Hej Saab-folkens!
Asch har købt et lille sødt sommer-ødegårds-hus i Sverige. (her ville jeg gerne sætte et billede ind!)
Nu er spørgsmålet: Må man eje en svensk indregistreret bil (en lille TT/V4 Saab, måske) som står i Sverige, bliver brugt i Sverige, kører på Svensk plader og forsikring - men betales med dansk-tjente penge?
På storebrors vegne...
/Mette
Må man eje en bil i Sverige?
Redaktør: Bestyrelsen
- FruDyhr
- SUPER SAAB FREAK
Senest rettet af FruDyhr 13. sep 2007, 14:51, rettet i alt 1 gang.
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Som Erik korrekt skriver er det desværre ikke muligt. Lige når det kommer til en ældre klassisk bil vil jeg dog også mene at det måske er lidt noget pjat, da den jo er temmelig billig at have herhjemme. Min 96v4 har jeg stående på plader med kasko for 1500 om året i DK. Du kan jo evt. bare købe den bil, du ønsker og så køre den op på jeres lille lækre sommer-ødegårds-hus i Sverige, det er der vel ingen der skal gø af
Men hvis det var en Ferrari 430 kan jeg måske nok forstå at det var "sjovere" rent økonomisk på svenske plader og på svensk afgift ikke mindst 
/A
/A
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
mener godt man kan have en bil på tyske plader i tyskland uden der er regler om at man skal være bosiddende der nede.
har en tidligere kollega (nu på efterløn) der har en auto camper til at holde i flensborg på tyske plader
mener godt man kan have en bil på tyske plader i tyskland uden der er regler om at man skal være bosiddende der nede.
har en tidligere kollega (nu på efterløn) der har en auto camper til at holde i flensborg på tyske plader
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

Casper_Ankersen, ja, du har næsten ret... det er en mulighed hvis man melder sig i den specielle klub i flensborg. klubben står som holder/administrator af køretøjet og du som bruger (="ejer"), NÅR du er i tyskland.. ikke noget med at køre til danmark i bilen/camperen...
jeg har set klubbens stald, hvor køretøjerne er opstaldet på tyske plader, men med danske "ejere".. aldrig har jeg set så mange mercere, audier, porsche, osv.... og harley'er..... og luksusautocampere...
se mere her: http://www.imc-motorclub.dk
jeg har set klubbens stald, hvor køretøjerne er opstaldet på tyske plader, men med danske "ejere".. aldrig har jeg set så mange mercere, audier, porsche, osv.... og harley'er..... og luksusautocampere...
se mere her: http://www.imc-motorclub.dk
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ideen var faktisk at have en Saaben holdende derovre, så jeg havde et ordentligt køretøj i de rigtige omgivelser. Golfen (sorry at skulle nævne denne sportsgren i dette forum) klarer bedre de 270km for fuld skrue i regnvejr end et veldrejet ex. af en klassisk TT'er. Skulle det så hænde en enkelt lejlighed at Saaben kom til Sjællandet ved sommertide (til træfs eller lign.
)er risikoen for at blive bonget vel ikke større end en af dem mange Mercer Caps der i forvejen kører rundt i Kbh. på svenske plader.
Jeg bliver lidt syg i krydderen når der dukker en af flotte TT'er op på blocket til 15.000 SvenskeSpend og ikke har noget sted at stille den, andet end en sidevej i NV.
Jeg bliver lidt syg i krydderen når der dukker en af flotte TT'er op på blocket til 15.000 SvenskeSpend og ikke har noget sted at stille den, andet end en sidevej i NV.
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- mindblower
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Senest rettet af mindblower 6. sep 2008, 18:28, rettet i alt 1 gang.
Nothing I can do about it now !
- SteenHansen
- EXTREME SAAB FREAK
Enig med Speedy omkring afgift og forsikring.
Prisen til Told for registrering af en standard TT i dk ligger på 4-5000, og dertil kommer veteran vægtafgift på 1/4 af normal ved veteranregistrering (jeg kan ikke lige huske hvad jeg giver, men det er under 1000 dkr/år) og så har jeg en kaskoforsikring med helårsdækning for ca. 1100 dkr.
Jeg ville dog lige tjekke omkring kaskodækning ved opstaldning i udlandet, hvis du vil gå så langt for 15.000 som til at have kasko. Lad være med at gå på kompromis med at der er styr på ansvarsdækningen, så den er lovlig, det er ikke godt med en ansvarsforsikring der "ikke virker" hvis vi er kommet til at køre et menneske ned, og det kan trods alt også ske med en veteranbil, selv om det heldigvis hører til sjældenhederne.
Har du muligheden skal du anskaffe en TT til lidt afslappet køretur i det fri. Det er bedre end stress kursus o.lign. når den ryger derudad spiller.
Det giver mange smil og opadvendte tommelfingre i dk.
Steen
Prisen til Told for registrering af en standard TT i dk ligger på 4-5000, og dertil kommer veteran vægtafgift på 1/4 af normal ved veteranregistrering (jeg kan ikke lige huske hvad jeg giver, men det er under 1000 dkr/år) og så har jeg en kaskoforsikring med helårsdækning for ca. 1100 dkr.
Jeg ville dog lige tjekke omkring kaskodækning ved opstaldning i udlandet, hvis du vil gå så langt for 15.000 som til at have kasko. Lad være med at gå på kompromis med at der er styr på ansvarsdækningen, så den er lovlig, det er ikke godt med en ansvarsforsikring der "ikke virker" hvis vi er kommet til at køre et menneske ned, og det kan trods alt også ske med en veteranbil, selv om det heldigvis hører til sjældenhederne.
Har du muligheden skal du anskaffe en TT til lidt afslappet køretur i det fri. Det er bedre end stress kursus o.lign. når den ryger derudad spiller.
Det giver mange smil og opadvendte tommelfingre i dk.
Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.
- ejnar
- EXTREME SAAB FREAK
- Asch
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Svar fra VägVerket om man som dansker, med hjemadresse i Danmark, må eje en svensk indregistreret SAAB, registreret til fritidshusadresse i Sverige og til brug i Sverige:
Försäkringen skal også tegnes i Sverige.
Anders
- så det kan man godt.Hej!
För att kunna registrera fordonet på er måste ni ansöka om ett samordningsnummer i Sverige.
Då skall ni tillväga på följande sätt.
Skicka in kopia på ert Danska pass till Vägverket 701 81 ÖREBRO.
Ange i skrivelsen att ni önskar ansöka om samordnisnummer samt uppge den adress som ni använder er av i Sverige.
Anders
Saab 96 V4 1970
Saab 900 T16 Cab 1987
Saab 900 T16 Cab 1987
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det lyder da fedt. så er det jo bare med at finde et fritids køretøj.
husk at vende tilbage med hele historien om hvordan det gøres
husk at vende tilbage med hele historien om hvordan det gøres
Mvh Casper medlem no. 501