Banner cycler

½ år med Saab og SKD...

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Creed
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

½ år med Saab og SKD...

6. sep 2007, 23:14

Tiden går, og jeg har nu kørt i min Saab 9k i godt et halvt år.
Og i den forbindelse fik jeg en kløe i hånden for og dele mine erfaringer...

Erfaring 1 : Det er bare en herre fed bil! masser af luxus, komfort, kraftoverskud og karisma...

Erfaring 2 : Når det endelig går i stykker koster det en arm og få originale dele. Og servicen hos Saab forhandleren er ikke noget og råbe hurra for.
Godt der findes alternativer!

Erfaring 3 : Alle kammeraterne har ændret syn på svensk stål. Alle rystede på hovedet da jeg sagde jeg havde købt Saab. Og alle har skiftet mening efter de prøvede den...

Erfaring 4 : har jeg glemt

Erfaring 5 : Nedgearinger er for tøser! (turbo moment all the way!)

Erfaring 6: FU** det ruster det lort!

Erfaring 7 : Sikke en masse flinke folk på SKD's hjemmeside. Altid klar med gode/seriøse svar på ens problemer.

Erfaring 8 : På SKD snakker vi kun om biler. Og helst kun om Saab!:lol:

Erfaring 9 : SKD.dk har et sjovt design...
Hvad skal vi med "tilføj nyhed" "din konto" "top 10" "Emner" og "downloads" :?: :?: :?:

Erfaring 10 : Jeg er tosset med min Saab, har faktisk købt mig en mere af slagen... Elsker og trække fra mine jævnaldrene i deres Golf'er og 206'ere... Elsker og tage røven på dem i en bil til 1/10 del pris, og i min verden bedre bil... Køreture er aldrig kedelige....

jeg kunne blive ved...

Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Johannesen

6. sep 2007, 23:52

He he he, griner endnu. Godt indlæg :)
mindblower

7. sep 2007, 03:57

:evil:
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 13:56, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

7. sep 2007, 12:24

Moment er noget der holder!
Ja, det er rigtig rigtig sjovt, specielt da der var vinterhjul på min, så lignede den ingenting! Når trykket kom i 1. gear, lige før den begyndte at lave hjulspin, så skulle den bare i 2., og så have lov at trække. Byebye :D
Før: Saab 90 8v m/ Turbo // VW Polo '89 1,3 m/ Turbo // Saab 900 2,0 16v m/ Turbo & Megasquirt // Audi 80 // Avensis '01 Sedan
Nu: '01 Avensis Stationcar
Legetøj: BMW E36 316i med turbo. Snart 2,5i Turbo til drift og drag
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. sep 2007, 13:39

Hehe.. ang. erfaring nummer 9 så har vi "hylt" over det i laaang tid, men ingen gider ændre det.. og ingen bruger det... lol

Og enig.. ingen køretur er kedelig :P
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

7. sep 2007, 13:49

Så er det jo heldigt at "nogen" rent faktisk arbejder på det, I hyler over og dermed lytter til hvad brugerne siger..... men rom blev ikke bygget på 1 dag :wink:
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
rene
SAAB-PSYCHO

7. sep 2007, 13:53

lige en sidebemærkning...alle siger at rom ikke blev bygget på en dag...men har aldrig hørt nogen nævne hvor mange dage det egentlig tog at få den by på benene... :lol:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

7. sep 2007, 13:54

Aresdk skrev:Hehe.. ang. erfaring nummer 9 så har vi "hylt" over det i laaang tid, men ingen gider ændre det.. og ingen bruger det... lol

Og enig.. ingen køretur er kedelig :P
Skal vi puste til gløderne igen :wink: ?
Ang. nr 9 så forholder det sig jo sådan, at ligesom de fleste af i andre, har os der er mere eller mindre involveret i webben også et liv ved siden af. Forstået på den måde at vi ligesom jer, også har en kone/kæreste der godt vil se andet end hårtoppen hen over skærmen, vi har et hus der skal holdes og biler der skal passes.
Vi gør hvad vi kan, men på frivilligt basis tager tingene altså lidt tid nu og da. Det er ikke lysten eller planen der mangler - det skal stå fast, og det ved dem der var med på GF2007 også. Jeg kan mindres at Ole var inde på nogen af de fremtidige planer for webdelen af Saab Klub Danmark.

I øvrigt sker der da også lidt bare for at vise vi ikke er faldet i søvn.. Se blot øverst på siden. Kønt er det måske ikke (banneret altså) - men jeg kan stolt presentere Årets klubbil ( Munck'ens hvide ) i højre side, og min egen Aero sammen med Speedy's moffe bagved. Det er billeder fra GF2007 just in case nogen ikke har set dem endnu - så kig. Det var en fed weekend.

Creed du er ramt, der er ikke noget at gøre ved det. Men det er ingen skam, for svenskersygen kan ramme enhver og specielt hårdt på dem der ikke vidste bedre ;-)
Billede
Aresdk
SAAB-MANIAC

7. sep 2007, 14:55

Speedy skrev:Så er det jo heldigt at "nogen" rent faktisk arbejder på det, I hyler over og dermed lytter til hvad brugerne siger..... men rom blev ikke bygget på 1 dag :wink:
Det er dejligt, at nogen lytter når man hyler... men hvis man ikke ved nogen lytter så hyler man jo videre.. sådan er det jo :-)

Alt det som I hele tiden siger I arbejder på.. hvorfor fortæller I ikke det?? Lidt info fra webmaster ville være guld.. så kan man jo gå og glæde sig til det som der arbejdes på.
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
PoulDue

7. sep 2007, 21:36

Ad 2 det bliver billigere når du lærer nogle flere herinde at kende.

Ad 5 gearstangen er noget skrammel, som så meget andet på vores halvitalienere. Men når du bliver dus med den, er der ikke noget bedre end 80-160 i 3.

Ad 6 Ja italiener lort, men på den anden side har de jo mogle år på bagen.
Mvh Poul Martin Due
Klubmedlemnr: 257 håndbremsebruger
9000 CS 2,3 turbo 92, 3" udstødning.
Brugeravatar
Creed

7. sep 2007, 21:54

Hehe... sikke der dog kom gang i folk... :)
PoulDue skrev: Ad 5 gearstangen er noget skrammel, som så meget andet på vores halvitalienere. Men når du bliver dus med den, er der ikke noget bedre end 80-160 i 3.
Er skam heller ikk bange for nedgeringer, nyder bare det ikk er en nødvendighed, hvis det skal gå stærkt får den 3. eller 4... 8)

Men 160 er ikk muligt i mit 3 gear...
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
BAAS
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

7. sep 2007, 22:20

jeg har da gjort den noget kønnere, efter min mening...
og postet "new look" for nogle dage siden, men der var ikke den store interesse :roll:

Billede

Billede

originalen er her
Billede
Vels skrev:
Skal vi puste til gløderne igen :wink: ?
Ang. nr 9 så forholder det sig jo sådan, at ligesom de fleste af i andre, har os der er mere eller mindre involveret i webben også et liv ved siden af. Forstået på den måde at vi ligesom jer, også har en kone/kæreste der godt vil se andet end hårtoppen hen over skærmen, vi har et hus der skal holdes og biler der skal passes.
Vi gør hvad vi kan, men på frivilligt basis tager tingene altså lidt tid nu og da. Det er ikke lysten eller planen der mangler - det skal stå fast, og det ved dem der var med på GF2007 også. Jeg kan mindres at Ole var inde på nogen af de fremtidige planer for webdelen af Saab Klub Danmark.

I øvrigt sker der da også lidt bare for at vise vi ikke er faldet i søvn.. Se blot øverst på siden. Kønt er det måske ikke (banneret altså) - men jeg kan stolt presentere Årets klubbil ( Munck'ens hvide ) i højre side, og min egen Aero sammen med Speedy's moffe bagved. Det er billeder fra GF2007 just in case nogen ikke har set dem endnu - så kig. Det var en fed weekend.

Creed du er ramt, der er ikke noget at gøre ved det. Men det er ingen skam, for svenskersygen kan ramme enhver og specielt hårdt på dem der ikke vidste bedre ;-)
9-5 2.3T ´03 AUT AERO ESTATE (260hk)
9-3 2.0T ´98 AUT CAB BLK MGC (185hk)
_______
Matra III børnecontainer (ikke flere F-biler !!)
9-5 2.0t ´00 ESTATE (192hk)
9000 2.0t ´97 JUBI (150hk)
9000 2.3T ´92 AUT (200hk)
900 2.0i ´93 (133hk)
Brugeravatar
Saab-daniel
Kontakt:

7. sep 2007, 23:33

Originalen er også klart kønnest, syntes jeg...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

8. sep 2007, 09:02

BAAS jeg har været på ferie så den er nok gået lidt hen over mit hovede at du har lavet alternativer.
Frivillig hjælp er altid god hjælp, og indrømmet så havde jeg ikke tid til at fritlægge bilerne osv. Det blevet lavet i en fart efter henveldelser om at skd ikke kun er for 96 ejere :lol:
Uanset, hvis du keder dig så lav nogle banners hvis du har lyst. Vi mangler stadigvæk 9k, ng900, 9-3 og 9-5 etc. Evt. en tidslinie ville måske være fedt.

Du mailer bare til pv@vels-data.dk og så skifter jeg nu og da. Tiden på den private side er lidt og har været lidt begrænset over den sidste periode så det ville bare være super.

Dog tror jeg man skal afholde sig fra at skifte farve på klubbiler :wink:

/Vels
Billede
Brugeravatar
Saabine
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

8. sep 2007, 17:18

Vels, glem nu ikke 99'eren... Sådan en skal da også have lov til at folde sig ud på banneret engang :mrgreen:
SAAB 99 GLi 4d 1983
SAAB 900 T16 AERO 1987

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=327618

Billede

Savner de gode gamle SAAB-tider..
Brugeravatar
Jensen
Administrator

8. sep 2007, 23:05

Jeg synes faktisk også at den vi har nu er pænest af de 3, men det er jo smag og behag. Poul kan da i hvert fald sagtens lave noger der ser godt ud, bare se hans underskrift ;)
Den norske SAAB-klub har en funktion der skifter bilen ud for hver gang man reloader/skifter side. Så er der en mængde billeder hvor den tager et tilfældigt hver gang. Jeg kan sikkert godt kode funktionen i java-script eller lignende, men ved ikke om vores site understøtter det?? Men anyway ideer er der nok af, det er tiden til at føre dem ud i livet vi mangler :roll:
MVH Mads
Mads Jensen, (og medlemnr. 143)
Daily driver vinter: 9-3 SportCombi TiD 8v '08
Daily driver sommer: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

8. sep 2007, 23:20

Hej Mads

Samme funktion er på tegnebrættet til at blive vores næste bannerreklame her på siden. Det er klubbens ønske at vores annoncørers navne kommer op og køre netop som en udskifftelig tekst i hver side af top-banneret. Kommer tid, kommer råd. Før eller siden får Poul og jeg vel taget os sammen til at lave det :) Men tak for din ide anyway :)

Mvh. Anders

Saab 96V4 '67 SilverSand
Brugeravatar
Creed

9. sep 2007, 00:02

UPDATE!

Elsker Sverige's biler. Men jeg hader dem sgu i fodbold...............
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

Re: ½ år med Saab og SKD...

10. sep 2007, 19:55

Creed skrev: Erfaring 9 : SKD.dk har et sjovt design...
Hvad skal vi med "tilføj nyhed" "din konto" "top 10" "Emner" og "downloads" :?: :?: :?:
Hej Creed

En lille update som public service herfra. Da visse af funktionerne her på saabklubdanmark ikke virker har jeg sørget for at nyheder og "downloads" menuen er deaktiveret, så skal du ik slås med dem eller en undren over dem :wink: Derudover slipper vi for at folk får postet deres indlæg under nyheder så ingen ser dem, da de ikke bliver vist :)

Under "min konto" har du jo mulighed at at ændre dine oplsyninger vedr. din brugerprofil, så fair nok hvis du ikke anvender den men den lader vi ligge. Jeg vil snarligt kigge på at rette andre fejl og/eller mangler, der er nok at tage fat på :)

/A

Saab 96V4 '67 SilverSand
snibeke
SUPER SAAB FREAK
Kontakt:

10. sep 2007, 21:50

Vedr. punkt 9.... Jep som Vels skrev..kunne kæresterne godt finde på at blive præ.. hvis de sad og programerede hjemmesider hele aftenen...og vedr nyt design håber jeg virkeligt at det var ment som en Joke Baas..for punkt 1 går det helt galt med stregerne og punkt 2 grænser det i min verden til landsforræderi at male Moffe grøn !! :shock:
Men som jeg skrev tidligere håber jeg det er ment i sjov for oprindelige design er noget mere prof..
Og Creed kan kun være enig Saab er en dejlig bil
Nej jeg ved ikke meget om biler, men jeg er flink

Saaben Mormor er gået til de evige jagtmarker
Brugeravatar
Vels
SAAB-MANIAC

11. sep 2007, 20:38

Saabine skrev:Vels, glem nu ikke 99'eren... Sådan en skal da også have lov til at folde sig ud på banneret engang :mrgreen:
Det er et løfte.. ren tanketorsk at den ikke var med i striben der blev nævnt.
Uanset så skal vi nok gøre noget, også med udskiftning automatisk osv. Jeg er efterhånden ved at have afklaret de fleste af alle de udfordringer/hovedbrud der blev af affødt af min far døde - tilbage er husprojektet og bilerne. Så tiden ser bedre ud igen - og Anders og jeg skal nok finde på noget snarest muligt.

Frivillig hjælp er altid skattet, man skal ikke straffes for at være kreativ og komme med alternativer.

/Vels
Billede
Brugeravatar
Stoffer

11. sep 2007, 20:51

Jeg tror måske som en anden nævner, at der skal laves en tidslinje, og at vise at det ikke er de "gamle" biler, men mærket, som helhed. Om det så skal være som den norske version, eller en hvor alle modeller i hovedtræk er vist....
9-3 2.0t aut. Cabriolet ´99
Brugeravatar
Creed

Re: ½ år med Saab og SKD...

11. sep 2007, 22:46

Speedy skrev: En lille update som public service herfra. Da visse af funktionerne her på saabklubdanmark ikke virker har jeg sørget for at nyheder og "downloads" menuen er deaktiveret, så skal du ik slås med dem eller en undren over dem :wink: Derudover slipper vi for at folk får postet deres indlæg under nyheder så ingen ser dem, da de ikke bliver vist :)
Det var netop det jeg tænkte på, syntes jævnligt der er noget der er havnet forkert. :)

Under "min konto" har du jo mulighed at at ændre dine oplsyninger vedr. din brugerprofil, så fair nok hvis du ikke anvender den men den lader vi ligge. Jeg vil snarligt kigge på at rette andre fejl og/eller mangler, der er nok at tage fat på :)
/A
Jeg kan ikk helt se hvad man skal med "to steder" hvor man kan redigere sin profil, kunne det ikk samles et sted?
__
indlæget var nu ikk ment som brok, men snare som min oplevelse med SKD, om i kan bruge det er som op til jer:)

Ved udemærket hvordan det er når man har mange bolde i luften, og jeg vil gerne gi min STØRSTE respekt og støtte til det arbejde som i lægger i klubben. (tænker self mest på SKD.dk)

Hvad angår logoet. Syntes jeg vi skal komme væk fra de gamle slæder og ind med de nye :)
(SÅ SKAL DERNOK KOMME GANG I FOLK ) :):):):)
Mvh
Krede ~ (Kristian)
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

11. sep 2007, 23:01

Hej Creed

Tak for al din respons og ganske vigtigt er at minde om at den slags kritik altid vil tages som bud på hvad der kan gøres bedre. Det tager jeg i hvert fald som hjælp og ikke negativt :) Og det kan bruges som ideer til vores videre arbejde hvilket meget "brok" normalt ikke kan :wink:

Når det så er sagt må jeg indrømme at hjemmesiden SKD idag ikke råder over de helt store muligheder for forbedringer. Siden er lavet udfra et standard php modul hentet på nettet og den er ikke nem at redigere som man ønsker. Derfor er det kun småting, man uden de helt store programmeringsmæssige manøvre kan ændre og.....og gider ændre på :D Forstå mig ret, hvorfor bruge oceaner af krudt på at lave små ændringer i noget, som måske skal laves om.

Klubbens bestyrelse har flere gange ytret ønske om at lave en helt anden mere klubmindet hjemmeside med plads til mere klubindhold og billeder, måske af klubbiler, medlemmer, kalender osv. Ideerne er mange men indtil videre har jeg ikke set et udspil på dette projekt. Indtil da må vi slå os til tåls med forummet som det ser ud idag. Jeg vil dog godt kigge lidt på hvad der kan laves af fejlrettelser men det bliver ved det.

Tak for din ros til arbejdet, det er jo altid rart :)

Mht. logoet....den snak bliver vi aldrig enige om. Nogle er til gammelt, andre til nyt. Næsten uanset hvordan vi indretter det bliver der ikke plads til det hele :)
Men en ide kunne være at lave noget som dette (klik for at vise fuld størrelse):

Billede
Såfremt du har lyst til at lave forslag er du meget velkommen :wink: Men ja, vi skulle nok kunne få plads til en 9000-morfar-lookalike-kælk som din i vores næste layout :lol:

Hold dig munter :D

Mvh. Anders

Saab 96V4 '67 SilverSand
Brugeravatar
Speedy
Kontakt:

11. sep 2007, 23:06

Avs, glemte jo helt....en af de nævnte gamle slæder blev komisk nok valgt til Peoples choice 2007 til klubbens generalforsamling, nemlig Munkens hvide fede 900.... sjovt som de gamle slæder er populære :wink:

Saab 96V4 '67 SilverSand
Brugeravatar
Creed

11. sep 2007, 23:09

hehe, det sidste var som også ren provokation. jeg syntes det der er nu er flot. og hvad der er deroppe er som mig "lidt" lige meget, så længe der en en Saab! Men det skal være en geil en. Gider ikk en morfar-kælk :)
Mvh
Krede ~ (Kristian)
netroM
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

13. sep 2007, 22:19

Hej Snibeke, det er altså ikke en Saab, det der billede, det er en käfer 1969 eller nyere, som kommer sydfra!
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73

Tilbage til "Off Topic !!!"