tænker tilbage på min egen situation når jeg ser trådens overskrift: Ny bil til min mor:
Min mor var også en lang dame på 1.64. Hendes 10 år gamle Simca 1100 sprang et bremserør og jeg var på perlegrusniveau. Købte et sæt bremserør og kom ned under bilen: Jeg har ved Gud aldrig mødt en så gennemplumrådden bil, uanset hvor jeg stak i den med skruetrækkeren gik den igennem.
Gik ind og meddelte hende den meget graverende situation og at hun faktisk var grounded, og at hun skulle have en anden bil og det skulle være i går.
"Hvad skal jeg så have?" spurgte hun så. Meddelte at hun da selvklart skulle have en SAAB 96. "Sådan en mærkelig dråbeformet bil med smal kabine som du har, som lyder som en popcorn-gryde, med ratgear og alskens andre mærkværdigheder?" spurgte hun.
Jeg forklarede at den fandtes i en nyere version med en anden motor i, bedre bremser osv.
Nølende accepterede hun sin skæbne, hun måtte nok hellere følge mekanikerens råd. Fandt en nysynet '74 til hende, som så blev sendt til heloplakering.
Nøjj, hvor blev hun glad for den, da hun havde kørt i den i et par måneder. Hun brillerede udi friløbets kunst og kørte den, som havde hun selv lavet den. Efter en grim snevinter var hun endnu mere begejstret.
Hun kørte i den de næste 12 år, til hun blev syg og inkapaciteret, hvorefter hun forærede mig bilen, som jeg har endnu.
Det eneste nummer den lavede, hvilket også var nok, var at den krængede balanceakslens lejer ud og droppede lejerne ned i bundkarret, ved ca. 175.000. Takthjulene skred fra hinanden, og bilen gik i stå. Hun sagde at bilen havde rystet forfærdeligt i et par sekunder før den gik i stå.
En kollega, eks 96-ejer havde en spritny balanceaksel liggendes i fedtpapir. Den gamle var død, da dens søler havde kørt i det nøgne motorgods. Nye takthjul skulle jeg også bruge, da de blev smadret, da de skred fra hinanden.
Ford skulle have 2 kg. for disse hjul, da de var sonisk slebet sammen. Nix. Der stod et 96 V4 lig på gården hvor jeg nu havde værksted. Slog forkammerdækslet i stykker med en mukkert og tog hjulene fra den. Den fik også et nyt kølerpropellerleje, da det sang forfærdeligt i forkammerdækslet. Uheldet kostede hende 500 kr. i stumper, og en helvedes masse af min tid.
Sikken en historie der kom ud af Ny bil til min mor...
Billede fra min 32 års føsdag, hvor mor kørte i V4, jeg i TT:

Min mor var også en lang dame på 1.64. Hendes 10 år gamle Simca 1100 sprang et bremserør og jeg var på perlegrusniveau. Købte et sæt bremserør og kom ned under bilen: Jeg har ved Gud aldrig mødt en så gennemplumrådden bil, uanset hvor jeg stak i den med skruetrækkeren gik den igennem.
Gik ind og meddelte hende den meget graverende situation og at hun faktisk var grounded, og at hun skulle have en anden bil og det skulle være i går.
"Hvad skal jeg så have?" spurgte hun så. Meddelte at hun da selvklart skulle have en SAAB 96. "Sådan en mærkelig dråbeformet bil med smal kabine som du har, som lyder som en popcorn-gryde, med ratgear og alskens andre mærkværdigheder?" spurgte hun.
Jeg forklarede at den fandtes i en nyere version med en anden motor i, bedre bremser osv.
Nølende accepterede hun sin skæbne, hun måtte nok hellere følge mekanikerens råd. Fandt en nysynet '74 til hende, som så blev sendt til heloplakering.
Nøjj, hvor blev hun glad for den, da hun havde kørt i den i et par måneder. Hun brillerede udi friløbets kunst og kørte den, som havde hun selv lavet den. Efter en grim snevinter var hun endnu mere begejstret.
Hun kørte i den de næste 12 år, til hun blev syg og inkapaciteret, hvorefter hun forærede mig bilen, som jeg har endnu.
Det eneste nummer den lavede, hvilket også var nok, var at den krængede balanceakslens lejer ud og droppede lejerne ned i bundkarret, ved ca. 175.000. Takthjulene skred fra hinanden, og bilen gik i stå. Hun sagde at bilen havde rystet forfærdeligt i et par sekunder før den gik i stå.
En kollega, eks 96-ejer havde en spritny balanceaksel liggendes i fedtpapir. Den gamle var død, da dens søler havde kørt i det nøgne motorgods. Nye takthjul skulle jeg også bruge, da de blev smadret, da de skred fra hinanden.
Ford skulle have 2 kg. for disse hjul, da de var sonisk slebet sammen. Nix. Der stod et 96 V4 lig på gården hvor jeg nu havde værksted. Slog forkammerdækslet i stykker med en mukkert og tog hjulene fra den. Den fik også et nyt kølerpropellerleje, da det sang forfærdeligt i forkammerdækslet. Uheldet kostede hende 500 kr. i stumper, og en helvedes masse af min tid.
Sikken en historie der kom ud af Ny bil til min mor...
Billede fra min 32 års føsdag, hvor mor kørte i V4, jeg i TT:
En rigtig bil har langsliggende motor.
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
For ikke at bidrage yderligere til forvirringen omkring det forestående bilkøb, kan jeg ikke lade være med at anbefale flg.:
- VW Fox 1,4 (75 HK), 3-dørs, meget frisk og kvik
- Sort
- Årgang ´06 (så vidt jeg husker..)
- KM kun 16.000!
- El-ruder, spejle, servo, c.lås, ESP(!), mm.
- Utrolig handy, velkørende, økonomisk og driftssikker vogn (som vi kender VW
)
- Masser af kabineplads trods de beskedne yder-mål, incl. god loftshøjde, velstøttende sæder.
- Er prissat til: 129.900,-
Bilen står hos Nordals-Autoværksted, Svenstrup, tlf. for yderligere oplysninger:74 45 63 06
Mvh.
Henrik
- VW Fox 1,4 (75 HK), 3-dørs, meget frisk og kvik
- Sort
- Årgang ´06 (så vidt jeg husker..)
- KM kun 16.000!
- El-ruder, spejle, servo, c.lås, ESP(!), mm.
- Utrolig handy, velkørende, økonomisk og driftssikker vogn (som vi kender VW
- Masser af kabineplads trods de beskedne yder-mål, incl. god loftshøjde, velstøttende sæder.
- Er prissat til: 129.900,-
Bilen står hos Nordals-Autoværksted, Svenstrup, tlf. for yderligere oplysninger:74 45 63 06
Mvh.
Henrik
- Edwins

- Kontakt:
Nap en Folker, fremfor dette franske nips.. Kan det ikke være Svensk, skal det være Tysk.
Nap en Folker, fremfor dette franske nips.. Kan det ikke være Svensk, skal det være Tysk.
En rigtig bil har langsliggende motor.
Med lem nr. 262
Med lem nr. 262
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det er også min egen holdning at en Volker er det optimale valg hvis sæderne ikke er for lange til hende. De plejer at være slidstærke og holder en god pris.
Men som sagt holder jeg indtil videre mine fordomme lidt væk fra hende da det mest af alt drejer sig om at finde en bil hun kan lide at køre. Min bror ævler om en Huyndai Getz sprit ny med 3 års garanti... meeeeen jeg ved ikke. En C3'er syntes hun også ser sød ud, og den nye Swift er raffy siger hun. Vi må ud og kigge og så må jeg bare tale for de gode og dårlige sider så godt jeg kan.
Det skal i øvrigt siges at hun fik kørerkort i en sen alder og kører af nød og ikke af lyst. Derfor også de små forhold - det skal kunne overskues.
Jeg ville skam bare lige høre om i kendte til andre spillere på banen end fox, polo, fabia og yaris.
Det er også min egen holdning at en Volker er det optimale valg hvis sæderne ikke er for lange til hende. De plejer at være slidstærke og holder en god pris.
Men som sagt holder jeg indtil videre mine fordomme lidt væk fra hende da det mest af alt drejer sig om at finde en bil hun kan lide at køre. Min bror ævler om en Huyndai Getz sprit ny med 3 års garanti... meeeeen jeg ved ikke. En C3'er syntes hun også ser sød ud, og den nye Swift er raffy siger hun. Vi må ud og kigge og så må jeg bare tale for de gode og dårlige sider så godt jeg kan.
Det skal i øvrigt siges at hun fik kørerkort i en sen alder og kører af nød og ikke af lyst. Derfor også de små forhold - det skal kunne overskues.
Jeg ville skam bare lige høre om i kendte til andre spillere på banen end fox, polo, fabia og yaris.

- viking

folkeren har sådan nogle fa%¤#&s hårde sæder. Jeg ville nok vælge Yaris selv om jeg hader "jotota"
107-eren er jo en jotota. Den er lavet på jototal fabrik i tjekiiiet og der står jotota på rigtigt mange dele rund omkring i bilen.
Så den går der nok ikke ild i
107-eren er jo en jotota. Den er lavet på jototal fabrik i tjekiiiet og der står jotota på rigtigt mange dele rund omkring i bilen.
Så den går der nok ikke ild i
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Min tidl. kæreste købte sig en fabriksny Getz 1,1 benz i 2006. Jeg kørte en del i den den første tid og mit indtryk af den er faktisk godt. Den kører godt af en lille bil at være, tilnærmelsesvis kvik de 1.1l motor taget i betragtning og meget lidt støj i kabinen. Plastickvaliteten var ok, udemærket med plads. Desværre er der jo en grund til de billige priser på disse biler. Fra en klargøringsmand hos Hyundai har jeg fået af vide at lakken dør tidligt på den type biler samt bliver ridset hvis du ånder på den, uanset model. Her er et tydeligt eksempel på hvad man betaler for på en dyrere biltype. Mine fordomme overfor små japanske biler siger mig at tendensen er den samme eller værre på lignende biler som f.eks. Kia. Uden at have noget konkret at bakke det op med dog
Så selvom kørefornemmelsen i den Getz var glimrende var det ikke en bil, jeg ville smide 120K efter. Derudover er gensalgsværdien på disse biler ekstrem lav.
Bud på andre modeller kunne være en lille Ford eller en lille model skoda, dem har jeg flere kolleger, der kører i med gode erfaringer.
Mvh. Anders
Bud på andre modeller kunne være en lille Ford eller en lille model skoda, dem har jeg flere kolleger, der kører i med gode erfaringer.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
-
GæstGæ
Hej.Nu vil jeg også lige blande mig i debatten.Har været ude og prøve den nye opel Corsa 1,2 (året bil)den kørte rigtig godt ,lydsvag og kvik,kvaliteten er på et meget højt niveau.Jeg syntes,at den oser af kvalitet (dørlyd ved Lukning,gode sæder,12årsrustgaranti og billig ejerafgift)+flot design.Taladega
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Vels
- SAAB-MANIAC
Det var der vist ikke nogen der sagde mindblower. Blot at det kan være et problem i nogle biler, sjovt nok har saab egentligt aldrig egnet sig til en svensk skovhugger. Jeg har en kammerat på 1.95 og i Aero'en sidder han helt duknakket når sædet er skruet godt tilbage/lagt ned.
Min mor elskede nok ikke den og900 de havde sidst, men kunne godt lidt at køre den. Også pga. der ikke er noget kan man skal ind over (indstignings kant). Men hun har ikke noget at bruge en bil i den kaliber til, så derfor miniputbilerne hvor nogen åbenbart kan have problemer med at sædet ikke kan rykkes langt nok frem. Der er sikkert taget mere hensyn til de store mennesker.
Taladega, vi snupper en tur i en Corsa også. Tak for inputtet.
Min mor elskede nok ikke den og900 de havde sidst, men kunne godt lidt at køre den. Også pga. der ikke er noget kan man skal ind over (indstignings kant). Men hun har ikke noget at bruge en bil i den kaliber til, så derfor miniputbilerne hvor nogen åbenbart kan have problemer med at sædet ikke kan rykkes langt nok frem. Der er sikkert taget mere hensyn til de store mennesker.
Taladega, vi snupper en tur i en Corsa også. Tak for inputtet.

- AndersDragsdahl
- SAAB FREAK
En brugt polo, så ny som budgettet tilllader... Det går man aldrig fejl af når vi snakker kone/mor-bil.. Driftsikre, billige i daglig drift.. Omend hvis trækket kunne undværet ville jeg vælge en spritny C1/107/aygo..
- mindblower
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 13:57, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
-
GæstGæ
Nu for jeg nok ørerne i maskinen....Man kan vil sige, at opel corsa den nye model er en halv Saab da det er GM der ejer Opel og Saab og som følger deraf nyder godt af den viden disse mærker har.Det kunne vil også tænkes ,at hvis Saab havde lavet en bil i den størrelse ville de have brugt den samme platform.Taladega
- Creed
Den nye corsa er netop faldet i pris, så intro modellen holder sig under de 120.000,-
Nu ved jeg ikke hvad hendes behov for bagage plads er, men i fx en C1 er der minus plads under bagklappen! Der kan ikke stå en kasse øl! Måtte pænt stille min på bagsædet! (går ud fra det er det samme i C1/107/Aygo) Tilgengæld går den 3 cylendrede motor med ca 80 hk ganske udemærket.
Men jeg vil hoppe med på vognen og sige Årets bil Corsa
Edit
Kom lige i tanke om Skoda Fabia...
Der kan man faktisk få en årgang 2005 der har gået 6.000 km for 115.000 (http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=51533484)
Så ved nærmere eftertanke vil jeg nok overveje en brugt Skoda meget, frem for en ny Opel....
Den nye corsa er netop faldet i pris, så intro modellen holder sig under de 120.000,-
Nu ved jeg ikke hvad hendes behov for bagage plads er, men i fx en C1 er der minus plads under bagklappen! Der kan ikke stå en kasse øl! Måtte pænt stille min på bagsædet! (går ud fra det er det samme i C1/107/Aygo) Tilgengæld går den 3 cylendrede motor med ca 80 hk ganske udemærket.
Men jeg vil hoppe med på vognen og sige Årets bil Corsa
Edit
Kom lige i tanke om Skoda Fabia...
Der kan man faktisk få en årgang 2005 der har gået 6.000 km for 115.000 (http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=51533484)
Så ved nærmere eftertanke vil jeg nok overveje en brugt Skoda meget, frem for en ny Opel....
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Krede ~ (Kristian)
- Vels
- SAAB-MANIAC
Vi prøver både Corsa og Fabia uden tvivl - på lige fod med VW Polo.
Jeg fald også over denne her hvor jeg også syntes man får en del bil for pengene : http://www.seat-silkeborg.dk/brugtebile ... 68&fha=223
Jeg fald også over denne her hvor jeg også syntes man får en del bil for pengene : http://www.seat-silkeborg.dk/brugtebile ... 68&fha=223

- christian-bp
- EXTREME SAAB FREAK
SAAB 99, 900t16- Svensk stål forgår aldrig....
Hvis du skal køre fra flokken, skal der stå saab på bloken!
Hvis du skal køre fra flokken, skal der stå saab på bloken!
- Vels
- SAAB-MANIAC
Tak til alle for forslag og tilbud om biler.
Vi har nu prøvet vidt og bredt og er nået til konklutionen at den ny Corsa slet ikke er så tosset.
Så valget stod mellem en lettere brugt Polo og en sprit ny Corsa tror jeg det bliver det sidste. Yaris er for bette og Fabia'en tror jeg desværre vil tabe for meget nu den nye model er kommet. Fransk tror jeg vi holder os fra alligevel.
Det lykkedes mig at få handlet en god pris hjem på en sprit ny Corsa Enjoy med lidt ekstra. Dog er det imponerende at dette var 17000 billigere end det en anden forhandler ville have for en brugt demo vogn blot 30 min kørsel væk. Han var hverken til at hugge eller stikke i.
Det mest skræmmende er at selv jeg syntes det var en utrolig velkørende og faktisk rap lille vogn taget i betragtning af dens usle 80Hk på en 1,2 motor.
Vi har nu prøvet vidt og bredt og er nået til konklutionen at den ny Corsa slet ikke er så tosset.
Så valget stod mellem en lettere brugt Polo og en sprit ny Corsa tror jeg det bliver det sidste. Yaris er for bette og Fabia'en tror jeg desværre vil tabe for meget nu den nye model er kommet. Fransk tror jeg vi holder os fra alligevel.
Det lykkedes mig at få handlet en god pris hjem på en sprit ny Corsa Enjoy med lidt ekstra. Dog er det imponerende at dette var 17000 billigere end det en anden forhandler ville have for en brugt demo vogn blot 30 min kørsel væk. Han var hverken til at hugge eller stikke i.
Det mest skræmmende er at selv jeg syntes det var en utrolig velkørende og faktisk rap lille vogn taget i betragtning af dens usle 80Hk på en 1,2 motor.